Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Til deg som vurderer å kjøpe pelsbutikker

picxx

Well-Known Member
Voldsomt så sårt det skulle være da, at det ble debatt om pelsimport. Og til en nettbutikk attpåtil.

Det ble ikke debattert om pelsimport, og heller ikke til en nettbutikk.
Det ble satt frem påstander om at nettbutikken støttet uverdige forhold for dyr i den Kinesiske pelsdyrproduksjonen og så langt står man fremdeles uten ett snev av dokumentasjon på dette.

Men som jeg tidligere har poengtert er denne tråden viktig i forhold til hvor man skal legge lista her på webforumet, slik at man i fremtiden vet hvor man kan rette skytset hvis man har noen moralske sengehester man har lyst til å lufte .. så finner man sikkert en eller annen som driver en eller annen webside innen samme nisje her på webforumet, slik at man får noen håndfaste å rette sin vrede mot.
 

hansson

Langveisfarende
Pelslue.no selger kontroversielle varer og må finne seg i å bli gjenstand for en debatt, da alle som driver pelsimport fra Kina potensielt har blod på nevene. Det er klin umulig både for oss og for nettbutikkeieren selv å dokumentere hvor pelsen stammer fra, og hva det faktisk dreier seg om - avlivingsmetode - dyreart - osv. Sjansen for at man tar inn uetisk pelsverk fra dette landet er så stor at man rett og slett må regne med at mye av det man selger stammer fra skrekkfarmer. Det er ikke kineserne som kommer til å fortelle oss hvordan dyra ble slaktet, så inntil nordmennene har bevist det motsatte velger jeg fremdeles dyras side etter føre var-prinsippet. Dyra kan ikke troppe opp på tv og skaffe seg publisitet for en sak de er dømt til å tape hvis ikke noen tenkende vesener griper inn. Derfor er det viktig at noen åpner kjeften sin for dem.

Indisiene på at kinapels er problematisk er mange, og langt sterkere enn Picxx hevder (jfr. "uten et snev av dokumentasjon").

Hvis noen finner andre nettsteder med det jeg selv oppfatter som uuetisk innhold, blir jeg gjerne med på kollektiv bashing av dem når som helst.
 

Kassimaja

Geocacher
Da sender jeg deg nye. De nye vil ha smilefjes på seg slik at du ikke skal glemme å være i godt humør.
 

picxx

Well-Known Member
Tillater man ikke slike diskusjoner så får man huden full og tillater man slike diskusjoner så får man huden full. Dere må vel fatte at det ikke går an å tilfredsstille alle!!!

Diskusjonen omkring pelsproduksjon i kina er grei nok den, men det er imbesilt gjort å dra en enkelt norsk nettbutikk i retten for det som der foregår.

Starter jeg tråder som "webtjenester svindler deg" "webutviklere koster deg alt for mye" og "svindel og bedrag i webbransjen" hvor jeg drar frem og legger til navnene til qts, tromsweb og et par andre her på webforumet ville jeg sikkert blitt godt likt om jeg la bevisbyrden over på dere?
Jeg kaster bare ut en påstand... så får det liksom bare gå som det går. At qts og tromsweb faktisk ikke er svindlere driter jeg i, for det finnes mange svindlere på web, så man kan gå ut fra at dere også er det, inntil det motsatte er bevisst (av dere).
 

Santo

Active Member
Diskusjonen omkring pelsproduksjon i kina er grei nok den, men det er imbesilt gjort å dra en enkelt norsk nettbutikk i retten for det som der foregår.

Starter jeg tråder som "webtjenester svindler deg" "webutviklere koster deg alt for mye" og "svindel og bedrag i webbransjen" hvor jeg drar frem og legger til navnene til qts, tromsweb og et par andre her på webforumet ville jeg sikkert blitt godt likt om jeg la bevisbyrden over på dere?
Jeg kaster bare ut en påstand... så får det liksom bare gå som det går. At qts og tromsweb faktisk ikke er svindlere driter jeg i, for det finnes mange svindlere på web, så man kan gå ut fra at dere også er det, inntil det motsatte er bevisst (av dere).

De faktiske forhold innenfor pelsbransjen i Kina er faktisk svært godt dokumentert.

Nettbutikken Pelslue.no selger pelsvarer fra Kina. Med andre ord støtter de opp om denne industrien.

Verre er det ikke. Hvorfor skal man ikke da kunne konfrontere denne nettbutikken med det?

Maxbo, Plantasjen, osv. ble til stadighet konfrontert med at de solgte produkter med regnskogtømmer. Det var også disse konfrontasjonene som fikk de til å slutte med det.

Hvem skal man kunne konfrontere dersom det ikkke er de som selger/importerer et produkt som man mener er etisk uforsvarlig?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ikke barnsligere enn denne tråden lissom, hohoho...

Ja, for pelsindustrien i Kina og et par skarve hjemmesidesnekkere her på berget tilhører jo to helt identiske bransjer. Jeg innrømmer herved at jeg har satt ut bananfluefeller her på kontoret og har personlig revet pelsen av opptil flere av svina.

Ah. Kan ikke noen komme å straffe meg?
 

testdriver

Ha det bra..
Haha, hvilken toleranse...

Tillater man ikke slike diskusjoner så får man huden full og tillater man slike diskusjoner så får man huden full. Dere må vel fatte at det ikke går an å tilfredsstille alle!!!
Så bare forsvinn dere som ikke er fornøyd da, dere blir uansett ikke fornøyd, jævla nazister.

Den var ikke rettet mot deg, som selvsagt ikke kan tilfredstille alle ved moderering/ikke-moderering, men heller mange av brukerne som deltok i denne svertekampanjen som kun baserer seg på antagelser. Før man ødelegger ryktet til et firma, og kanskje totalt ødelegger et salg til en halv million norske kroner, bør man ha noe mer konkret enn "generelt en skitten bransje". Ellers får man heller gå til angrep på bransjen.

Jeg er forøvrig ingen dramaqueen og trenger ikke mer oppmerksomhet rundt dette.
 

picxx

Well-Known Member
De faktiske forhold innenfor pelsbransjen i Kina er faktisk svært godt dokumentert.

Nettbutikken Pelslue.no selger pelsvarer fra Kina. Med andre ord støtter de opp om denne industrien.

Verre er det ikke. Hvorfor skal man ikke da kunne konfrontere denne nettbutikken med det?

Fordi denne nettbutikken ikke gjør noe galt etter norsk lov, og den driver heller ikke med pelsdyrfarming i Kina.
Sikkert vanskelig å skjønne akkurat dette?

Hva har maxbo og regnskogstømmer med pelsdyrfarming å gjøre?
 

pleb

Medlem
Skjønner ikke at du gidder engang, picxx. Man ser gjerne det man vil se, og eksempelet ditt med tromsoweb (eller hva de nå het..) og QTS er i høyeste grad sammenliknbart i den forstand av at man ikke skal gå etter enkeltaktører som KANSKJE driver i en bransje med bedrifter som KANSKJE bedriver dyremishandling. Da er det helt naturlig å hetse pelslue.no . Stakkars folk, sorry at jeg sier det.

Flott argumentasjon, gutter. Keep it going.
 

Santo

Active Member
Fordi denne nettbutikken ikke gjør noe galt etter norsk lov, og den driver heller ikke med pelsdyrfarming i Kina.
Sikkert vanskelig å skjønne akkurat dette?

De som selger produkter med regnskogtømmer gjør heller ikke noe galt etter norsk lov, men forbrukerne har likevel klart å påvirke mange butikker til å slutte med dette.

Hva er annerledes med det og dette med pelsprodukter fra Kina og pelslue.no? Annet enn at det er forskjellige produkter og at enkelte av oss forsøker å påvirke dette markedet.

Hva har maxbo og regnskogstømmer med pelsdyrfarming å gjøre?

Så det er bare du som har lov til å komme med alle mulige overførte eksempler innenfor andre bransjer?
 
Topp