Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til deg som vurderer å kjøpe pelsbutikker

Nutz

Med lem
Er egentlig tilhenger av gatejustis der myndighetene velger å overse, eller politiet henlegger.
Dette motiverer jo instansene til å reagere.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er en rar form for justis du utviser.
Bare man får nok medieoppmerksomhet rundt noe så er det greit at man skyver bevisbyrden over på enkeltaktører og den ankalgede altså?
Vel, profilnett selger jo websider (og har hatt mye oppmerksomhet her på wenforumet), det samme gjør jo du, så om jeg startet en tråd her på WF hvor jeg hadde anklaget deg for å drive i en skitten bransje hvor du sikkert svindlet dine kunder hadde det vært helt greit?
Ok, du hadde sikkert tatt til motmæle, og kanskje også lagt frem beviser på at du ikke driver med svindel, men tråden ville for alltid ligget høyt i google, og det første evt. kunder hos deg ville lest var mine anklager først i tråden.

Det er greit å vite hva man kan gjøre .. :rolleyes:

Vel, anklagene må jo ha et snev av realisme. I saken rundt pels er sannsynligheten for at pelslue kjøper fra en grusom farm i kina rimelig stor. Sjansen for at jeg selger produkter i nærheten av noe uetisk ville overraske alle, meg selv inkludert.
 

picxx

Well-Known Member
Vel, anklagene må jo ha et snev av realisme. I saken rundt pels er sannsynligheten for at pelslue kjøper fra en grusom farm i kina rimelig stor. Sjansen for at jeg selger produkter i nærheten av noe uetisk ville overraske alle, meg selv inkludert.

Vel, har du, eller andre, dokumentasjon på at pelslue.no enten kjøper fra en grusom farm i kina, eller selv står på bakrommet og flår dyr levende foreslår jeg at dere kommer opp med den rimelig kjapt.
 

chano

Banned
Pelslue

Ærlig talt …

Sitter og lese alle de innleggene som har dukket opp i forbindelse med at en person gjør et ærlig fremstøt på forumet med et ønske om å selge sin nettbutikk. I denne sammenheng så fremmer og fronter –hansson sitt syn på pelsindustrien i Kina. Dette kan være ok, og jeg er helt enig at denne formen for ”avpelsing” og behandling av dyr er forferdelig (samme med det som foregår i norske pelsdyrfarmer) men, det har ingenting å gjøre med at en person skal selge sin nettbutikk. De uttalelser og ytringer som –hansson kommer med, eksempelvis:

” Dere som er syke nok i hodet til å i det hele tatt vurdere å ta i dette prosjektet bør revurdere virkeligheten, selv om det ikke er så lett når man allerede er syk i hodet. Skam deg, @hvordanfunkerdette. Slike som du skulle bli satt til tvangsarbeid med å pelse levende dyr hos en oppdretter på den kinesiske landsbygda. Subsidiært fått deg en omgang pelsing mens du var lenka fast med kjetting til et gelender utenfor huset ditt. Filmet og utført av dyrevernsaktivister, selvfølgelig.”

og…:

”Når en yngre person i 2010 velger å overse all informasjonen som finnes om kinesisk pelsindustri, må det tyde på varig svekkede sjelsevner. Manglende medfølelse med levende vesener, rett og slett. Når man er så enkelt oppbygd som det, er det mulig at det må litt sterkere "illustrasjoner" til for å få vekket vedkommende ut fra sin egen bomullsdott. De to siste setningene du sikter til er ment å gi denne illustrasjonen. La lueselgeren selv få kjenne på kroppen hvordan det er å delta i denne bisnissen, på begge sider av bordet. Jeg har ingen problemer med å stå 100% for dette. Direkte pekefingre er kanskje det eneste som kan røske opp i virkelighetsoppfatningen til enkelte.”

er (jfr. min juridiske utdannelse) graverende , helt på grensen til det injurerende, og sier absolutt mye mer om -hansson enn den personen som skal selge pelslue.no.

Jeg skal ikke kommentere alle innleggene som er skrevet i denne tråden men jeg vil trekke frem noe som går til –hansson:
Du driver egne nettsteder, og du har eget datautstyr som du benytter daglig – hvor tror du dette er produsert – av hvem tror du dette er produsert? Svaret er de fleste ganger Kina og i stor utstrekning hovedsakelig ved hjelp av barnearbeid.
Hvor er dine etiske holdninger til bruk av utstyr som er laget av barn som tvinges til å jobbe 14-18 timer hver dag alle dager hele uken – som må sove på fabrikkgulvet og som blir banket og slått dersom produksjonsmålene ikke blir oppnådd eller de må gå på do mer enn en gang per dag og som blir syke av alle kjemikaliene. Tilsvarende gjelder for de buksene , de genserne og den strikkelua du bruker daglig.
Fra dine innlegg kommer det tydelig frem at du ikke vil benytte pelsluer eller andre pelsprodukter men du har tydeligvis ingen ting imot å bruke alle andre typer produkter hvor misshandling i en eller annen form er tilstede.
Jeg tror –hansson at du burde ta en runde med deg selv, kanskje du burde kaste klærna dine og alt datautstyret + mer, kanskje du (som du selv skriver) burde ha en direkte pekefinger som kan røske opp i din virkelighetsoppfatning. Da først kan du fremstå som en ”vokter” for etiske holdninger, men uansett så burde du holde deg for god til å fremsette meninger om andre, og la hver enkelt få selge sin nettbutikk slik de ønsker.
 

Santo

Active Member
I denne sammenheng så fremmer og fronter –hansson sitt syn på pelsindustrien i Kina. Dette kan være ok, og jeg er helt enig at denne formen for ”avpelsing” og behandling av dyr er forferdelig (samme med det som foregår i norske pelsdyrfarmer)

Så du tror virkelig at man flår dyr levende på norske pelsdyrfarmer? Man finner riktignok graverende forhold også på norske pelsdyrfarmer, men man flår ihvertfall ikke dyr levende her.

Jeg skal ikke kommentere alle innleggene som er skrevet i denne tråden men jeg vil trekke frem noe som går til –hansson:
Du driver egne nettsteder, og du har eget datautstyr som du benytter daglig – hvor tror du dette er produsert – av hvem tror du dette er produsert? Svaret er de fleste ganger Kina og i stor utstrekning hovedsakelig ved hjelp av barnearbeid.
Hvor er dine etiske holdninger til bruk av utstyr som er laget av barn som tvinges til å jobbe 14-18 timer hver dag alle dager hele uken – som må sove på fabrikkgulvet og som blir banket og slått dersom produksjonsmålene ikke blir oppnådd eller de må gå på do mer enn en gang per dag og som blir syke av alle kjemikaliene. Tilsvarende gjelder for de buksene , de genserne og den strikkelua du bruker daglig.
Fra dine innlegg kommer det tydelig frem at du ikke vil benytte pelsluer eller andre pelsprodukter men du har tydeligvis ingen ting imot å bruke alle andre typer produkter hvor misshandling i en eller annen form er tilstede.
Jeg tror –hansson at du burde ta en runde med deg selv, kanskje du burde kaste klærna dine og alt datautstyret + mer, kanskje du (som du selv skriver) burde ha en direkte pekefinger som kan røske opp i din virkelighetsoppfatning. Da først kan du fremstå som en ”vokter” for etiske holdninger, men uansett så burde du holde deg for god til å fremsette meninger om andre, og la hver enkelt få selge sin nettbutikk slik de ønsker.

Hvorfor skal alltid smartinger som deg komme trekkende med alle andre groteske og like ille forhold når det er pels som er på dagsordenen her?

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden så går det ann å ha to eller flere tanker i hodet på en gang. Man kan dermed være imot det barbariske pelsoppdrettet som foregår i Kina samtidig som man er imot barnearbeid.

Hvorfor lage et motsetningsforhold imellom disse tingene?

Du kan jo forøvrig lage din egen tråd hvor du skriver om barnearbeid? Jeg skulle gjerne deltatt og støttet deg i den tråden jeg... Men du bryr deg nok ikke mer om emnet enn at du bruker det som et eksempel i denne tråden tenker jeg.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skal ikke kommentere alle innleggene som er skrevet i denne tråden men jeg vil trekke frem noe som går til –hansson:
Du driver egne nettsteder, og du har eget datautstyr som du benytter daglig – hvor tror du dette er produsert – av hvem tror du dette er produsert? Svaret er de fleste ganger Kina og i stor utstrekning hovedsakelig ved hjelp av barnearbeid.
Hvor er dine etiske holdninger til bruk av utstyr som er laget av barn som tvinges til å jobbe 14-18 timer hver dag alle dager hele uken – som må sove på fabrikkgulvet og som blir banket og slått dersom produksjonsmålene ikke blir oppnådd eller de må gå på do mer enn en gang per dag og som blir syke av alle kjemikaliene. Tilsvarende gjelder for de buksene , de genserne og den strikkelua du bruker daglig.
Fra dine innlegg kommer det tydelig frem at du ikke vil benytte pelsluer eller andre pelsprodukter men du har tydeligvis ingen ting imot å bruke alle andre typer produkter hvor misshandling i en eller annen form er tilstede.
Jeg tror –hansson at du burde ta en runde med deg selv, kanskje du burde kaste klærna dine og alt datautstyret + mer, kanskje du (som du selv skriver) burde ha en direkte pekefinger som kan røske opp i din virkelighetsoppfatning. Da først kan du fremstå som en ”vokter” for etiske holdninger, men uansett så burde du holde deg for god til å fremsette meninger om andre, og la hver enkelt få selge sin nettbutikk slik de ønsker.

Nå handler denne tråden om pels, ikke elektronikk eller andre typer klær.
Dessuten er dette en personlig mening fra hansson, og da liker man ikke at noen sier imot.
For ikke å snakke om alle som er jækla lei av at man kommer drassende med alt mulig annet å sammenligne med når man diskuterer.
Og man kan ikke engasjere seg i alt her i verden. Akkurat nå er man engasjert i pelsdyrfarmer i kina .... ehh... eller, rettere sagt en nettbutikk som selger pelsprodukter...med en litt rar innfallsvinkel.

Slik .. så har jeg kjapt oppsummert de svarene du kommer til å få, så slipper de som prioriterer tiden til å demonstrere mot pelsdyrnæringen i Kina å kaste bort mere tid i denne tråden.
 

pleb

Medlem
Alle har vel for lengst konkludert med at fyren(e) verken har dokumentasjon eller noe annet som bygger opp under en slik "hetsetråd" mot en ærlig nettbutikk.

Dette ble dessverre en parodi, og diskusjonen får fortsette uten meg i hvert fall.
 
Synes absolutt at etikk, moral og fremtidsutsikter for ulike næringer er viktig å diskutere for oss som publiserer, annonserer og selger i et marked der forbrukere er opptatt av slike ting. Man finner sågar egne nisjer som går på produkter som er "grønne", "økologoske", "bærekraftige", "milijøvennlige" o.s.v. Vi trenger ikke være enig med hverandre, og vi trenger nødvendigvis ikke strebe etter å følge ulike og/eller tidsriktige trender og endringer. Selv om det blir enkelte flåsete eller skarpe kommentarer, handler jo debatten først og fremst om forholdet (eller misforholdet) mellom produksjon og markedets holdninger. Slike "konflikter" er det mange av, og det vil dukke opp flere. Ja, man kan risikere at en hel næring - og da også et marked - forsvinner som følge av fokus på produksjon. Dette opplevde vi delvis da norsk hvalkjøtt ble (og fremdeles er) boikottet i det meste av verden. Selv er jeg tilhenger av norsk hvalfangst, men jeg må akseptere at verden forøvrig har en annen oppfatning enn meg. I samme sjanger kan man også nevne norsk selfangst (eller selskinnsfangst), eller rovdrift på regnskog. Poenget bør ikke være fokus på et bestemt domene, men heller om næringer og markedet generelt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Synes WF trekker mer og mer i feil retning...

At du fortsatt er her etter å ha klaget sammenhengende i to år sier vel sitt...

Enig. Jeg tar meg ihvertfall en lang pause fra WF nå...

Haha, hvilken toleranse...

Tillater man ikke slike diskusjoner så får man huden full og tillater man slike diskusjoner så får man huden full. Dere må vel fatte at det ikke går an å tilfredsstille alle!!!
Så bare forsvinn dere som ikke er fornøyd da, dere blir uansett ikke fornøyd, jævla nazister.
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Voldsomt så sårt det skulle være da, at det ble debatt om pelsimport. Og til en nettbutikk attpåtil. Det handler jo nesten ikke om web det der, nei.

Neste gang får vi ta for oss homser, nazier, eller astma- og allergikere eller noe annet sånn at kanskje noen andre enn dyrevennen Hyperion reagerer med empati.

For ordens skyld legger jeg til at jeg ikke har sett noen dokumentar fra Acer-fabrikken i Taiwan, men jeg regner med at ingen som jobber der blir flådd levende hvis de ikke leverer. Jeg har ingen materielle eiendommer som ikke går inn i to kofferter, og jeg eier ikke en lue en gang fordi jeg bor i et varmt land. Jeg har en shabby PC og det er stort sett det. Regner meg ikke som noen storforbruker av skitten elektronikk.

Hvis noen har en sånn video av barnearbeidere osv. som blir banka opp på datamaskinfabrikken er jeg lutter øye.

Det er helt tilfeldig at jeg ikke har sett noe som helst når det gjelder datamaskiner, men faktisk har sett et par ganske heftige, timeslange dokumentarer om kinapels på utenlandske fjernsynskanaler som mange av dere her sikkert ikke har sett. Sånt skjer. Jeg kan ikke la være å la disse farge meningsbakgrunnen min, og absolutt ikke fordi det muligens er dårlige arbeidsvilkår i Taiwan.

Å sammenligne alt mulig faenskap i verden med pelsdyrhold, bare for å uskyldiggjøre noe man ikke har lyst til å engasjere seg i, er mildt sagt glitrende retorikk.

Det blir som å trylle ned grusomheten i voldtekt mot kvinner med å vise til at "hey det finnes også voldtekter av barn, det er MINST like ille".

Denne gangen var det pels. Ja, jeg kommer til å ytre meg fritt hvis det blir snakk om hat eller forfølgelse av mennesker (minoriteter, religion, seksuell legning, farge, handikapp...). Ønsker flere velkommen til å ta opp kontroversielle tema. Det er kanskje symptomatisk for WF at det helst skal være hygge og kos og hjemmelagde vafler. Det sier litt om ambisjonsnivået.
 
Sist redigert:
Topp