Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pagerank update

zapotek

Medlem
Da har o' store Google vært ute med tryllestaven og delt ut pagerank igjen. Nesten alle mine sider har skiftet pr. Samme hos dere?
 

testdriver

Ha det bra..
Jepp. Opp på samtlige, for hva det er verdt. :)

Forøvrig hadde jeg en update for litt siden på kun èn av sidene mine. Da hørte jeg ikke om andre som hadde fått update, så det går litt mer i rykk og napp nå enn før, tror jeg.
 
Sist redigert:

Altberger

Medlem
Begynner å tvile mer og mer på denne Page Rank

Beklager å måtte si det men dette igjen med PR er for meg forvirrende.

Etter hva man leser på web er PR absolutt relevant i forhold til SERP.

Selv hadde jeg for 6 mnd siden en PR på 5, så falt den til 4 for deretter å dumpe rett ned til 1.
Jeg har ikke drevet med blackhat SEO men drevet intens lenkebygging + noen blogger i samme periode.

Resultatet i praksis har vært at SERP'en min har bedret seg kraftig og antall besøkende har økt med ca 60 %. Og dette med en PR på 1!

btw så spratt min PR opp til 3 igjen i dag :)
Skal innrømme at det var gøy å se men om det har som mye å si for antall besøk tviler jeg faktisk på.
 

sKrud

Meget sliten student
Pagerank har ingen/lite sammenheng med SERP.. Men det gir en idikator på hvordan googler oppfatter din side.. ikke noe mer...

Så slutt å tenk på PR folkens..;)

Når det er sagt...Så har jeg fått 4 nye sider med PR4...fra PR 2 og 1..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Som det har vært på de 3? siste oppdateringene hos meg = ingen forandring, da hvertfall ikke den positive veien. Ikke den negative heller så vidt meg bekjent!

sKrud skrev:
Pagerank har ingen/lite sammenheng med SERP.. Men det gir en idikator på hvordan googler oppfatter din side.. ikke noe mer...
Mener du at PR er kun ett tall som forteller deg hvordan Google oppfatter siden din? Kan du utdype hva du mener med det,? og hvorfor noen som helst har glede av og vite hvordan Google oppfatter ett nettsted?
 

zapotek

Medlem
Det har jo også noe å si for hvordan andre webmastere oppfatter nettstedet ditt. Mannen i gata vet ikke hva pagerank er uansett, og vet heller ikke hvordan han finner ut pageranke'n på ei side.
 

Geir E.

Medlem
Pagerank har ingen/lite sammenheng med SERP.. Men det gir en idikator på hvordan googler oppfatter din side.. ikke noe mer...

..... litt selvmotsigende? Etter det jeg har skjønt ranker google sider etter PR og relevanse.

Først samler den sammen de mest relevante søkene og sorterer dem etter PR.
 

sKrud

Meget sliten student
..... litt selvmotsigende? Etter det jeg har skjønt ranker google sider etter PR og relevanse.

Først samler den sammen de mest relevante søkene og sorterer dem etter PR.

Orker ikke gi meg ut på nok en ny PR diskusjon. Men det er ikke noen sammenheng mellom SERPe og hvordan sidens pr er.. Får å få en side til å få PR 4-5 så trenger man bare et par linker fra feks. en PR 5-6 side.. Så om siden har lite eller dårlig innhold har ikke noe å si...
 

picxx

Well-Known Member
Største forandring hos meg er en 1 mnd. gammel side som rykket opp til PR4.
Ellers ser det ut som om jeg lider av samme syndrom som Tonny...stort sett akkurat de samme PR "all over".
 

Geir E.

Medlem
Orker ikke gi meg ut på nok en ny PR diskusjon. Men det er ikke noen sammenheng mellom SERPe og hvordan sidens pr er.. Får å få en side til å få PR 4-5 så trenger man bare et par linker fra feks. en PR 5-6 side.. Så om siden har lite eller dårlig innhold har ikke noe å si...

Relevant betyr ikke bra innhold, hvordan skal en robot vite hva som er bra skrevet. Relevanse har med keyword å gjøre.

Google Toolbar PageRank og den pageranken google bruker er dessuten forskjellig.

Den pageranken google bruker oppdaterer seg hele tiden og hver eneste lille link gør at pageranken øker litt..

Googles indre PageRank kan være 100, mens Google Toolbar viser f.eks 2. Så viss en annen side som er "helt lik" har Toolbar PR 2, men har indre PageRank på 90, så vil jo selvsagt den google anser for å være mest troverdig komme høyest i SERP.

Hadde vært fint om noen med peiling kunne kommet inn å utdypt litt.
 
Topp