Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp - sida mi vises plutselig helt merkelig i IE 7?

Marita

ordleker
Igår fikla jeg litt på designet til smartetips.no |, gjorde bakgrunnen hvit, og la til kanter. Jeg glemte å sjekke hvordan det så ut bortsett fra i Opera. I tillegg la jeg til banner over header, og banner i sidebar.

Men nå sjekket i IE(7), og der er plutselig alt til venstre, pluss at sidebarene nå er nederst? Det ser jo helt søplete håpløst ut! :mad: I firefox og opera er alt okei, dvs. midstilt. Skjønner ikke hva jeg har gjort, for jeg har da ikke lagt til noen fancy kode.

Hjelp? :eek:
 
Sist redigert:

Marita

ordleker
Okai, bra (jeg installerte chrome jeg også, men den bare kræsjet hver gang..) :)

Ny plugin? Hmnei, ikke siden i går..

(Ja, vet den den er veldig hvit, skal bli bedre i løpet av dagen i dag eller imorra, må bare først finne ut av det her.. krrriiiiise..! *hyle med jentestemme* ;) )

Det dumme er jo at de fleste som er innom sida, bruker IE.. (men da 8.0, noen her som har det som kan teste?)
 

testdriver

Ha det bra..
Du kan fikse et alternativt stylesheet for IE7 og også evt eldre versjoner av IE:

<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" />
<![endif]-->


IETester er fin å bruke for å teste alle IE-versjoner.
 

Marita

ordleker
Du kan fikse et alternativt stylesheet for IE7 og også evt eldre versjoner av IE:

<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" />
<![endif]-->


IETester er fin å bruke for å teste alle IE-versjoner.

Så jeg skal lage HELT ny css-fil bare for IE7 og tidligere? Herlighet så tungvint da? :eek:

IEtester? Må sjekkes ut..!
 

Marita

ordleker
I CSS-fila for IE7 legger du bare inn koden som gjelder IE7. Den fila blir ikke stor.

Ja.. akkurat.. Nå ble jeg kjempeklok :eek: Hva slags kode skal det være.. Huff, jeg tror jeg må begynne på scratch når det gjelder å lære meg css altså, kjøpe css for dummies eller noe sånt. Jeg kunne det godt før, men nå er jeg vel omtrent like god i det språket som jeg er i tysk. :p
 

testdriver

Ha det bra..
Du kan jo bare kopiere det normale stylesheetet og gjøre de små justeringene som trengs i det til IE7. F.eks, ligger et bilde 10px feil i IE7, kopierer du stylesheetet og justerer 10px i dette. Enkelt og greit. =)
 

Marita

ordleker
Nå er jeg skikkelig oppgitt. Kjørte ting gjennom IEtester, og fikk script-warning-popup-sak. Kanskje jeg bare skal betale noen for å fikse det for meg, for jeg har ikke peiling what so ever for hva som må gjøres for å ordne det her. Temmelig krise, siden 40% av leserne mine bruker IE. Ikke bra.
 

Marita

ordleker
Jadda.. Det var banneren over header. Tok den vekk, alt er fint i IE.

Heldigvis! Begynte å bli temmelig lei og halvdesperat nå.

Men kan ikke skjønne at en stakkars banner kan kødde opp så mye?
 
Topp