Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nushape/ Nuform

webmoney

Søkemotoroptimist
Det ser ut til at jeg har gått på en skikkelig stjernesmell når det gjelder Nushape/ Nuform. De kjører programmet sitt gjennom Clash Media, Tradedoubler og Adservice Media, og nå viser det seg at de ikke har gjort opp regningene sine. Tradedoubler avsluttet idag samarbeidet med annonsøren med øyeblikkelig virkning grunnet dette.

Jeg har rundt 300K utestående på denne annonsøren, og PPC-kostnadene mine er på rundt halvparten.

Dette er et tegn i tiden. Vi må nok etterhvert kredittsjekke annonsørene, og kanskje ikke stole blindt på at affiliatenettverkene har gjort jobben her.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Uff, det var leit å høre. Får håpe at du får pengene dine etter at TD og de andre går til inkasso. Det står sikkert i alle avtaler at du ikke har rett på noen penger før annonsøren betaler. Ellers kunne man ha krevd pengene fra TD og de andre.
Jeg selv har hatt flaks denne gangen fordi jeg ikke liker å annonsere for medikamenter. Ja, jeg er sær, men denne gangen betalte det seg :D
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja, hvordan dette fungerer står i avtalen mellom affiliatenettverket og meg: Jeg får penger når affiliatenettverket får penger.

Vi har lært noe av dette, nemlig at en økonomisk sjekk av annonsøren må bli en del av forberedelsene før vi setter opp kampanjene. Har annonsøren betalingsanmerkninger eller andre "faresignaler" (helt nytt firma uten regnskaper, lav aksjekapital, NUF, etc) styrer man unna.
 

kongen

kongemedlem
Kanskje man bare skal markedsføre "forhåndsbetalte" annonsører i tiden som kommer. Da vil man i allefall være sikker på å få betalt.

Eller markedsføre produkter hvor sluttkunden må betale FØR han får tilgang på varen, ala Clickbank.
 

Ståle

Medlem
Syns det er dårlig av TD å gi annonsører så "gode" betingelser, kontra det partnere får. Jeg mener annonsører burde satt opp et budsjett, og betalt dette på forhånd. Noe alà Advertising og euroads gjør. Vet ikke om de tar forhåndsbetalt, men de har budsjett, og jeg har fått pengene mine hver gang, i mottsettning til TD hvor det er vært flere episoder hvor jeg ikke har fått betalt. Sist med Magic Circle.

Jeg kjører riktignok ikke så mye PPC, men benytter websider. Kan tenke meg det er en værre situasjon når man legger ut penger i form av PPC og man forventer å få utbetalt inntekter for å dekke kostandene.

Syns forøvrig vi som partnere burde si enda mer ifra, og ikke la TD holde på slik.

Edit: Sjekker forøvrig TD nå, og det ser ut til at MC kommer på neste utbetaling, men at det gjennstår litt til merket "16.02.09". Flottflott, får håpe de skaffer pengene dine også webmoney.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Jeg har sett at Nuform/Nushape har annonsert tungt på mange av landets ledende og mangde regionale nettaviser siste månedene. Interessant å visst om de hadde gjort opp for seg her (For disse annonene var garantert ikke billige).
 

Mats@TD

Medlem
Jeg har ikke tenkt å kommentere denne saken utover at vi har valgt å stenge ned dette programmet etter å ha fått indikasjoner på at selskapet ikke har gjort opp for seg hos noen av affiliatenettverkene de har jobbet med (dvs. Advertising, Euroads, Clash) og at de har store beløp utestående hos disse.

Det foretas selvsagt kredittsjekker på alle selskaper som velger å annonsere, og vi setter alltid opp standardavtalene med forhåndsbetaling. Ikke alle annonsører aksepterer det og har de en god kredittrating er det mulig med etterskuddsbetaling.

Penger utestående hos annonsører er ikke tapt selv om en annonsør ikke gjør opp sine utestående regninger. Alle ubetalte fakturaer går til inkasso og vil bli forsøkt innkrevd så langt det er mulig. Går annonsøren konkurs, blir det derimot med ett litt vanskeligere.

Ytterligere spørsmål kan rettes til support.no@tradedoubler.com
 
Betalingsgaranti!

Hei alle!
Guava Media har også kjørt NuForm aktivt i løpet av de seneste ukene.
Det er selvfølgelig veldig leit at en virksomhet som denne ikke klarer å betale fakturaene sine, og enda verre er det, at det går utover partnere.

Tilsvarende de andre affiliate-programmene har vi heller ikke mottatt penger enda, men nå klarer jeg rett og slett ikke holde meg lenger.
Jeg vet ikke hvor mange av dere som er klar over dette;
men Guava Media har en politikk som garanterer deg penger som webmaster uansett om vi får betalt fra annonsøren eller ikke. Det er vår feil at det ikke er sjekket skikkelig opp omkring annonsøren i første omgang og det skal selvfølgelig ikke gå utover våre partnere.
Det kan ikke være riktig at du aktivt skal gå inn og sjekke opp omkring hver enkelt annonsør før du ”tør” legge opp den respektive kampanjen. Hva skal du med et affiliate program da, hvis du allikevel gjør jobben selv?
Vi har alltid, og fortsetter med, å betale våre partnere før vi reelt ser pengene fra annonsøren.
Så uansett om virksomheter er truet av den infamøse finanskrisen eller ikke så utbetaler vi fast d. 20. hver måned… Punktum!

Det er absolutt ikke min hensikt og spamme ren reklame her i tråden, men jeg klarte ganske enkelt ikke å holde meg i skinnet etter å ha lest dette innlegget igjennom. - Bear with me!
Jeg håper de som er blandet inn i saken får pengene sine så fort som mulig og kan sitte igjen med et sikkert inntrykk av at kampanjene du finner hos ditt affiliate nettverk er sakt god for – på både godt og ondt.

/Benjamin Vikne Andreassen
Benjamin.Andreassen@Guava.com
Guava Media
 

Chris M

Medlem
Jeg hadde disse som annonsør på en av mine større sider. Hadde direkte avtale med de, ikke via noe annonsenettverk. Var trege med betalingen og sendte de til inkasso. Fikk da pengene etter ett par uker. Dette var ett par måneder siden, så kan jo hende de er mer ute å kjøre nå.

Har jobbet med annonsesalg i cirka ti år, og min erfaring er at det er mange slike døgnflue selskap som kjører hardt på en periode. Skaffer seg mange kunder og inntekter, men deretter tar ut pengene og kjører det konk. I dette tilfellet er det jo snakk om en abonnementstjeneste, så om det skulle bli en konkurs så er jo trolig et konkursbo som er av interesse for flere. Men slik jeg husker det, så er det et eget markedsføringsselskap som er ansvarlig for disse kampanjene. Det vil si at selskapet som sitter med de løpende inntektene vil leve videre i beste velgående med mange kunder.

Er vel bare å se å lære..det er tydligvis lett å bli rik om man er villig til å balansere på knivseggen mellom rett og galt.
 

Tonny Kluften

Administrator
... men Guava Media har en politikk som garanterer deg penger som webmaster uansett om vi får betalt fra annonsøren eller ikke. Det er vår feil at det ikke er sjekket skikkelig opp omkring annonsøren i første omgang og det skal selvfølgelig ikke gå utover våre partnere.
Det kan ikke være riktig at du aktivt skal gå inn og sjekke opp omkring hver enkelt annonsør før du ”tør” legge opp den respektive kampanjen. Hva skal du med et affiliate program da, hvis du allikevel gjør jobben selv?
Vi har alltid, og fortsetter med, å betale våre partnere før vi reelt ser pengene fra annonsøren.
Så uansett om virksomheter er truet av den infamøse finanskrisen eller ikke så utbetaler vi fast d. 20. hver måned… Punktum!

Dette visste jeg ikke og det står respekt av den holdningen Guava Media her viser. Imponerende, rett og slett. Og for å være ærlig, det skulle egentlig bare mangle. Affiliatene har jo avtaler med dere, TD og andre, ikke med annonsørene.

Stjerne i boka til Guava Media :):):)
 

Atlas

Medlem
Dette visste jeg ikke og det står respekt av den holdningen Guava Media her viser. Imponerende, rett og slett. Og for å være ærlig, det skulle egentlig bare mangle. Affiliatene har jo avtaler med dere, TD og andre, ikke med annonsørene.

Stjerne i boka til Guava Media :):):)

Fikk også denne mailen idag fra Guava.
Det viser jo at de er et firma som tar oss seriøst.
Vil nok bruke dem en del mer fremover :)
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja, denne holdningen tjener Guava enormt på! Å kredittsjekke annonsøren burde være en naturlig jobb for affiliatenettverket, ikke for hver enkelt affiliatepartner.
 
Sist redigert:
Topp