Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan man få åpnet kontoen igjen?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg fikk sperret kontoen min for et års tid siden etter "ugyldige klikk". Har ikke (med vilje ihvertfall) klikket på egne linker og ikke oppfordret til det. Lot det bare være siden jeg ikke fikk mye kontakt med Google, men prøver igjen nå. Har sendt inn en klage, men fikk mail etter noen dager at de ikke kunne svare meg personlig pga mye å gjøre, kort fortalt. Det stod i mailen at man kunne gå inn på Google sine sider for å lese mer.

Det eneste jeg finner ut der er å sende inn klageskjema. Så hvor ender dette hen? Er det umulig å få personlig svar på epost eller ta en telefon til dem?

Noen andre som har lignende erfaring?
 

Santo

Active Member
Det har vært en del slike tråder her tidligere, og jeg tror de fleste har konkludert med at det er ganske håpløst å få gjenåpnet lukkede kontoer.

Søk litt i arkivene her, så finner du sikkert en del informasjon.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hvordan vet du at kontoen din ble stengt pga ugyldige klikk? Den informasjonen blir ikke sendt ut av Google når de stenger en konto. Google pleier jo ikke sende ut epost om at de ikke kan svare deg. Det som står i disse epost er vel at det kan ta lang tid før du får svar fra dem?

Ingen telefon du kan ringe nei, og nei, det er ikke umulig å få personlig svar på epost. Det har jeg selv fått fra Google mange ganger, og det på de dummeste spørsmål.

Du vet, Google har jo så mye og gjøre. Jeg må vel innrømme at jeg til tider har vanskelig for å tro at Google i Norge (vi som er det største landet med mest webutviklere i hele verden </ironi>) hele tiden har så mye å gjøre at de ikke kan ta imot henvendelser fra folk som sørger for at hele selskapet faktisk eksisterer.

Epost du kan ta kontakt på: adsense-no@google.com
Skjema hvor du kan ta kontakt: https://www.google.com/adsense/support/bin/request.py?
 

sKrud

Meget sliten student
Å få åpnet kontoen din eller å få et svar kan du bare glemme, det skjer ikke. Du kan også bare glemme å ringe eller prøve å kontakte Google Norge ang. adsense spørsmål, da den norske avd. ikke har noe med det å gjøre.
 
U

Uregistrert

Guest
Det du kan gjøre er å forsøke å åpne en konto med de samme kontaktopplysningene som på den forge, men med en annen e-post adresse. På den måten er du åpen om hvem du er og de vil med lettehet kunne nekte deg den kontoen, men samtidig gjør du et nytt forsøk for å se om du kan få fornyet tillit
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Et annet alternativ kan også være at du oppretter en konto i f.eks mor/far/samboer/kone/mann sitt navn (så klart med deres samtykke) evt gjerne på foretaket ditt om du sitter på noe slikt. Det er 1 konto per person reglene sier, de forteller ingenting om at samme person kan administrere flere kontoer.
 

kongen

kongemedlem
Det er liten sannsynlighet at du får åpnet kontoen din igjen når den først er stengt. Dette gjelder ikke bare hos Google, dette gjelder stort sett alle bedrifter du kan tjene penger med, som TD, Clickbank, Euroads osv osv. Regler og TOS er til for å følges, og ved juks (eller mistanke om juks) vil kontoen bli stengt. Som regel for alltid.

Det hjelper heller ikke å signe up med en annen epostadresse slik som beskrevet av en annen bruker. Google har navnet ditt, adressen din, alle ip-adresser du har logget inn med , kortnummeret ditt, bankkontonummeret ditt, og hvis du forsøker å melde deg på igjen med noen av de samme opplysningene går "alarmen" til Google og din nye konto blir undersøkt og sannsynlig stengt før du rekker å si kake...

Derfor; følg reglene, alltid.
 
U

Uregistrert

Guest
Joda, det funket for meg. Jeg spilte med helt åpne kort og den eneste endringen jeg gjorde i min nye søknad var e-post adressen. Jeg går som du ut fra at de har all informasjon om meg og at siden jeg spilte med åpne kort om all kontaktinformasjonen så hadde de stoppet meg for lenge siden hvis de hadde villet det.

Det er da verdt et forsøk for deg også? Funker det ikke, så funker det ikke. Hva har du å tape?
 

sKrud

Meget sliten student
Du vil få et standard svar. Tar sikkert et par dager.

Jeg ringte dem også, å fikk vite at den norske avd ikke har noe med adsense å gjøre. Du før prøve å følge noen av punktene over for å få det en ny konto..men min erfaring er at når man er ute så er man ute.

Lykke til
 

StephanRS

Medlem
Min ble også stengt i dag... skjønner ikke noe av det men, fikk mail om ugyldige klikk og en fare for annonsører blabla.. Forsvinner alle pengene også da?? Hadde spart opp over 3000kr over noen år jeg. :(
 

gjedda63

Medlem
Ugyldige klikk kan være slemme spidere eller bad bots som de også kalles. Skader ikke å legge inn oppdatert liste over de på htaccess filen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg opprettet en ny konto i samme navn men med annen epostadresse, siden jeg aldri fikk noe mer svar fra Google. Venter på godkjenning, sendte bestilling for snart en uke siden. Så min erfaring er at det tar laaang tid å få svar fra Google, om man gjør det i det hele tatt. Var det jeg erfarte da de stengte kontoen også.
 
Topp