Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress og javascript

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Heisann dere.
Jeg har nettopp fått installert wordpress, og sliter veldig med å få javascript til å fungere når jeg skriver nye poster.
For dere som ikke vet hva wordpress er, kan jeg fortelle at dette er ett blog-script.

Det jeg rett og slett ikke får til er og bruke google adsense i postene.
Jeg kan bruke det hvor som helst på siden, men rett og slett ikke i postene...

Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får til og bruke dette i postene, eller rett og slett kan anbefale meg ett annet blog-script der dette allerede fungerer?

(Litt OT men syns det er litt imponerende at det er bedre respons her på webforumet enn på diskusjon.no)
 

Ståle

Medlem
Wordpress funker knall det. Uten å være helt sikker så tipper jeg at du limer inn adsense koden din, mens du er iwysiwyg-editoren. Skift til code-editoren, lim inn, så skal det fungere!
 

Vedlegg

  • adsensewordpress.gif
    adsensewordpress.gif
    2,9 KB · Sett: 3

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er første gang jeg i det hele tatt forsøker meg med en blogg, og det du forklarer fungerer rett og slett ikke.
Jeg bruker siste versjon som jeg fant på wordpress sine egne internettsider.

Grunnen til at jeg gjør dette er fordi jeg vil lære meg hvordan dette blogg-greiene fungerer.
Du kan jo ta en titt på den.
Der har jeg lagt inn ett par poster for å teste hvordan det ser ut. (Riktignok bare copy & paste... :p)

Om du nå ser den siste posten.
Der ligger faktisk adsense-koden mellom overskriften og innholdet, og som du ser er det faktisk ingen annonser der i det hele tatt.
Koden jeg bruker er en halvbanner tilsvarende den jeg bruker her

Selve wordpress syns jeg virker veldig bra, men om ikke jeg får dette til syns jeg det blir litt dumt da.. :(
 

Ståle

Medlem
Prøv å skift tilbake til default tempalte, tror problemet ditt ligger i den templaten du bruker. Jeg prøvde nettopp selv, og det fungerte helt fint.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei fy flate... Det fungerer jo.... Takker for godt tips.... :)
Du har vel ikke en anelse på hva som gjør at ikke jeg kan bruke det i det template jeg hadde aktivert vel?
Jeg liker ikke det standard template noe særlig skjønner du....

Jeg lurer vel igrunn litt på hvor jeg kan finne andre templates også, og hvordan kan jeg vite om disse fungerer med javascript før jeg laster dem ned?

- Tusen takk for svar så langt :D
 

Ståle

Medlem
Desverre, har ikke kunnskap om det - enda. Men kan hende Peterandrej vet det, da han har jobbet en del med themes til wordpress.

Her er noen sider jeg bruker til å hente themes:
Theme Viewer (Hovedsiden - nr. 1!)
Wordpress Themes

Vanskelig å vite om de fungerer med JS før du tester de.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ok, men takk for svar hvertfall...
Nå skal dere høre.. At om det teknisk sett hadde vært mulig å sende en atombombe via e-post, så skulle jeg personlig sendt den avgårde til skaperen av Google Adsense.

Nå sliter jeg noe jævli med hele dritten her. (Beklager uttrykket)

Nå må dere forberede dere ;) For nå skal dere se noe av det rareste dere noen gang har sett.

funker.png

Om du tar en titt på dette bildet så fungerer annonsen som den skal. Veldig bra dette, men tar du en liten titt på den lille røde sirkelen min, så ser du at her egentlig skal være ett lite avsnitt.

Når jeg lager til ett avsnitt her. Altså enkelt og greit redigerer artikkelen. Da finner jeg rett og slett denne delen i editoren, for deretter og klikke enter 2 ganger.
I editoren ser alt ut som det skal, men hva er det som plutselig har skjedd med adsense-annonsene mine:

funkerikke.png

Jeg forstår ingenting... Begge kodene her er 100% indentiske. Alt jeg gjorde var og flytte dette ned to hakk.... :s

Kodene finner dere her.

Velvel? Hvordan kan jeg få Adsense-annonsen til å vises her, samtidig som jeg har dette lille avsnittet i artikkelen?
Har dere noen gang sett noe så rart... 2 resultater i samme nettleser med samme kode?

Jeg har forsøkt med Opera, Internet Explorer og Firefox uten hell...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Lurer på om det kan ha noe å gjøre med editoren, at den kødder litt med koden når man går inn og skal endre på noe, har vært borti liknende ting før. F.ex. har den gjort om tegn som < til &lt; , og da blir det kjapt litt galt.

To forslag:
1: Prøv å gjøre alt rett fra begynnelsen, så du slipper å gå inn igjen og endre.
2: Må du gjøre endringer, så se om det går bedre å gjøre dem i code view
 

Ståle

Medlem
1: Prøv å gjøre alt rett fra begynnelsen, så du slipper å gå inn igjen og endre.

Ja, har vært borti dette mange ganger jeg også. Særlig hvis jeg skal embede en snutt fra fks youtube. Går kjempefint å legge den inn i code-view, og lagre den direkte, men hvis jeg går inn i editoren igjen, og skal forandre på formateringen av teksten så skjærer det seg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dere skal vite det at dere har helt rett... Om jeg gjør alt 110% riktig fra begynnelsen så fungerer alt flott.
Om jeg derimot går inn for å endre noe etter artikkelen er publisert så skjer det rare ting...
Utrolig dumt at det er sånn da. Men det er vel ikke stort å gjøre med det tenker jeg.

Tusen takk for alle svar i denne tråden :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ståle: Det er fordi wp "retter" koden din når du publiserer poster igjen og igjen. Mitt råd: bruk en plug-in, eller ikke oppdater poster med slikt innhold. Eventuelt: bruk custom page templates, og legg inn koden direkte i template koden.

Slike ting som videos og adsense og slikt er ikke wp noe særlig bra på i utgangspunktet.
 
Topp