Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regnskapsfører - Anbefalinger ?

ASRS

Medlem
Hei,

bruker Fiken.no til å føre regnskap, men synes likevel at regnskapsføring tar uforholdsmessig mye tid og fokus vekk fra det som jeg egentlig skal holde på med og interesserer meg for.

Ønsker derfor å overlate dette til en regnskapsfører - jeg betaler alle regninger og sender regnskapsfører bilag på epost, med evt. beskrivelse.


Hvem bruker dere ? Hva har dere av erfaringer (pris, kvalitet, tid) ? Noen anbefalinger ?
 

Steve Cash

Medlem
Selv med dagens elektroniske løsninger må/bør en møte regnskapsføreren ansikt til ansikt nå og da. Om du vil ha råd du kan bruke bør du opplyse omtrent hvor i landet du holder til, selv om du ikke ønsker å gi så deltajerte opplysninger at du avslører din identitet for alle.
 

ASRS

Medlem
Jeg er regelmessig både i Rogaland , Telemark og Oslo-området, så det er kanskje å foretrekke. Men jeg ville ikke være fremmed for å reise innom andre steder sør for Hardangervidda/Mjøsa om det var den riktige regnskapsføreren/regnskapsfirmaet. Det er viktigere med en god kombinasjon av kvalitet/erfaring/pris, enn at jeg skal kunne dra innom på en ettermiddag. Ville også foretrekke at regnskapføreren var godt kjent med, og bruker, Fiken.
 

Transport

New Member
Uansett hva du gjør så vil jeg anbefale deg å holde deg så langt du kan unna Accountor AS. Jeg eier et liten AS med omsetning under 1m i året og minimalt med bilag , kun lønn til meg selv. Jeg skiftet til Accountor i fjor og det var den største tabben jeg har gjort så langt.

Jeg avtalte en fast pris med de (trude jeg) . Den prisen var allerede ganske høyt men siden det var en fast pris så gikk jeg for den likevel. Da blir det i hvert fall ingen overaskelser tenkte jeg. Allerede ved første faktura fant jeg ut at denne faste prisen kun var en basis pris for å få lov å være kunden hos de og ha regnskapsprogram disponibelt.

Det øyeblikket de måtte løfte en finger for meg så begynte klokken for ''tilleggsarbeid'' å gå. Og finne på tilleggsarbeid viste seg å være en spesialitet for Accountor AS. 12.000 kr måtte jeg ut med første måned. For å sammenligne har jeg nå skiftet til en seriøst regnskapskontor hvor jeg betalte 1800kr den første måned.

Og når du så spør hvorfor så mye så finner du ut at den andre spesialiteten til Accountor AS er å kvitte seg med vanskelige spørsmål. Først ble spørsmålene rett og slett ignorert og da jeg satt foten ned så kom de med alt mulig forklaring om hvorfor de var min feil at det ble så dyrt. For eksempel 1 time x 1300kr for purring for manglende bilag. Her var det snakke om 1 kvittering som manglet. De hadde sendt meg en mail om den og jeg hadde sendt den inn umiddelbart og vips. 1300kr tilleggsarbeid.

Jeg klarte å rive meg løs fra de i fjor etter å ha betalt over 100.000kr for bare tull. Jeg trude jeg var ferdig med de etter årsskifte men fikk nå igjen en faktura på nærmest 5000kr for februar mens regnskapet mitt er flyttet til min nye regnskapsfører siden 1. januar.

Jeg er så lei og forbannet over det hele at jeg rett og slett har mistet all motivasjon til å fortsette med firmaet.
 

aakb

New Member
@christian86 driver du med nettsalg og tar betaling gjennom utenlandske betalingsaktører? Vurderer å ta kontakt, men ønsker å vite litt om din bakgrunn for å anbefale nettopp dette byrået?
 

christian86

New Member
Hei

Jeg driver ikke med nettsalg :)
Men jeg jobbet i et eiendomsselskap som brukte de som regnskapsfører og det gjorde en strålende jobb
Jeg bruker de også i mine investeringsselskaper og der gjør de en god jobb.
Begge har erfaring og er autoriserte
 
Topp