Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av nettbutikksystem/leverandør

Sander L

New Member
Hei,

Jeg har lenge hatt tanken om å starte en butikk på nett. Så jeg har bestemt meg for å bruke ferien på å få opp en nettbutikk. Har drevet på å solgt div. ting på finn.no og tjent ca. 5000kr,- på dette.

Har sett litt på MyStore.no og 24nettbutikk.no , men problemet her er inne er at innen det tema jeg har tenkt å selge så må mann selge en god del for å kunne komme 0,-

24nettbutikk koster 400kr,- pr mnd, og så kan jeg kun ha opp til 10 ordrer i mnd. noe som er litt lite syntes jeg. Alle de 10 dekslene som jeg selger går til å dekke den ene utgiften som er nettbutikken. Så trenger jeg også penger til Facebook annonser og div.

Så klart skal jeg også spytte inn penger for å få en butikk å gå, men eneste jeg syntes er at det blir kansje litt dyrt for oppstarten (?)

Noen forslag hva som er lurest å gjøre her? Fortell meg hvordan du selv gjorde under oppstart.

Takk.

Mvh,
Sander
 

Nick-Andre

New Member
Om du har god tid og ønsker og lære deg kan du jo starte en WooCommerce nettbutikk i WordPress. Dette er i utgangspunktet gratis, men du ender alltid opp med å betale litt for plugins osv hvis du skal ha noe som virker.
Ecwid er en lettere løsning som enkelt kan integreres på de fleste platformer, billig er den også.
 

xdex

Medlem
Slenger meg på woocommerce alternativet, en liten lærekurve, men gøy! du har også full kontroll over hva som kan gjøres, men ofte koster det noen kroner for premium plugins. Men hvis du bare ønsker ett sted å selge produktene dine, med kortbetaling og paypal, er dette ett godt gratis alternativ!

Premium plugins og themes kommer i tillegg*
 

barentshavet

Active Member
Styr unna WooCommerce. Jeg føler meg veldig begrenset i WooCommerce og man må ofte belage seg på å bruke mange tredjepartsmoduler etterhvert, noe som jeg mener reduserer kvaliteten på nettbutikken slik at jeg etterhvert følte at jeg manglet litt kontroll. Shopify, MyStore og 24Nettbutikk er laget spesifikt for netthandel og inneholder funksjonene du trenger for å utvide nettbutikken videre.
 

xdex

Medlem
Det er ok å føle at woocommerce ikke funker for deg, men han taper ingenting på å prøve noe som også er gratis, finnes maler, og plugins som er helt gratis og som fungerer utmerket! Det er en lærekurve her, som på alle andre steder, og millioner av butikker bruker denne løsningen. Selv om du ikke forstår, eller har kunnskap nok til å ikke skjønne, burde ikke andre utelukke alternativet!

Blir også for dumt å nevne nettbutikker han selv sier "virker for dyrt", da må vi komme med andre alternativer. Det finnes også andre open-source løsninger som er gratis, men disse har ikke jeg like mye erfaring med, eksempel magento, som også brukes av millioner der ute!
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Styr unna WooCommerce. Jeg føler meg veldig begrenset i WooCommerce og man må ofte belage seg på å bruke mange tredjepartsmoduler etterhvert, noe som jeg mener reduserer kvaliteten på nettbutikken slik at jeg etterhvert følte at jeg manglet litt kontroll. Shopify, MyStore og 24Nettbutikk er laget spesifikt for netthandel og inneholder funksjonene du trenger for å utvide nettbutikken videre.

Det kan jeg virkelig ikke forstå. Vi bruker begge deler (woocommerce / Mystore) og jeg har motsatt oppfatning av deg. Det eneste som begrenser i woocommerce / wp er kunnskap / tid til å sette seg inn i alle mulighetene. Woocommerce er da virkelig laget for netthandel :) Det er min oppfatning. Så tydelig at folk har forskjellig oppfatning. Det lureste er kanskje å ta en titt på flere....
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er av den oppfatning at Woocommerce er bra hvis du skal ha noe gratis har god tid til å lære deg tekniske ting. Allikevel, gratis blir det ikke, du "bare må ha" noen plugins og kommer fort oppi 3-6000 kroner for det du har lyst på. Woocommerce er gratis, men omsetter for 8-sifret dollarbeløp i året, ikke uten grunn.
 

Beergear.no

Medlem
Det er klart. Men sånn er det jo også hos Mystore og andre også. Man trenger gjerne "det og det" også blir det dyrere enn man først trodde. I tilegg er man avhengig av at den tilbyderen man bruker tilbyr akkurat det man ønsker. Der står man langt friere med f.eks woocommerce. Der er det mange som lager plugins. Nå har vi vært svært heldige når det gjelder woocommerce. De fleste tingene vi "må ha" kjøpte vi tidlig og fikk livstid lisens. Etter det har de endret på dette, og man må betale pr år.
 

KIA

Medlem
Jeg hadde valgt en nettbutikkleverandør. Du sparer deg mye tid. WooCommerce er OpenSource. trenger mange Extensions for å bli brukbar, og det blir fort over 3-5000.
 
Topp