Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på Domene

MrOlsen

Medlem
Hei ....:)

Lurte på hvem som er flinke til å pris sette domener her i Norge.
Kunne vært artig å ha en antydning på verdi på mine domener.

Har blant annet domene:
free-edownload.com/net/org
all-news24.com
singeltube.com
verdenidag.no
ringutlandet.no
t-skjortedesign.no
cdportalen.no
reiseinspirasjon.no

Til sammen har jeg litt over 70 domener og vurderer å selge alle samla.
All hjelp er god hjelp.

Hilsen Svein-Tore
kjøpvianett.no
 

sKrud

Meget sliten student
Hvordan skal man egentlig prissette domener..Kommer jo helt ann på..
Jeg har blant annet disse:
899.no
799.no
699.no
599.no
499.no
399.no
299.no
199.no
188.no

Noen pris antydning på dem? Ikke at jeg har tenkt å selge dem med det første..

Lar det seg egentlig verdsette da?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det noen firmaer eller produkter som heter 699? Eller Ring Utlandet AS?

Hvis ikke, så er dem vel ikke verdt mer enn registraravgiften. Jeg vil påstå at det ikke er noen andre en eventuelle kjøpere som kan prissette et domene.
 

Ståle

Medlem
Jeg vil påstå at det ikke er noen andre en eventuelle kjøpere som kan prissette et domene.

Så lenge det ikke er snakk om et domene som mottar en del typins. Eller at det er et bra keyword domene.
 

picxx

Well-Known Member
singeltube er et domene som kan dra inn noen kroner.
Ellers er det stort sett .no domener og domener som ville gått for reg.avgift.
 

MrOlsen

Medlem
Singeltube.com

Ang. singeltube.com
Planen min med singeltube.com er å bruke "yourtube" teknologi, der singele kan ha en video presentasjon av dem selv. Da også med generelle data om dem selv og hva de søker. Noen som vet hvordan program jeg må bruke da og hva det krever?

Skulle gjerne hatt sammarbeidspartner på det domene og generelt på alle de domene jeg har.
Søker: Noen med god forståelse for webdesign og utvikling.
Tilbyr: Delte kostnader og prosent av avkastning som vi blir enige om.

Grunnen til at jeg ønsker sammarbeidspartner er at jeg ikke er god på webdesign, men har et godt bilde av hvordan jeg ønsker å ha det.

Send en PM hvis noen kunne tenke seg å sammarbeide. Mener selv jeg har endel domener, som med rett håndtering kan ha potensiale. :)

Grunnen til at jeg ønsker å selge er at jeg for tiden stamper uten å komme noe videre...:(
Uansett jeg trenger hjelp, tips og ideer....



singeltube er et domene som kan dra inn noen kroner.
Ellers er det stort sett .no domener og domener som ville gått for reg.avgift.
 

picxx

Well-Known Member
Lar det seg egentlig verdsette da?

.no domener er sjelden verdt mere enn reg.avgift.
.com (og muligens.net) er domener som lettere lar seg vurdere.
 

MrOlsen

Medlem
Du har nok rett

Jeg har nok mange glansbilder...Som alle i begynnerfasen av et prosjekt så starter ting med en ide og glansbilder.
Så hvis du har et par knapper å vise fram så kom med dem;)

Er det noe innhold på dem?

Hvis ikke er de ikke verdt mer enn knapper og glansbilder!

Jeg har lite glansbilder å gi - men, kan sikkert rote frem noen knapper....
 

MrOlsen

Medlem
Domenehai

Hei ...
Så alle de domene du viser fram. Kom da fram til at du/jeg ikke er den eneste som sitter på domener som vi muligens vil selge.
Som en konsekvens av det kjøpte jeg nettopp domene:
domenehai.com/net/org
Formålet kunne være å sette domener til salgs i et uformelt register uten bindinger. Kunne det være en ide? Å være Domenehai har i de minste vært endel oppe i media ... hehe
domenehai.no domene er fremdeles ledig, men har fylt opp kvoten min...

Hvordan skal man egentlig prissette domener..Kommer jo helt ann på..
Jeg har blant annet disse:
899.no
799.no
699.no
599.no
499.no
399.no
299.no
199.no
188.no

Noen pris antydning på dem? Ikke at jeg har tenkt å selge dem med det første..

Lar det seg egentlig verdsette da?
 

MrOlsen

Medlem
Ring Utlandet

Trur ikke det finnes et firma som heter Ring Utlandet AS, med det går ann å danne firmaet. Vet om mange som selger telefonkort over nett. Akkurat som du finner dem i utlending sjappene. Se for eksempel på denne nettsiden Global-Telefonkort.com - Telefonkort, Send penger via internett. . Mener derfor ringutlandet.no er enkelt å huske og vil antagelig få en grei ranking.

Er det noen firmaer eller produkter som heter 699? Eller Ring Utlandet AS?

Hvis ikke, så er dem vel ikke verdt mer enn registraravgiften. Jeg vil påstå at det ikke er noen andre en eventuelle kjøpere som kan prissette et domene.
 

sKrud

Meget sliten student
Tenkte vell egentlig å bruke 188.no til å sette opp en telefonkatalog.. De andre kjøpte jeg bare fordi jeg tenkte å sette opp en katalog med varer til hendholdvis med varer til 199-899 ..:p

Hadde ikke noen plan bak det i det hele tatt, men tenkte kanskje at det sikkert var noen nettbutiker som kunne funke med det tema..Feks. alt til 199kr..:p

-men problemet med at det i all hovedsak er .com domener som er av noe verdi, så er det også utrolig vanskelig å finne gode .com domener..:/ Må som oftest opp i 2-3 faktiske ord, om man skal bruke ekte ord..Å alle domener med 5 bokstaver er også vanskelig å få tak i..
 

picxx

Well-Known Member
Å alle domener med 5 bokstaver er også vanskelig å få tak i..

Det kommer nok av at alle 4 ords .com domener var utsolgt for 4 mnd. siden, men for domenetradere er det alltid mulig å snappe gode domener (både 3 og 4 bokstavers).
 

Bjørn

Domenespekulant
Å si at ingen norske domener uten innhold er helt verdiløse er bare tull. Har selv solgt mange norske domener uten innhold til relativt gode priser, inkl. bodyguard.no til over 15.000. Men ja, det bør være gode enkeltord hvis de ikke er utviklet fra før. Det er i .com pengene kan ligge. Likte spesielt godt singeltube.com. Bra domene som du absolutt bør utvikle selv og ikke selge. Likte også ringutlandet.no - få utviklet en webside som selger forhåndsbetalte telefonkort man kan ringe billig til utlandet med f.eks.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Et domene uten innhold har ingen verdi uansett! Verdien skapes først når man fyller det med innhold!

Men, markedet har dessverre reagert slik at man vil betale for å få eierskap til domenenavnene - og det er alt etter hvor mye man MÅ ha akkurat det navnet!

Det er forretningsidé og gjennomføringskraft som skaper verdier! Dette er jo noe alle burde tenke på!

Og, om jeg provoserer noen her nå så har jeg fått til det jeg ville - skape diskusjon i et diskusjonsforum :)
 
Topp