Kjapp og trygg hosting for Wordpress

IRC-kanal??

Sjefskoder

Sjefskoder
Som en ivrig bruker av diverse irc-kanaler så kom jeg å tenke på at det kunne vært kult å ha en egen webforumet-kanal..

Eller hva sier dere?
 

Sjefskoder

Sjefskoder
ahhh...

Det visste jeg ikke gitt ;)
 

Bjørnar

Gründer
nå er det vel nye eiere siden sist, men måten WF reagerte på forrige gang gjør at jeg nesten ikke tør å åpne kjeften i denne tråden.
 

Gaasehud

Medlem
Tror vi lar den ligge, ja, jebbis. ;) Greit å ha noe håndfast i etterkant, samt at forumet blir den kjappeste og beste ressursportalen, at WF ikke blir helt borte pga. IRC. Dessuten er vel ikke alle her så 90-talls at de fortsatt holder på med IRC? :p
 

let100

Medlem
Tror vi lar den ligge, ja, jebbis. ;) Greit å ha noe håndfast i etterkant, samt at forumet blir den kjappeste og beste ressursportalen, at WF ikke blir helt borte pga. IRC. Dessuten er vel ikke alle her så 90-talls at de fortsatt holder på med IRC? :p

Irc bruker jeg daglig! Jeg stemmer ja, men blir nok nedstemt :rolleyes:
 

hansvh

Medlem
IRC er genialt, men jeg tror ikke dette forumet er stort nok til å ha en aktiv kanal. Til sammenligning er #root.no populert av 15 personer akkurat nå, og ingen har sagt noe på kanalen på måndesvis.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns heller ikke det er noen kjempeidé med en irc-kanal hvor man faktisk begynner med store diskusjoner, men en irc-kanal hvor man ta tullprat ser ikke jeg noe galt med. Tullprat er det jo mange som ikke liker at det kommer for mye av i forumet enda en god del av medlemmene liker og prate tull.

For at noe slikt skulle vært aktivt tror jeg faktisk også at den måtte vært integrert i forumet også, gjerne i sidebar til høyre som kommer om en stund. Og installere Irc fordi man vil chatte syns jeg er teit. Er det virkelig så mange som bruker det som en chattekanal enda? :confused:
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Som den ubernerd jeg er så bruker jeg irc når jeg kjeder meg eller trenger en liten pause fra programmeringen.. da er det godt å ta seg en kaffe og sitte å prate surr på irc... :)
 

Keanu

Geek
Enig med sjefskoder her, og sier som sist gang IRC ble diskutert.

IRC vil ikke bli noen konkurrent til WF. Det aller meste som diskuteres på IRC passer uansett ikke i et forum, og det fleste som diskuteres på et forum passer ikke på IRC. Det vil bli som å si at vi ikke får bruker #webforumet på twitter, og diskutere der.

Selv er jeg ikke så mye på IRC for tiden, men jeg mener fortsatt at det er den suverent beste måten å chatte på.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
egen kanal? ingen problem... du går inn på kanalen på serveren du er på :p

alt etter hva slags server det er...


Gi beskjed hvilken server kanalen skal være på, så joiner jeg jeg ;)
 

Alf

Medlem
Det finnes veldig mange chat tjenester der du kan lage ditt eget rom og embed det i forumet. F.eks. med chat i menyen øverst på forumet, eller som popup.

Men som sagt veldig mange gratis tilbydere.

Gabbly
 
Topp