Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping fra utlandet til utlandet

Olsen347

New Member
Hei,
Jeg holder i disse dager på med å lage meg en nettbutikk, men denne skal ikke være rettet mot det Norske markedet, men det Amerikanske.

Så det jeg lurer litt på er rundt dette med MVA, lover og regler betaling av skatt å generelt hva jeg må tenke på.

Jeg vet det er mange tråder om dropshipping, har prøvd å lese en del for å finne svar på spørsmålene mine, men fant ingenting på akkurat dette, altså hvor produktet dropshippes fra utlandet og til utlandet. Ikke inn til Norge, heller ikke ut fra Norge.

Takker for svar på forhånd
 

KIA

Medlem
Hei,
Jeg holder i disse dager på med å lage meg en nettbutikk, men denne skal ikke være rettet mot det Norske markedet, men det Amerikanske.

Så det jeg lurer litt på er rundt dette med MVA, lover og regler betaling av skatt å generelt hva jeg må tenke på.

Jeg vet det er mange tråder om dropshipping, har prøvd å lese en del for å finne svar på spørsmålene mine, men fant ingenting på akkurat dette, altså hvor produktet dropshippes fra utlandet og til utlandet. Ikke inn til Norge, heller ikke ut fra Norge.

Takker for svar på forhånd
Hvis du lurer på om innførsel moms på kunders siden, må du nok informere deg hvordan MVA-regler som gjelder i USA om t neon som bor i USA, må betale import moms.
 

Chris M

Medlem
Utenlandske kunder skal ikke betale moms. Om du har et norsk firma så skal bare inntektene føres på vanlig måte der og du skatter av overskudd som vanlig.. Og om varene ikke blir importert til Norge, så er ikke moms et tema i den forstand heller.
 

KIA

Medlem
Utenlandske kunder skal ikke betale moms. Om du har et norsk firma så skal bare inntektene føres på vanlig måte der og du skatter av overskudd som vanlig.. Og om varene ikke blir importert til Norge, så er ikke moms et tema i den forstand heller.
Ja. de skal ikke betale moms, men de må vel betale import momsen hvis det er noen regler om dette i USA. I Norge må du betale 25% importavgift hvis beløpet som er deklarert på vare, overstiger 350 NOK.
 

Selvfiks

Medlem
Kunden som i hovedsak betaler MVA. Skal varen sendes fra f. eks Kina til USA, så er det kunden som får MVA ved import, med mindre du er et registrert firma i USA, da er det andre spilleregler som gjelder.

Men er du kun registrert i Norge, så skal du ikke drive med MVA, med mindre du har kunder i Norge.

MEN, og det er et stort MEN her. Blir du registrert i MVA registeret fordi du tjener mer enn 50 000 kr i året, da skal du fakturere med MVA, men i dette tilfelle 0% MVA for utenlandske kunder.

For 0 er et tall også hos skatteetaten.
 
Topp