Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook flyers utvider

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Facebook | Flyers

Ser ut til at Facebook sin annonseringsfunksjon flyers utvider seg litt. Nå kan man betale per klikk (klikkpris ned til $0.01), man kan sette daglige budsjett og velge annonseringsperiode eller bare løpende.

Av kritierier for målgruppe kan man definere mye bedre enn før:

  • Land
  • Kjønn
  • Alder
  • Nøkkelord (søker i tags fra interessert, musikk, filmer osv)
  • Politisk syn
  • Forholdstatus (singel, gift osv)
  • Utdanning
  • Spesifikke arbeidsplasser

Med andre ord, nå har du mulighet til å hente enda mer ut av dine Facebook flyers.

Så da spør jeg igjen, noen som har testet det? Og kanskje kan sammenligne med tidligere resultater?
 

Ståle

Medlem
Har testet litt.

Kort oppsumert:
Funker helt alright med Norsk trafikk, og man har mulighet til å få litt billig besøkende. Funker ikke i det hele tatt med engelsk.

Hele systemet virker veldig tilfeldig, hvorvidt man får kampanjen til å kjøre eller ikke. Ofte er dette mønsteret:
1. En god del visninger den første timen
2. Litt mindre de neste 23 timene
3. Nesten ingenting deretter.

Har lest på noen forum om brukere som har laget seg script som lager og sletter annonser automatisk.

Man skal også være obs på hva man annonserer for, da kontoer blir bannet værre enn adsense kontoer. De har ikke noe skikkelig TOS oppe, men banner kontoer pga feil materiale. (Ikke et sjakktrekk å linke direkte til en aff lenke fks.)

Det virker også som noen ord i annonsen kan føre til at annonsen din går til manuel inspeksjon. (fks. free, ringtone etc)

For meg virker det ikke som Facebook ønsker kommersielle annonsører til å benytte flyers - enda. Det virker som de heller ønsker brukerene av tjeneste å annonsere forskjellige happenings etc.

Syns forøvrig dette er merkelig:
You cannot specify a daily budget that is more than $50.

Jeg har etter iherdig arbeid klart å skaffe 1 klikk til en engelsk side. (25.000 visninger) hvis noen kjenner til den magiske formelen for å få engelske annonser kjørende så taes tipset imot med åpne armer! ;)
 

Stormen

Medlem
Mjaaa

Har testet litt nå; det ga ganske elendige resultater.

Betalte 400 USD for 200.000 visninger. Dette ga ca 150 klikk; noe som gir en klikkpris på ca 14 kr klikket.

Jeg la inn to annonser, én med og én uten bilde - men Facebook tilbyr ingen CTR-måling, og fordi begge skjedde i samme tidsrom, så har jeg ingen mulighet til å differensiere hvilken av annonsene som ga flest klikk (men vil seff tro det var den med bilde)...

Alt i alt en fornøyelse som ikke frister til gjentakelse. Det er dette som gjør Google så bra: Selv om resultatene tar MYE lengere tid, så blir man i hvert fall veldig godt fornøyd med klikkprisen.
 

Ståle

Medlem
Har testet litt nå; det ga ganske elendige resultater.

Betalte 400 USD for 200.000 visninger. Dette ga ca 150 klikk; noe som gir en klikkpris på ca 14 kr klikket.

Jeg la inn to annonser, én med og én uten bilde - men Facebook tilbyr ingen CTR-måling, og fordi begge skjedde i samme tidsrom, så har jeg ingen mulighet til å differensiere hvilken av annonsene som ga flest klikk (men vil seff tro det var den med bilde)...

Alt i alt en fornøyelse som ikke frister til gjentakelse. Det er dette som gjør Google så bra: Selv om resultatene tar MYE lengere tid, så blir man i hvert fall veldig godt fornøyd med klikkprisen.

Det virker som du har benyttet den gamle utgaven av facebook flyers, hvor man betalte CPM. Forøvrig ble tjenesten iherdig diskutert her:https://www.webforumet.no/forum/viral-markedsforing/435-facebook-flyers.html

Facebook Flyers Pro som det heter er en ny tjeneste hvor man betaler per klikk eller CPC om du vil. Dermed kan du kontrollere dine utgifter, og er sikret rett antall klikk iforhold til hva du ønsker å betale.

Altså, gamle Facebook Flyer= CPM annonsering. Nye Facebook Flyers Pro=CPC annonsering.

I Facebook Flyers Pro får du forøvrig informasjon om antall visninger, klikk og dermed også CTR.
 
Topp