Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkelt å redigere wordpress themes?

metallian

Medlem
FAnt feilen- under permalinks er det to felt-Category BAse og TAge Base- her hadde jeg satt fotball i begge to. Når jeg satte disse feltene til blank fungerer det igjen.

TAkk for hjelp- med det er siden såpass oppe og går at jeg vil begynne å dra trafikk- helga er høytid for fotball så det gjelder å stå på :)

På sidebaren i postene mine ligger det en "Interesting sites" linksamling, denne må bort- hvor huker jeg bort denne?
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Hmpf- ting skal ikke være lett- jeg vil gjerne at mer enn 1 post av "øvrig fotball" kategorien min vises på forsiden, men det ligger ikke noen endringsmulighet direkte i "kontrollpanelet" for themet- hvor endrer jeg dette?
 

picxx

Well-Known Member
Installert og aktivert- hva er enste steg?

Du må inn i postene hvor koden ligger og krysse av for å aktivere runPHP (helt nederst ligger vel boksen).
Om dette ikke virker er det jo bare å avinnstallere igjen, men den har aktivert all slags kode i mine poster og sider (både php, java og alt mulig annet jeg måtte finne på å putte inn på sidene.)
 

picxx

Well-Known Member
argh... !!
Grunnen til at den ikke vises er jo selvsagt fordi det ligger en sak der som kutter koden.
Dette er mest sannsynligt kodet inn i themet.
 

metallian

Medlem
ARGH! Det burde jeg jo sett selv også, den kutter vel teksten automatisk uten å lese det som et "symbol" eller bilde.

Da må jeg legge inn et ingressbilde rett og slett for det ser ikke fint ut nå. Men jeg beholder pluginen-den kan nok komme til nytte :)

Du har kanskje tips til en god "følg denne bloggen" plugin også?
 

picxx

Well-Known Member
Du har kanskje tips til en god "følg denne bloggen" plugin også?

Tja, det finnes sikkert noen, men personlig koder jeg slike ting inn i themet, og bruker en crossbrowser funksjonell kode på selve "bokmerk bloggen".
Det er jo så mange ting man kan følge med nå (rss, twitter, fb etc.) og det finnes vel et uttall plugins for hver funksjon/side.
Bruker også en morsom plugin hvor brukerne blir validert inn via twitter istedet for å må oppgi epost,navn etc. på kommentarer på Diggmeg – Gratis media online

Ellers har jeg noen gode tips på "kommentarplugins" i "kurset" på denne siden Crashkurs i Blogging | Norske plugins
(om du ikke vil følge nyhetsbrevet er det bare å sende en pm, så skal jeg sende deg .pdf filen på mail).
 

metallian

Medlem
Noen tips til hvor jeg får redusert bredden på det åpne kommentarfeltet under poster?

Da var den ordnet- ikke lett å finne alle relevante koder alltid.

headeren der- "Fotballmoro" står som tittel vil jeg redusere litt i høyde- og legge et bilde inn som bakgrunn. Men jeg finner ikke hvor høyden/bredden på denne boksen er definert- maincontainer er jo baren under?
 
Sist redigert:
Topp