Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pris på Domene

MrOlsen

Medlem
Da er det håp

Hei ...
Har sett litt på siden din :) Den virker bra den...Er enig i at prisen for et domene er det kjøperen er villig til å betale for det...
Lyst til å ta en titt på de domene jeg har?

Et domene har den verdien kjøper er villig til å betale ;)
 

MrOlsen

Medlem
Markedsføring

Det er kunn snakk om riktig markedsføring...Gå til de miljøene som en mener kunne a interesse av domene. Sett inn en annonse på i eksempel finansavisen. Få publisitet ta direkte kontakt etc. . .Den som ikke våger intet vinner. Se for eksempel på denne karen: Eventyr-avkastning for mossing: 2000 ganger pengene på to uker ( IT-Telekom ) . Et godt eksempel på genial markedsføring.

Sant...men stort sett må selgeren gjøre kjøper oppmerksom på at man har navnet (spam anyone?)...lol
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Singeltube.com burde ha vært singletube.com.

Prissetting av et domene er vanskelig, fordi det (selvfølgelig) bare finnes ett eksemplar av hvert domene. Følgelig finnes det maksimalt én selger og som regel ingen kjøper.

Til forskjell fra for eksempel bruktbilmarkedet, der det er enkelt å finne en cirkapris fordi det til enhver tid er tusenvis av sammenlignbare objekter til salgs, med tilsvarende flere tusen kjøpere og selgere.

Det domenet jeg har tatt mest for er butikken.no. Det gikk for 50K, og jeg mener at det var altfor billig. Jeg kjøper det tilbake når det måtte være.
 

haugslett

Medlem
Domenehaier er noe herk når man har et prosjekt man vil sette til livs. Er ikke noe mer irriterende enn å komme inn på en ubrukelig reklameside med "domene til salgs".
 

MrOlsen

Medlem
Skulle gjerne hatt singletube

Skulle gjerne hatt singletube.com, men den er nok tatt. Sier som de i Glitnir reklamen. Suksess er den som ser mulighet og griper den....Mener at singeltube.com har et marked i Norge.

50k for butikk.no det var billig....Sikkert et dyrt kjøp for kjøper hvis dette er alt han har å tilby på siden : butikken.no :p Som sagt Suksess er den som ser muligheten og griper den.



Singeltube.com burde ha vært singletube.com.

Prissetting av et domene er vanskelig, fordi det (selvfølgelig) bare finnes ett eksemplar av hvert domene. Følgelig finnes det maksimalt én selger og som regel ingen kjøper.

Til forskjell fra for eksempel bruktbilmarkedet, der det er enkelt å finne en cirkapris fordi det til enhver tid er tusenvis av sammenlignbare objekter til salgs, med tilsvarende flere tusen kjøpere og selgere.

Det domenet jeg har tatt mest for er butikken.no. Det gikk for 50K, og jeg mener at det var altfor billig. Jeg kjøper det tilbake når det måtte være.
 

Niclas

New Member
Domenehaier er noe herk når man har et prosjekt man vil sette til livs. Er ikke noe mer irriterende enn å komme inn på en ubrukelig reklameside med "domene til salgs".

Må da være bedre å ha muligheten til å kjøpe domenet, enn å finne ut at din ide allerede er satt ut i livet av noen andre?
 

haugslett

Medlem
Må da være bedre å ha muligheten til å kjøpe domenet, enn å finne ut at din ide allerede er satt ut i livet av noen andre?

Jo, men om ingen hadde et liknende prosjekt, burde domenet vært ledig. Er helt latterlig å registrere domener kun for å selge videre. Jeg ser absolutt ingen nytte i domenehaier.
 

MrOlsen

Medlem
Definisjon av domenehai?

Hva er egentlig definisjonen av en domenehai?
Min definisjon er at det er de som kjøper et domene som kun er rettet mot et allerede etablert merkevare eller kjent personlighet.
De som kjøper et domene utenom den definisonen er ikke en domenehai, så enkelt er det.

Uansett det bør være lov å kjøpe å selge domene på samme måte det er lov å kjøpe og selge patenter og ideer på produkter. Det er dermed ikke sagt at en er domenehai om en har 100 eller 1000 domener.
 

MrOlsen

Medlem
ringutlandet.no

Vil si at ringutlandet.no vil få en bra ranking. Skrev domene her på forumet og er nr 8 i søk på Googel, med søkeordet: ring utlandet.


Trur ikke det finnes et firma som heter Ring Utlandet AS, med det går ann å danne firmaet. Vet om mange som selger telefonkort over nett. Akkurat som du finner dem i utlending sjappene. Se for eksempel på denne nettsiden Global-Telefonkort.com - Telefonkort, Send penger via internett. . Mener derfor ringutlandet.no er enkelt å huske og vil antagelig få en grei ranking.
 
Topp