Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mitt digg-theme for Wordpress: Hva er det verdt? Hva kan jeg selge det for?

peterandrej

pensjonert moderator
Hi, har laget et digg-theme for Wordpress, som ser akkurat ut som digg.com. Du kan se det på:
Peterandrej.com

Jeg tenker å gjøre det tilgjengelig for kjøp, sånn for å teste om det er mulig å selge slike greier. Veldig billig tenker jeg.

Hva mener dere jeg kan ta for det? $10? $20?
Poenget er at jeg vil teste om slike ting er salgbare i et visst volum, pluss at jeg vil bygge litt erfaring med paypal-betalingsløsninger.

Themet er ganske spesielt, men jeg vil gjøre visse endringer på det i den salgbare versionen. Men, det har visse fordeler framfor andre designs, spesielt dette med at det er optimalisert for reklame. Plass til 125x125 banner annonser, enkelt å legge inn adsense, osv.

Forøvrig er det jo litt gøy med et sånt digg-look. Mulig det passer best for sider som ønsker å gjøre mye ut av sånne social media greier. Eller som skriver om det.

Jaja, hva mener dere?
 

Ståle

Medlem
Pent design, men kan du få problemer med at du har stjelt designet til digg.com og skal tjene penger på det?
 

sKrud

Meget sliten student
det går ikke an å copyrigghte farger , layout og slik nei..men det lar seg fint gjøre å copyrighte kombinasjonen av farger, layouts og slik..:p

Tror ikke jeg ville lagt dette ut for salg..da ville jeg snakket med digg først..
Men dette kan nok uten tvil gi deg en god del linker om du skulle bli saksøkt..;)

Men fra spøk til alvor tror jeg du kommer til å slite med å få solgt noe særlig av dette..Det fins i dag enorme mengde mer WP layouts som er meget gode og gratis.. men hold oss oppdatert hva du finner ut..

-morten
 

peterandrej

pensjonert moderator
Saksøkt av digg? Hadde jo vært digg..

Men, kanskje ikke vits å ta sjansen. Jeg får endre litt farger og slikt kanskje..

Anyway, jeg tror ærlig talt at det er mulig å selge wp-themes i stor skala. Jeg jobber for Unique Blog Designs, og de selger drøssevis av såkalte exclusive themes for $79 stykket.

Det viser at det er mulig. Exclusive themes har sine fordeler, blant annet at man slipper sånne "designed by" linker og slikt. Jeg tenker å prøve å legge meg så billig at salget bare må ta av.

Samtidig må det ikke være altfor billig. Jeg vil prøve DealDotCom, så da må jeg kunne ha en pris som kan lages til en god deal.

Kanskje $25 er en grei pris? Den kan jeg jo gjøre til $10 hvis jeg skal legge det ut på dealdotcom foreksempel.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er jo ingenting annet å gjøre enn å prøve..

Hvem hadde trodd at domenesalg skulle bli business om man gikk tilbake til internett sin barndom? Alt må prøves :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Lagt det ut og noen annonser på bloggen min (som da tross alt handler om webdesign og wordpress og sånn). Skal skrive en post om det også. Min første salgsside det der, så hva synes dere sånn egentlig? Noe som mangler?

Spørsmålet er jo:

Tørr jeg å poste dette på digg.com???
 

sKrud

Meget sliten student
Tørr jeg å poste dette på digg.com???

JA! Jeg tror ikke digg kommer til å saksøke deg med det første.. Kjør på..Hvis du ikke gjør det så legger jeg den til på digg..:p

Kjører en liten Onlywire på den salgsiden din..:) Så er du i værtfall listet på de største sos. bokmerkene....

Men er det ikke noen plass som selger themes/layouts som du kan legge til denne på da?

Gleder meg til å høre hvordan dette går..
 

sKrud

Meget sliten student
la til siden din på mine kontoer på :
Backflip
Bibsonomy
Blinklist
Blogmemes
Blue Dot
de.lirio.us
del.icio.us
Diigo
Excites
Furl
linkatopia
Linkroll
Looklater
ma.gnolia
Markaboo
Rawsugar
Shadows
Simpy
Spurl
unalog
Wink
xilinus

hoppet over digg.. Da jeg følte at du fikk ta den selv..:p

Lykke til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Lagt det ut på digg.com. dere får gå inn og digge det hele gjengen, hadde jo vært "litt" morsomt om det havnet på digg-forsiden.. haha

Jaja, skal endre litt på kjøpeknappen ser jeg og skrive en post om det, så får vi se hva som skjer..

Selger jeg flere enn 10 stykker er jo storfornøyd. Vet jo ikke engang om den kjøp-knappen funker som det skal. Den er satt opp med paypal, og brukeren kommer direkte til nedlastings-url'en så snart han har betalt.

Tror det skal funke.
 
Topp