De har fortsatt en lang vei å gå for å bli like brukervennlige som Google. Første steget for TD må være å gi bedre forklaringer på ord og uttrykk de bruker, f.eks. ved at man kan trykke på ordet og få opp et lite vindu hvor det står beskrevet hva man skal fylle ut i felt osv, og hvorfor.
Ja, de må definitivt få en tooltip på rapportheaderne sine. Jeg er redd de greske begrepene kan være avtennende for newbs. Jeg forstår ikke alle sammen, og jeg er ikke noe nybegynner.
Ser ut til at TD går så det griner om dagen ut fra regnskapene deres. Det er hyggelig å se at både TD og norske webmastere blir flinkere, annonsører har fått øynene opp og at alle parter dermed tjener flere pengææær
TD baner nok veien for at flere annonsører vil se hvilket potensiale som ligger i affiliate marketing, og dermed få inn flere annonsører i samme bransje. Det er no bærre lækkert, for da blir det mer konkurranse om affiliatene.
Verdien er jo ganske opplagt, ettersom de fleste kun betaler provisjon av det første salget. Betaler du en affiliate for ett salg, så har den kunden affiliaten genererer en merverdi for selskapet, men ikke affiliaten eller tradedoubler. Denne kunden kan nemlig bli en lojal kunde! Derfor skulle man i mange tilfeller sett meget høye affiliatehonorarer (faktisk kan det forsvares at stedet ikke tjener noe særlig på produkter som selges mellom affiliatenettverket).
Recurring (betalt for alt kunden man refererte kjøpte i ettertid) hadde også vært fint, men sikkert vanskelig å få noen til å gå med på det, da mye salgsstatistikk ville blitt overført til tradedoubler.
Nå har ikke jeg "mina" regnskapene til tradedoubler for å se hvor stor del av omsetningen de tar, men jeg vil anta at med en så ledende markedsposisjon så bør den være voksen.
Synes TD er flinke med public relations her på foraet. Er nok mer effektivt å henvende seg her i offentlighet, enn å sende en mail, hehe
Kanskje vi skulle laget en
organisasjon for norske affiliates? I dette lille landet kunne vi glatt påvirket affiliatehonorarene ved å gå sammen og boikotte annonsører som ikke visste å sette pris på gode markedsførere. Vart du skræmt no, tradedoubler? Haha.