Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Instagram + nettbutikk?

Madame Celeber

New Member
Jeg markedsfører nettbutikken min celeber.no via insdagramkontoen lady_celeber I interiørbransjen er det i alle fall en effektiv kanal. vi ser at det vi har fokus på på Instagram selger. Dessuten er Instagram perfekt til å monitorere konkurrentene. du ser hva deres følgere liker, hvem deres følgere er osv. Hakk i hæl med Insta er SnapChat. det benyttes mye av interiør og motebransjen, samt av bloggere.
 

Jens1986

Medlem
Bruker Followliker, det er genialt. Bare pass på å ikke kjøre bånn gass når kontoen er ny.

Da kan du f.eks. følge/like/kommentere/DM'e ut i fra tags, hvem folk følger eller sted. Går fort å bygge opp kontoer, og det går på autopilot (du kan scrape bilder og schedule å laste opp x antall i døgnet og spinne kommentarer).

Nå har ikke jeg kjempeerfaring med akkurat nettbutikker, men den erfaringen jeg har er at det konverterer ganske dårlig (har ikke prøvd reklame på Instagram, bare å bygge konto som hører til butikk).

En enklere versjon er Instagress.com. Da gjøres alt via browseren, og du trenger ikke en bot som står på i bakgrunnen slik som FL.
 

Madame Celeber

New Member
Følg butikker i samme bransje og se hvem som følger de. Gå inn å like og kommentere deres bilder igjen. Og følg noen av de.
Guveaways er også kjekt. Legg ut bilde av et produkt, og sett regelen at alle må følge deg og tagge tre venner. Det skaper nye følgere.
 

hvoslef

Student
Er det noen som markedsfører seg på Instagram via Facebooks Annonsesystem? Og har resultater å vise til? Prøvde det litt uten noe merkbar suksess.
 

Madame Celeber

New Member
Jeg har ikke koblet annonserig på IG sammen med Facebookannonsering. Tror ikke det er heldig i forhold til min målgruppe på Instagram. De krever en litt mindre kommersiell tilnærming med fine bilder av produktene i sine rette omgivelser. innimellom kan jeg legge ut produktbilder med priser.
 

Britta

stoffdronning
Er det noen som markedsfører seg på Instagram via Facebooks Annonsesystem? Og har resultater å vise til? Prøvde det litt uten noe merkbar suksess.

Har lite tro på det. Jeg ser at mine Instafollower er en god del yngre og forholder seg annerledes enn FB-follower.
På IG har jeg mer 'show& tell', mens jeg selger mer direkte via FB.

Er veldig enig her med @Madame Celeber , stoff & sygale er ikke så fjern interiørbransjen :)
 

hvoslef

Student
Da har jeg satt i gang et mini forskningsprosjekt på salg via Facebooks Adsystem på Instagram. Kort oppsummert så har jeg etablert fire kampanjer mot fire forskjellige land, og skal kjøre kampanjen frem til 31.12.15. Kommer tilbake med resultatene hvis noen er interessert eller hvis jeg husker på å oppdatere posten på nyåret.
 

hvoslef

Student
Spennende. Du må gjerne poste resultatet. Hva heter du på instagram? Kan være gøy å følge med. Jeg er lady_celeber på insta.
Lykke til med kampanjene dine

Brukeren heter drivesafer.no. Til informasjon så er målet salg og ikke likes eller følgere. Tydeligvis blir heller ikke bildet jeg bruker til å annonsere postet på brukeren, så derfor er det ingen innlegg. Tar gjerne mot tips som kan føre til flere følgere og lignende, fra dere som er mer rutinert ;)
 

Madame Celeber

New Member
Du må legge ut relevante bilder. Du kan vise til statistikker, promillekontroller osv. Bruk søkefunksjonen og se hvilke tags som er relevante til ditt produkt . #drivesafe #trafikksikkerhet #promillekontroll er eksempler på disse.
Så ser du hvem som har postet under disse tagsene fra før. Legg de til. Kanskje smart å finne unge gutter med fete biler også? Prøv taggen #nybil
Tag organisasjoner også. F.eks @tryggtrafikk @ politiet osv.
 

hvoslef

Student
Da har jeg satt i gang et mini forskningsprosjekt på salg via Facebooks Adsystem på Instagram. Kort oppsummert så har jeg etablert fire kampanjer mot fire forskjellige land, og skal kjøre kampanjen frem til 31.12.15. Kommer tilbake med resultatene hvis noen er interessert eller hvis jeg husker på å oppdatere posten på nyåret.

Oppdatering.

Instagram-prosjektet gikk ikke bra. Først og fremst, så markedsførte jeg mot samme målgruppe på Instagram som på Facebook, som er lønnsom på sistnevnte platform. For det andre, så var den totale målgruppen på omtrent 40-30.000 brukere, som skulle bety nok trafikk. I tillegg satte jeg på automatisk budgivning med optimalisering for konverteringer. Dette resulterte i lav trafikk, ingen salg på tvers av alle landene jeg prøvde på og ikke noen følgere eller likes. Derimot ser jeg nok nytten av å etablere profilen min mer, sånn som @Madame Celeber påpeker.

Ser frem å høre fra andre aktører på forumet som har fått til Instagram-annonseringer via Facebook Ads.
 

T SL

Active Member
Har ikke hatt noen suksess med instagram-ads, men organisk trafikk fra instagram konverterer greit til e-post-opt-ins.
 

mittslankereliv

New Member
Jeg markedsfører nettbutikken min celeber.no via insdagramkontoen lady_celeber I interiørbransjen er det i alle fall en effektiv kanal. vi ser at det vi har fokus på på Instagram selger. Dessuten er Instagram perfekt til å monitorere konkurrentene. du ser hva deres følgere liker, hvem deres følgere er osv. Hakk i hæl med Insta er SnapChat. det benyttes mye av interiør og motebransjen, samt av bloggere.


Flott nettbutikk !!:)
 
Topp