Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ranksonic vs SEMRush?

Liandrian

Medlem
Hei og hå!

Jeg bruker til daglig SEMRush og er veldig fornøyd med det. Men så kom jeg over Ranksonic, så da lurte jeg på om noen har brukt dette verktøyet og har noen tanker om det?
 

Stoppet

Banned
Kan det være at de faktisk selv mener at de ikke klarer å konkurrere med SEMRush? Det ser hvertfall slik ut med tanke på at de ikke sammenligner sine tjenester med SEMrush, men med en hel del andre. Eller at de kanskje mener at tjenestene er for forskjellige til å kunne sammenlignes?
 

Stoppet

Banned
Men er de egentlig SÅÅÅ forskjellige?
Nei, min siste setning var bare et lite stikk (ironi) til tjenesten siden de hadde "glemt" å ta med en så stor konkurrent som SEMRush :)
 

Liandrian

Medlem
Du bruker SEMRush? Jeg har nå meldt meg inn gratis 14 dagers test med RankSonic og jeg har to vidt forskjellige resultater (som egentlig skremmer meg litt). Men jeg håper at det er fordi de ikke har brukt den samme tiden som SEMRush har gjort med Analytics og Search Console statistikken min.
 

Stoppet

Banned
Du bruker SEMRush?

SEMRush kjøper data fra Google. Og data som f.eks, MOZ bruker er igjen kjøpt fra SEMRush. Dette er noe jeg fikk vite etter en del samtaler (med MOZ og Semrush) i fjor når jeg skulle velge mellom MOZ og Semrush.

Jeg ser at dataene som fremkommer hos Ranksonic avviker en del fra Semrush som du sier.
 
Topp