Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye kategorier på WF

Tonny Kluften

Administrator
Nye kategorier her på WF er HTML/CSS, PHP, SQL og databaser, ASP, Javascript/Ajax. De ligger under Webutvikling.

I tillegg en ny kategori som heter Web design / Grafikk + galleri. Mange har savnet en slik kategori. Legg ut alle godsakene deres der :) Jeg syns god web design og god design generelt er veldig inspirerende så jeg håper vi får mange poster der.
 
Etter min mening virker det mer profesjonellt og det favner jo da også svært bredt. Grafikk blir litt... Får litt følelsen av type "fjortis-forum" hvor man spør om noen kan lage sigs osv og sånne forum bruker jeg kun besøke en gang og så aldri igjen...

Men det er kanskje bare meg som er for pirkete ;)
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Dette var et bra tiltak :D

Galleri kategorien, er det kun for arbeider man har laget selv, eller er det bare å fyre løs med gode inspirerende arbeider fra andre også?
 

nag

Medlem
Ugh!! Jo. :D
Vil det være ok å ha en kategori som heter PHP, ASP, SQL og databaser? Eller vil de godt utdannete ASP-utviklerne skygge banen når de ser at de må være i samme kategori som de selvlærte PHP-utviklerne?

Legg ASP.NET i en egen kategori, ellers viser jeg meg ikke der :D

Mulig det ikke er mange Microsoft elskere her inne, men å kalle det ASP er litt gammeldags. ASP (som er den vanlige benevnelsen for classic asp) har jeg ikke brukt på alvorlig mange år. Foreslår heller å kalle det ASP.NET / .NET. Da favner det ganske bredt blant godsakene fra Microsoft.

EDIT: Databaser bør være egen kategori, da dette ikke henger sammen med hvilke språk man skriver applikasjonslaget i.

OT: Skal du lære å progge så er ASP.NET mye tyngre å få taket på enn feks php, men mye deiligere etterpå :D Og kan selvsagt brukes mot MySQL databaser om man ikke liker prisen på SQL server lisenser...
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Galleri er tenkt for egne ting ja. Inspirerende arbeider kan man legge under "Web design / Grafisk Design". Blir det uklart?

Neida, det står jo egentlig i beskrivelsen av forumet: Her kan du vise fram webdesign og annet grafisk arbeide du har gjort.

Men om det funker å legge ut inspirerende ting i hovedkategorien er det flott. Føler vi trenger litt mer inspirasjonstråder her på forumet. Inspirasjon er jo veldig viktig når man driver med webdesign/grafisk design :)
 

picxx

Well-Known Member
"Koding og databaser" burde vel være ett navn hvor ingen skulle føle seg ekskludert, enten de koder i asp eller html?
 

webpiken

Medlem
Webdesign / Grafisk design hadde vært ennå bedre! :)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp