Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

Tonny Kluften

Administrator
Landingssida tilhører brukeren sigvek. Ta en kikk på makkverket selv:
Entrepreneurs Wanted

Overskriften på den siden er:

"Internett er fullt av søppel!... Og vi er * Dr. ...* lei det!"

Det oppsummerer vel stort sett hva vi syns om sider som tilbyr deg å tjene Minimum 100 000, - pr mnd.
Det som høres for godt ut til å være sant er det. ALLTID. Og på intenett, ALLTID ALLTID ALLTID.
 
U

Uregistrert

Guest
En artig beskrivelse, Hansson - den VAR et høydepunkt.

Jeg sjekket noen andre saker om pyramider ...
De fleste rammes av Bedrageriparagrafene i Straffeloven, §270 og §271. Dette var saker hvor omtrent alle tapte penger, så der var det bakmenn og topper som ble straffet.
<dato>LOV-1902-05-22-10</dato> Almindelig borgerlig Straffelov (Straffeloven).

Små saker håndteres av lokale politidistrikt, mens store saker håndteres av Økokrim. Da begynte jeg å miste interessen, siden de gir inntrykk av å være enda mer regelryttere enn Lotteritilsynet. Myndighetene gir ikke inntrykk av å ha noen effektive løsninger for å avgrense økonomisk kriminalitet av denne typen - de håndterer alt i ettertid.

Det jeg gjorde i det forrige innlegget mitt var å poste noen IDEER til hvordan folk kunne avgrense utbredelse også utenfor Norge, men her er det bedre om folk bruker sine egne ideer og ikke mine. Folk som nesten har gått på dette klarer fint å advare de man kjenner på internett, men det eneste effektive tiltaket vil være å stoppe dette i USA.


Hvorfor går folk på dette?
Svindelen er siktet inn mot folk som går FRIVILLIG inn i dette, som ikke lar seg advare av instinkter på et tidlig tidspunkt, For alle oss andre er det fullstendig uforståelig at folk går på dette, men vi har heller ikke fulgt den samme veien som de gjør.

Trinn 1: Annonser er rettet mot folk som søker etter ekstrainntekt, "Jobb hjemmefra", eller som nysgjerrig går på annonser som lover lettjente penger. Noen av oss kan være nysgjerrige, men de av oss som er rutinerte vil sjelden søke etter inntjeningsmuligheter på internett på denne måten - det er som å BE om å bli svindlet. Det er altså siktet inn mot folk som er villige til å TRO på denne type løsninger.

Trinn 2: Dette vil luke vekk mange av de som er nysgjerrige, men som ikke går på en svindel. Her blir du bedt om å oppgi epostadresse når du registrerer deg. De mistet ihvertfall MEG på dette punktet, jeg oppgir aldri epostadresse hvis jeg kun skal sjekke opplysninger.

Trinn 3: Her må du fylle ut et søknadsskjema som jeg ikke har sett. Dette burde egentlig luke vekk mange folk, vi fyller ikke ut søknadsskjema for å få OPPLYSNINGER. De som fyller ut dette føler seg SMARTE når de gjør det, mens vi andre rister oppgitt på hodet over hvor naive folk kan være.

Trinn 4: Her blir du nødt til å bestille en informasjonspakke til 300 kroner. Siden de allerede mistet MEG på punkt 1 og 2 klarer jeg ikke å forestille meg hvorfor folk bestiller dette. Man sitter igjen med de aller enkleste ofrene, de som har omtrent null instinkter og erfaring med svindel og som hele tiden er villige til å bli med videre. 90 prosent av oss andre er blitt borte underveis i disse trinnene, og det er vi som kunne skapt trøbbel.

De luker rett og slett vekk folk som ikke er villige til å gå på en svindel. De beholder folk som villig lar seg lede (leder seg selv) videre der de fleste av oss hadde styrt unna, og som gjerne føler seg "smarte" når de sjekker slike ting grundig. Jeg fant også ut at noen ble motivert av risikovilje "Hva har jeg å tape på å prøve dette?". De fleste av oss kan godta "Den som intet våger intet vinner", men vi har det sjelden som et dominerende livsmotto gjennom hele livet. Etter hvert får vi erfaring og instinkter, og styrer unna en haug av ting. Etter nok av tilfeller får vi rikelig erfaring til å luke vekk mye av det vi "våget" tidligere. Vi blir kort og godt luket bort hvis vi har nok erfaring.

I USA fant jeg grupper med ulike typer TRO som typiske ofre. Dette gjaldt alt fra religiøse miljøer til folk som tror på "den amerikanske drømmen" om å starte sin egen business og bli rik. Jo mer dominerende troen var desto enklere offer. Andre typer tro var ledelsesteorier, psykologiske teorier, "motivasjons-teorier" og andre typer "oppskrifter". Egentlig kan svært mange av oss passe som ofre i denne type saker, men de klarte ikke å lure oss denne gangen.

Resten av prosessen når man først ER inne i systemet har jeg bare sett overfladisk på. Jeg identifiserte mange amerikanske ledelsesteorier, psykologiske teorier og ting som minner om hjernevasking. Hovedsaken er at man hele tiden blir forledet til å tro på ILLUSJONER. De fleste av oss tror på en haug av illusjoner f.eks. om "Hvordan virker boligmarkedet", men vi er ikke opphengt ENSIDIG i slike illusjoner dag etter dag. Vi får haugevis av andre "inputs" fra andre områder.

Folk blir rett og slett hjernevasket i dette systemet til å TRO at de driver en "genial business" og at den er lovlig ("ellers ville den jo blitt stoppet av myndighetene"). Man får haugevis av bekreftelser når man er inne i systemet, blant annet ved at man "utdanner seg" til høyere nivåer, mottar "utmerkelser" når man har gjort det bra og andre slike ting.

Jeg har fullstendig droppet å sjekke mer etter å ha sett på en 7 minutter presentasjon av konseptet, fordi jeg vil trolig risikere å bli lurt selv hvis jeg fortsetter. Presentasjonen ga en merkelig "trygg følelse" (instinktene mine ble "bedøvet"). Det tok 2 timer før jeg var tilbake til normal sinnsstemning. Her er det bedre å styre unna enn å sjekke.

Som svindel er dette konseptet temmelig smart, men som business for deltakerne er det en katastrofe (og noe skikkelig oppkok av useriøst stoff). Det er kun rettet mot verving, så absolutt alt som trengs i seriøs business mangler. Såkalte "ledere" faller sammen hvis de må ta seriøse avgjørelser som de ikke er trenet i - de mestrer ikke et slik nivå.

Det hovedmannen ikke har tatt hensyn til er at folk utenfor systemet kan velte planene. Det holder kanskje med at 1 person ber om DOKUMENTASJON fra amerikanske myndigheter på at forretningskonseptet driver lovlig - "Jeg vurderer å starte dette men er i tvil". Dette må gå på hovedkontorene til CCP og WMI og ikke på den enkelte deltaker lenger nede. 1 person med rett innsikt i amerikanske myndigheters ansvarsområde vil kunne få hele korthuset til å rase. Denne personen er ikke MEG, men kanskje noen andre?


Morten
 
K

Kontoristen

Guest
Ser ut som MLM. Man må betale for å få lov til å verve nye medlemmer, og man får betaling alt etter hvordan det går i sin "downline". Rett meg hvis jeg tar feil.

3 kjappe spørsmål:

1) Går det ann å tjene penger uten å betale først?
2) Er ikke dette MLM hvor såper og tannkrem er skiftet ut med ebøker og software, og man kan derfor lure med seg folk fra den digitale verden (internett) istedet for å mase på folk i den vireklige verden som sine venner og familie?
3) Får du betaling for hvert medlem du rekrutterer til din downline, eller får du betaling alt etter hvilke produkter de kjøper?

Mitt foretak fører regnskap for en del personer/firma som driver med MLM og har derfor blitt nødt til å sette meg inn i hva mlm egentlig er for noe.

De fleste kjøper en agentlisens / franchiselisens hvor de kan gjøre følgende:
--- Selge produkter/tjenester å tjene penger på salg
--- Få andre til å kjøpe en agentlisens og tjene penger på deres salg og nettverk av agenter og deres produktomsetning.

Oftest så må man selv også kjøpe produkter/tjenester månedlig for å være provisjonsberettiget.

De produkter/tjenester som selges mest i MLM er kosttilskudd, hudpleie/sminke, telefoni, husholdnigsartikler, drivstoff og forsikring.
 

picxx

Well-Known Member
Saken er vel at det er en god del som har tjent penger på CCP?...eller?
Hvorvidt noe er genuint, orginalt, lovlig eller etisk kan diskuteres i det vide og det brede. Det hele koker uansett ned til hvor mye du tjener på det!
Tjener du mere på adsense enn på CCP bør du selvsagt satse på adsense...omvendt...bør du satse på CCP... en trenger ikke være professor for å se mønstret.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Bortsett fra å lure dine kamerater til å komme under deg i systemet. Hva er det egentlig CCP egentilg selger?

De selger muligheten til å selge samme mulighet til andre som de selv har kjøpt. Også kallt luft.

Det er ikke noe galt med MLM som kanal for å markedsføre og selge produkter - for all del. Det finnes masse eksempler på at man kan lykkes bra med en sånn modell. Homeparties med dildosalg ol. er jo et enkelt eksempel på slik nettverksmarkedsføring. Og det er greit, for da selger man jo dildoer.

Men i de ALLER fleste greier av typen CCP er det ikke snakk om markedsføring av et produkt for salg. Nei, det man prøver å selge gjennom nettverksmarkedsføringen er jo markedsføringen i seg selv. Man kan si at man selger MULIGHETEN til å selge samme mulighet til andre.

At en del går rett på slike tullegreier har jo med at folk flest faktisk tror at det finnes en enkel måte til rikdom. Nordmenn, med stor kjøpekraft og kanskje med et litt mer naivt verdensbilde, er spesielt utsatt. Det er ikke det minste rart at nordmenn har gjort det "best" (dvs blitt lurt lettest) innen pyramider som WGI og T5PC.
 
U

Uregistrert

Guest
Hyggelig innstilling, picxx. "Betaler du meg nok kan jeg godta dette."

I adsense FÅR du vel betalt for å ha annonser på nettsiden? Du slipper å betale for dette?

I CarbonCopyPro er det DU som betaler hele veien. Det er jo det som er så genialt.
300 kroner for den første informasjonen
3000 kroner for BIB
???? utgifter til webhotell og domene
12000 kroner i året for å delta (månedsavgift, vrien å si opp)
???? kroner i annonseutgifter pr. måned
12000 kroner hvis du ønsker litt mer "status" - 4 dagers kurs i en bootcamp
55000 kroner for å være blant "toppene" - 4 dagers kurs på et hotell
120000 kroner for å være i "eliten" - 4 dagers "møt andre millionærer"
(120000 kroner er max, du får rabatt for nivåer du allerede har betalt for)

1500 kroner hvis du verver noen til laveste nivå (av totalbeløpet på 3000)
6000 kroner hvis du verver noen til M1-nivået
27000 kroner på M2-nivået
60000 kroner på M3-nivået

Jeg valgte bevisst vinklingen "du betaler" også på de siste beløpene her som gjelder verving. De fleste vil oppfatte det at de FÅR BETALT og ikke at de BETALER. De FÅR jo tross alt penger når de verver noen. Det er også de som gjør jobben, har utgiftene og tar risken med vervingen - og attpåtil så betaler de for dette (beholder BARE halvparten selv).

Det er relativt genialt om du deltar i dette, ihvertfall for han som står bak. Han har ikke sagt noe om at dette skal være genialt for deg, men kun at det er genialt. Jeg er helt enig med ham, fra hans synsvinkel ser jo dette veldig genialt ut. Det mangler bare at folk betror ham å "ta vare på" pengene for dem hvis de har penger til overs. Det er mulig at dette skjer på hotellopphold på nivå M3 - "møt andre millionærer og la meg ta vare på pengene dine".

Gjenytelsen på dette er at du får en nettside rettet mot å verve nye deltakere. Den er automatisert slik at pengene går rett til den som står bak. For å unngå at du skal bli sur betaler han tilbake halvparten av det du har tatt inn. Han prøvde å beholde alt selv en stund, men da ble folk drit sure og nektet å verve flere (merkelige folk?). Det var derfor han begynte med månedsavgift isteden.

Nettsiden er ikke verd noe, bortsett fra til verving. Den er omtrent null verd når du avslutter dette. Du får også et sett med hjemmesider som kan brukes til å reklamere for saken. Også disse har omtrent null verdi.

Du mottar en haug av DVD-er som gir deg haugevis av tricks om hvordan du verver flere deltakere. Mye kan brukes i ordinær business hvis du modifiserer det temmelig mye, mens andre ting er direkte uegnet i en seriøs bedrift. Opplæring på DVD er ikke tilpasset lovverk noen steder, og også dette er temmelig genialt (det gir svært få som ønsker å klage).

Som yrkeserfaring og yrkesutdanning har dette null verdi. Dette duger dårlig i en CV.
Som generell erfaring vil du kanskje ha nytte av dette.
Du får også fine titler og "utmerkelser" underveis, men også disse har null verdi i yrkeslivet.
DVD-samlingen din øker, men det er temmelig smalt marked å selge disse i (lav pris).
Hotellopphold behøver kun å gis til noen få, siden virksomheten stoppes eller vil stoppe tidlig.

Du betaler altså for å få en større DVD-samling enn du hadde før, og for erfaringen dette gir deg. I heldig fall får du 4 dager på et hotell hvis du betaler nok. Om du får beholde noen av pengene du har mottatt underveis får du nesten krangle med myndighetene om selv når den tiden kommer.

Folk må ha utrolig sans for DVD-er når de punger ut slike beløp?


Morten
 

picxx

Well-Known Member
Hyggelig innstilling, picxx. "Betaler du meg nok kan jeg godta dette."

Jeg støtter ikke scams og svindler om min uttalelse skulle missforståes i den retning. Det som slår meg er midlertidig dette:
1 : Er det noen av de som dømmer dette nord og ned som faktisk har betalt og sett hva de får for pengene?
2 : _Om_ det er god info som selges, hvorfor er det værre å selge dette kontra hårsjampo og helsekostprodukter? Fordi shampo og helsekost er fysiske produkter? Ta en titt på hva som betales for info over nettet i dag og legg sammen 2+2.
 
U

Uregistrert

Guest
Dette ER pyramide. Man trenger ikke å være med for å analysere at dette vil kollapse eller bli stanset. Det er NULL salg til andre enn deltakere, jeg sjekket konseptet nøye på en nettside.

Jeg har sjekket priser og alt, men noen av summene ble avrundet litt på "feelingen". Det var ikke nøyaktige summer jeg skulle frem til, men hvordan konseptet var bygget opp.

I praksis så blir det solgt BIB til 3000 kroner og M2 til 55000 kroner som mest vanlige level i pyramiden. ALLE tjener penger i starten på en pyramide, siden de finansieres av nye deltakere de selv verver. Nesten ALLE taper penger på slutten når det blir vanskelig å verve. Nesten ingen av deltakerne får hotellopphold de har betalt for.

Ulempen er at det kan bli vanskelig å få beholde pengene selv om man har tjent på dette. Det har blitt betydelig enklere å inndra verdier fra folk via rettsvesenet, eller i andre rekke gjennom skatteetaten (skjønnsmessig ligning). Jeg er ikke så veldig "moralsk", men jeg foretrekker en oversiktlig risiko i forretninger. Her blir du pådyttet en haug av risiko som du kjenner dårlig til.

Levetid på denne pyramiden i Norge anslås til 3-6 måneder fra august (hvis myndighetene stopper den). Den ble startet i februar 2009, men har utviklet seg tregt i forhold til andre pyramider. Treg utvikling betyr at den kan vare opptil et år hvis den ikke blir stoppet.

I den siste delen av levetiden må du SLITE for å få inn nye deltakere. Da er det allerede mange som har tapt på den og begynner å advare andre. Allerede nå ser det temmelig overbefolket ut med annonser - folk SLITER mer enn de gjorde i mai.

Folk må være direkte klønete når de sier opp jobben for å satse på dette, eller betrakter dette som en jobb. Det passer bra inn i en CV:

"2009: Jeg utdannet meg til WMI M2 mastergrad i markedsføring, og jobbet 6 måneder som selvstendig salgsagent for CarbonCopyPRO. Firmaet ble dessverre lagt ned etter 6 måneder, da politiet foretok razzia."
"2010-2011: Ansatt som konsulent i statlig stilling, Skjeberg kretsfengsel".

NB. Jeg ga f*** i alt dette inntil Jay Kubassek begynte å eksportere dette til Norge, og sendte folk inn i MITT nærmiljø for å svindle MEG. Nå bruker jeg alle mulige metoder for å pælme stein etter ham, sånn at han husker det til neste gang.


Morten
 
U

Uregistrert

Guest
picxx:
Jeg svarte på en supporttråd hvor en prøvde å trekke seg fra dette. Det var håpløst å få igjen penger, og betingelsene for å få igjen penger ble plutselig endret fra "full returrett 365 dager" til "du må ha vært medlem i 1 år for å få returnert noe". Det betyr at du betaler 15000 kroner, og får 3000 kroner igjen hvis du er heldig. Jeg anbefalte å bruke alle midler for å stoppe medlemskap, og heller godta et mindre tap.

Det er en haug av tomme løfter her, men folk går jo på likevel. Det er derfor jeg lurer på om folk blir "dopet" av disse DVD-ene eller av presentasjonen.


Morten
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er en haug av tomme løfter her, men folk går jo på likevel. Det er derfor jeg lurer på om folk blir "dopet" av disse DVD-ene eller av presentasjonen

Folk går på slike tullegreier fordi folk flest er ganske dumme. Det er faktisk ikke verre. Dessuten har nordmenn, både rent generelt og da særlig Frp'ere, ståltro på at det finnes enkle veier til rikdom. Jeg tipper at det - rent prosentvis i forhold til folketall - er flere Nordmenn enn Amerikanere som går på Nigeriabrev og slike ting også.

Jeg pleier å si: "Hvis du hører fra en drosjesjåfør at DETTE er tingen - så er det nettopp ikke det."
 
K

Kontoristen

Guest
Folk går på slike tullegreier fordi folk flest er ganske dumme. Det er faktisk ikke verre. Dessuten har nordmenn, både rent generelt og da særlig Frp'ere, ståltro på at det finnes enkle veier til rikdom. Jeg tipper at det - rent prosentvis i forhold til folketall - er flere Nordmenn enn Amerikanere som går på Nigeriabrev og slike ting også.

Jeg pleier å si: "Hvis du hører fra en drosjesjåfør at DETTE er tingen - så er det nettopp ikke det."

Min erfaring er alt folk flest ikke er dumme, og at de som påstår noe slikt er de som er.............

Og hvordan kan du bevise Frp`ere har ståltro på at det fins enkle veier til rikdom? Man kan vel ikke betgnes som dum hvis man jobber smart istedet for hardt?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Og hvordan kan du bevise Frp`ere har ståltro på at det fins enkle veier til rikdom?

Vel, Partiet er bygget på teorien om at verden er veldig enkel og alle er enten veldig slemme (muslimer) eller veldig snille (bartendere). Folk som stemmer Frp har også - beviselig - lavere utdanning enn andre velgere.

Det er jo bare å legge to og to sammen, så skjønner du at Frp'ere "lettere" enn f.eks Høyrefolk går rett på både Nigeriabrev og pyramidespill.

Sagt på en annen måte; det er større sjanse for at drosjesjåføren din (Frp'er) blir med i CCP enn at sjefen din (Høyremann) blir det.
 
K

Kontoristen

Guest
Vel, Partiet er bygget på teorien om at verden er veldig enkel og alle er enten veldig slemme (muslimer) eller veldig snille (bartendere). Folk som stemmer Frp har også - beviselig - lavere utdanning enn andre velgere.

Det er jo bare å legge to og to sammen, så skjønner du at Frp'ere "lettere" enn f.eks Høyrefolk går rett på både Nigeriabrev og pyramidespill.

Utdanning har ikke noe med å være smart eller ikke.
Ta f.eks Thomas Edison, han hadde lav utdannelse og kom fra fattige strøk. Likevel er han en av verdens største oppfinnere og forretningsmenn som noen gang har levd.

Et annet eks er min Onkel, han er allmenn lege + at han hat tatt etterutdannelse som hjernekirurg. Min mening er at han ikke er av den "smartste", men høy utdanning har han beviselig.
 
Topp