Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TradeDoubler på Twitter og Facebook

Joakim@TD

Medlem
Hei folkens!

Anbefaler alle til å følge oss på Facebook og Twitter!

Facebook
Twitter

Videre vil vi også legge mer fokus på bloggen vår som vi også vil anbefale alle å følge.

Mvh TradeDoubler
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Virker som at Tradedoubler er i ferd med å ta seg litt opp igjen etter en lengre tid med dårlig support med mer. Dette her er jo kjempebra, og folk får jo attpåtil greie svar fra support hos dere. At det også nå finnes mer oppdatert informasjon etter innlogging på konto hos dere er jo kjempeflott. :)
 

appelsin

Medlem
De har fortsatt en lang vei å gå for å bli like brukervennlige som Google. Første steget for TD må være å gi bedre forklaringer på ord og uttrykk de bruker, f.eks. ved at man kan trykke på ordet og få opp et lite vindu hvor det står beskrevet hva man skal fylle ut i felt osv, og hvorfor.
 

Wilma

Medlem
De har fortsatt en lang vei å gå for å bli like brukervennlige som Google. Første steget for TD må være å gi bedre forklaringer på ord og uttrykk de bruker, f.eks. ved at man kan trykke på ordet og få opp et lite vindu hvor det står beskrevet hva man skal fylle ut i felt osv, og hvorfor.

Ja, de må definitivt få en tooltip på rapportheaderne sine. Jeg er redd de greske begrepene kan være avtennende for newbs. Jeg forstår ikke alle sammen, og jeg er ikke noe nybegynner.

Ser ut til at TD går så det griner om dagen ut fra regnskapene deres. Det er hyggelig å se at både TD og norske webmastere blir flinkere, annonsører har fått øynene opp og at alle parter dermed tjener flere pengææær :) TD baner nok veien for at flere annonsører vil se hvilket potensiale som ligger i affiliate marketing, og dermed få inn flere annonsører i samme bransje. Det er no bærre lækkert, for da blir det mer konkurranse om affiliatene.

Verdien er jo ganske opplagt, ettersom de fleste kun betaler provisjon av det første salget. Betaler du en affiliate for ett salg, så har den kunden affiliaten genererer en merverdi for selskapet, men ikke affiliaten eller tradedoubler. Denne kunden kan nemlig bli en lojal kunde! Derfor skulle man i mange tilfeller sett meget høye affiliatehonorarer (faktisk kan det forsvares at stedet ikke tjener noe særlig på produkter som selges mellom affiliatenettverket).

Recurring (betalt for alt kunden man refererte kjøpte i ettertid) hadde også vært fint, men sikkert vanskelig å få noen til å gå med på det, da mye salgsstatistikk ville blitt overført til tradedoubler.

Nå har ikke jeg "mina" regnskapene til tradedoubler for å se hvor stor del av omsetningen de tar, men jeg vil anta at med en så ledende markedsposisjon så bør den være voksen.

Synes TD er flinke med public relations her på foraet. Er nok mer effektivt å henvende seg her i offentlighet, enn å sende en mail, hehe :)

Kanskje vi skulle laget en organisasjon for norske affiliates? I dette lille landet kunne vi glatt påvirket affiliatehonorarene ved å gå sammen og boikotte annonsører som ikke visste å sette pris på gode markedsførere. Vart du skræmt no, tradedoubler? Haha.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kanskje vi skulle laget en organisasjon for norske affiliates?

Dette er vel etter hva jeg husker diskutert før på forumet, i tillegg til en diskusjon mere rettet mot webutviklere.
Kokte visst bort i kål begge forslagene.
 

Wilma

Medlem
Dette er vel etter hva jeg husker diskutert før på forumet, i tillegg til en diskusjon mere rettet mot webutviklere.
Kokte visst bort i kål begge forslagene.

Det er synd, for man kunne markedsført seg med at man var med i den organisasjonen (organisasjonen kunne vært et tegn på kvalitet blant medlemmer). Altså en organisasjon som ikke tok med gudoghvermannsen. (Dette er relevant både for webutviklere og affiliates, da tillit er viktig i begge bransjer).
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, litt mer aktivitet i bloggen er jo bra. Første gang vi fikk høre om bloggen gikk det jo stort sett samme vei som med de fleste blogger, noen få innlegg og ikke mer aktivitet. Om noen fra TD leser dette, så syns jeg ikke dere var noe flink med svar på kommentarene i bloggen. (kommentarer med spørsmål relatert til bloggpostene altså.) Kanskje dere blir flinkere fremover. :)

Hehe Wilma, det er en god tanke da, så absolutt. Spørsmålet er vel kanskje om vi ville ødelagt det lille vi har av utvalg i Norge. For å ta en stoltenberg: Sjekk ut våre naboland i øst og sør. I både Sverige og Danmark har affiliates et enormt større utvalg enn oss her hjemme. I de to landene kunne det blitt bra med noe slikt tror jeg, men vi har jo så lite i forhold her i Norge.
 
Topp