Hjelp - sida mi vises plutselig helt merkelig i IE 7?

En tråd i 'Webutvikling' startet av Marita, 2 Jan 2010.

1. Marita

Marita ordleker

Igår fikla jeg litt på designet til smartetips.no |, gjorde bakgrunnen hvit, og la til kanter. Jeg glemte å sjekke hvordan det så ut bortsett fra i Opera. I tillegg la jeg til banner over header, og banner i sidebar.

Men nå sjekket i IE(7), og der er plutselig alt til venstre, pluss at sidebarene nå er nederst? Det ser jo helt søplete håpløst ut! :mad: I firefox og opera er alt okei, dvs. midstilt. Skjønner ikke hva jeg har gjort, for jeg har da ikke lagt til noen fancy kode.

Hjelp? :eek:

Sist redigert: 2 Jan 2010
  2. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Ser ok ut i Google Chrome, du har ikke lagt til evt oppdatert en plugin også da?

Siden din er nokså hvit ja ;)

3. Marita

Marita ordleker

Okai, bra (jeg installerte chrome jeg også, men den bare kræsjet hver gang..) :)

Ny plugin? Hmnei, ikke siden i går..

(Ja, vet den den er veldig hvit, skal bli bedre i løpet av dagen i dag eller imorra, må bare først finne ut av det her.. krrriiiiise..! *hyle med jentestemme* ;) )

Det dumme er jo at de fleste som er innom sida, bruker IE.. (men da 8.0, noen her som har det som kan teste?)

4. testdriver Ha det bra..

Du kan fikse et alternativt stylesheet for IE7 og også evt eldre versjoner av IE:

<!--[if lt IE 7]>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" />
    <![endif]-->

IETester er fin å bruke for å teste alle IE-versjoner.

5. Marita

Marita ordleker

Så jeg skal lage HELT ny css-fil bare for IE7 og tidligere? Herlighet så tungvint da? :eek:

IEtester? Må sjekkes ut..!

6. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

I CSS-fila for IE7 legger du bare inn koden som gjelder IE7. Den fila blir ikke stor.

7. Marita

Marita ordleker

Ja.. akkurat.. Nå ble jeg kjempeklok :eek: Hva slags kode skal det være.. Huff, jeg tror jeg må begynne på scratch når det gjelder å lære meg css altså, kjøpe css for dummies eller noe sånt. Jeg kunne det godt før, men nå er jeg vel omtrent like god i det språket som jeg er i tysk. :p

8. testdriver Ha det bra..

Du kan jo bare kopiere det normale stylesheetet og gjøre de små justeringene som trengs i det til IE7. F.eks, ligger et bilde 10px feil i IE7, kopierer du stylesheetet og justerer 10px i dette. Enkelt og greit. =)

9. Marita

Marita ordleker

Nå er jeg skikkelig oppgitt. Kjørte ting gjennom IEtester, og fikk script-warning-popup-sak. Kanskje jeg bare skal betale noen for å fikse det for meg, for jeg har ikke peiling what so ever for hva som må gjøres for å ordne det her. Temmelig krise, siden 40% av leserne mine bruker IE. Ikke bra.

10. Marita

Marita ordleker

Jadda.. Det var banneren over header. Tok den vekk, alt er fint i IE.

Heldigvis! Begynte å bli temmelig lei og halvdesperat nå.

Men kan ikke skjønne at en stakkars banner kan kødde opp så mye?

11. Travellingman

Hvordan plasserte du banneret over headeren? Annonseplugin?

12. Marita

Marita ordleker

Mm, "advertisement manager". Som nå går rett i søpla, får finne en annen, gitt.

13. Travellingman

14. Marita

Marita ordleker

15. testdriver Ha det bra..

Script-warningen i IETester tror jeg du kan se bort fra. Får den hele tiden selv.

Del denne siden