Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klokka :)

picxx

Well-Known Member
Det hjelper ikke med en som picxx, som ikke tenker på annet enn seg selv - da er det ikke mye håp.

Om du hadde lest litt på div. forskningsrapporter istedet for å sluke alt media kommer opp med rått (som igjen kommer fra regjeringen) hadde du også innsett att klimaet er ikke noe som er menneskeskapt, og slikt som den globale oppvarming kan folk styre med kanskje en promille. Nei, skal man ha noe å utøve på klimaet må man nok gjøre seg til herre over naturen, men for de som ønsker å fortsette å danse regndansen til regjering(er) .. keep on! :D
 

Knut

Medlem
å slå av lyset er vel egentlig det stikk motsatte av å spare miljøet. For hver 100 gang man slår på en lyspære så ryker den i gjennomsnitt. Det er når man slår på en lyspære de fleste ryker. Hvor mange røyk igår fordi de ble slått på? Når man så skal lage en ny lyspære så bruker man energi som tilsvarer 1000 timers bruk for en 40W pære.
 

Gaasehud

Medlem
Som ståle og skogtrollet sa; det var mest for å bevistgjøre, ikke nødvendigvis at denne timen redder kloden.

@picxx: Det er vel en del forskningsrapporter som viser at dette er menneskeskapt også? ;) Jeg sluker ikke alt media kommer med nei, men jeg må innrømme jeg blir en smule påvirket når jeg ser f.eks. "En ubehagelig sannhet (Originaltittel: An Inconvenient Truth)". Til deg som sikkert tenker mer business: sikkert en god del som søkte på "earth hour" den siste tiden... ;)
 

picxx

Well-Known Member
@picxx: Det er vel en del forskningsrapporter som viser at dette er menneskeskapt også? ;)

Jepp, de aller fleste bestillingsrapporter fra stat eller regjering.
Det finnes yderst få uavhengige rapporter som faktisk beviser at homo sapiens kan gjøre noe fra eller til når det gjelder den globale oppvarming. (Selvsagt, miljø blir jo noe annet, og at folk kan pille opp søppel så parker ikke ser ut som søppelfyllinger vil jo være positivt).
 

kongen

kongemedlem
hadde du også innsett att klimaet er ikke noe som er menneskeskapt

Endelig en normal person :)

De fleste skjønner ikke at gj.snitt tempen på jorda har vært mye varmere tidligere enn den er nå (Grønland har til og med vært isfri med masse planter), og at kosmisk stråling påvirker tempen mer enn mennskeheten noen gang vil være istand til å klare.

Tenk på hvor mange fine arter og planter som ligger i dvale under isen og som kommer frem når isen smelter. Tenk på alle de forhistoriske og fenomenale dyrene som dukker opp og som gjør arkeologene glade. Vi vil trenge flere arkeologer, og det blir mindre arbeidsledihet. Finanskrisen løses.

Av plantene som dukker opp fra under isen kan vi kanskje få nye medisiner. Kanskje vi kan få medisiner mot aids. Miljøfriker vil, ved å unngå at plantearter igjen ser dagens lys, være motstandere til nye nødvendige medisiner som kan hjelpe mennesker som har det vondt. Hvordan kan miljøfriker leve med seg selv?

Konklusjon: Jo høyere gj. snitt temperatur vi får på kloden, jo rikere og friskere blir vi!

To spørsmål til alle de som tror menneskeheten er årsaken til global oppvarming:
1) Hvorfor var gj. snitt tempen høyere for flere tusen år siden når vi jaktet på maten med spyd og ordet forurrensning ikke var oppfunnet?
2) Hvis menneskeheten er årsaken til global oppvarming, burde vi ikke kutte ut medisiner og hjelp til u-land, slik at antall mennesker minsker og det blir naturlig mindre forrurensning?

(Hvis du er en selverklært miljømann og svarer "nei" på spm 2, da lever du i bobleland uten egne tanker og eier ikke moral).
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Det er greit nok at vi kanskje finner noe under isen et sted, men nå er det ikke først og fremst det som er problemet. Det inntreffer jo en rekke katastrofer som orkaner, tsunamier osv. Hva med dem? Dessuten blir det ikke bare "varmt og deilig" men noen helvetes ustabile årstider. "passe" være hele tida er mitt mareritt.
 

picxx

Well-Known Member
Så det med at pga. global oppvarming smelter isen på polene og lager tsunamier er bare oppspinn, er det det du sier?

Vil anbefale deg å lese deg opp på hva en tsunami er og består av.
Jeg var så uheldig å ha metrologi 2 timer i uka over to år så jeg kjenner til dette bare bittelitte grann ;)
 

Gaasehud

Medlem
Ok, blandet tsunami og flom en smule. Tsunami forårsakes av jordskjelv er det kanskje? Men om isen smelter, sier "de" at vannet kan øke med flere meter og oversvømme en rekke byer verden rundt. Eller? *venter i spenning*
 

picxx

Well-Known Member
Men om isen smelter, sier "de" at vannet kan øke med flere meter og oversvømme en rekke byer verden rundt. Eller? *venter i spenning*

Så du venter, og baserer det hele på hva "de" sier, uten engang å gidde å søke informasjon selv? Nei, vettu hva!
 

Gaasehud

Medlem
Hehe, med *venter i spenning* mente jeg at jeg ventet spent på hva du skulle si. Dette er hva jeg har hørt, hva tror du om det? Vil ikke de store (og forøvrig de små) byene bli oversvømt? Er i så fall ikke dette noe farlig da?
 

testdriver

Ha det bra..
De antropogene utslippene av CO2 utgjør ca 3% av den totale mengden som tilføres atmosfæren hvert år. I tillegg utgjør CO2 i underkant av 10% av drivhusgasser i atmosfæren.

Hysteria og panikk er etter min mening unødvendig, men sløsing og forurensing gjør det ikke noe å ha litt fokus på. Det er andre aspekter ved energisparing som er viktigere enn akkurat dette med CO2-utslipp.
 
Topp