Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Øivind Brekke og Telemarkskanalen

Msites Ltd

Livsnyter
Msites, du var aktiv i den diskusjonen tidligere ang. Brekke. Har du glemt hva den handlet om og hvorfor han ble suspendert herfra?

Jeg har med mine nesten 3000 innlegg deltatt i mange diskusjoner helt fra starten, og jeg går ikke rundt og husker detaljer fra disse - hvis du trodde det ;-)

Nå forholder jeg meg imidlertid til det som fremgår i denne tråden, og her klargjør du jo grunnen til eksklusjonen, og det er dette jeg kommenterer på generell basis.

Nå ser det jo ikke ut til at Hr Brekke bryter noen lover annet enn å irritere på seg noen enkeltindivider som har et annet syn på verden enn ham.
Nå har jeg imidlertid ikke noe behov for å diskutere Brekke som person da jeg finner det lite interessant. Det som er mer interessant er å diskutere saker og ikke personer.

Vil jeg diskutere personer starter jeg med politikk! .......eller i Se & Hør!
 
Det var flere nettsider over flere år. Og det gjør ikke noe at ting er dyre hvis de er verdt det.

Så jeg skal bare ta ditt ord for god fisk? Er du utdannet internett-takstmann? Ett domene i seg selv er ikke verdt mer enn 1000,- spør du meg, men for andre kan de være verdt 100 000,-
Om prisen er så drøy som du antyder så ville ikke sidene blitt solgt heller.

Jeg forholder meg kun til det som er skrevet her og det er at det er en tvist om ett varemerke (hvor kun den enes side av saken er kommet frem) og at han har solgt dyre nettsider. Varemerker er kompliserte greier når de blir godkjent med vilkår og kun delvis.

Det blir forøvrig for dumt å diskutere dette da tonny tydeligvis ønsker å ha diskusjonen på pm.......

Det virker som om denne tråden er laget kun for å snakke drit om denne personen, jeg ser ingen diskusjonsverdi eller nyhetsverdi i denne saken.
 

Tony J

Alle skal få
Så jeg skal bare ta ditt ord for god fisk? Er du utdannet internett-takstmann? Ett domene i seg selv er ikke verdt mer enn 1000,- spør du meg, men for andre kan de være verdt 100 000,-
Om prisen er så drøy som du antyder så ville ikke sidene blitt solgt heller.

Domener eller datamaskiner. Datamaskiner eller bruktbiler. Osv eller osv. Saken blir den samme. Nå har jeg ikke satt meg særlig inn i dette, men altså selv om et domene eller noe annet i utgangspunktet er verdt "det en kjøper vil betale" så vil dette gjelde alt som finnes her i verden. Det er folk som selger gamle datamaskiner veldig overpriset på nett hvor uvitende mennesker kjøper det. De blir sikkert fornøyde og sånn sett matcher tilbudet etterspørselen, men det vil ikke si at selger ikke er en lurendreier. Ingen vet hva som blir sagt i forkant av et salg. Med det mener jeg hvor flink en person er til å selge, overtale, påvirke osv. Så en nettvant person som har solgt/kjøpt mye domener og har litt erfaring på dette området kan på det rene mene at et domene eller en nettside er overpriset og i verste fall lureri uten å måtte i galgen av den grunn. På samme måte vil jeg prøve å si ifra til en venn dersom han kommer over et "tilbud" på en brukt-pc som jeg mener er overpriset. Så man kan ikke si at bare fordi noe er solgt så bekrefter det at prisen er korrekt. Til slutt så er det uansett kjøper som bør vite hva han handler og det er mulig det er mange som har kjøpt disse overprisa domenene, dataene, nettsidene eller hva det måtte være, har angret i ettertid og sånn sett så skal man bare være glad at noen stikker seg litt frem og tørr å være kritiske en gang i blant eller hur?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Gi deg nå Msites. Start en ny tråd for nye temaer.

Bottom line: Du vet like godt som meg når det lukter muffens og det blir avslørt som muffens så har det ikke noe her på WF å gjøre. Og slik var det med den suspensasjonen.

Så kan du jo lese denne, særlig siste avsnittet: Millionkrav for «Telemarkskanalen» - Telemark

Hva skjedde nå!?! Jeg har da ikke forsøkt å starte noe nytt tema, heller tvert om......

Og, som sagt husker jeg ikke detaljer fra alle trådene jeg deltar i.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Såvidt jeg husker var vel noe av problemet at fyren kom med endel ganske heftige påstander om de sidene han ville selge, så heftige at det ikke hang på greip (spesielt kombinasjonen av alt sammen), og at han blånekta å gi noen som helst form for dokumentasjon. Sidene så ikke ut i måneskinn, de så ut som de var laget i frontpage på 90-tallet, og gjorde det vel heller ikke spesielt bra i Google - såvidt jeg husker?
 

Santo

Active Member
Brekke forsøkte å klage seg til domenet telemarkskanalen.no, men fikk avslag i Domeneklagenemda.

http://www.norid.no/domenekonflikter/klagearkiv/vedtak/vedtak_telemarkskanalen.pdf

2.1 Klagers anførsler
Navnet Telemarkskanalen er varemerkeregistrert hos Patentstyret i tre (3) varianter, hvor samtlige bl.a. relaterer seg til markedsføring, kunde- og brukerinformasjon, salg etc. Undertegnedes virksomhet besitter alle rettigheter til bruk av det aktuelle navnet.

Abonnenten har av klager blitt kontaktet pr. post med forespørsel om en frivillig overføring av domenenavnet til klagers virksomhet. Per dato har ikke abonnenten respondert på denne henvendelsen.

2.2 Innklagedes anførsler
Telemarkskanalen FKF er et fylkeskommunalt foretak som blant annet står for drift og vedlikehold av slusene langs Telemarkskanalen. Registreringen av domenenavnet telemarkskanalen.no skjedde som et naturlig skritt i foretakets informasjonsarbeid utad. Domenenavnet telemarkskanalen.no brukes som en Internett-adresse til foretakets hjemmeside hvor det informeres om virksomheten og kanalens slusesystemer m.v.

Det foreligger ikke en endelig registreringsavgjørelse hva gjelder varemerkeregistrering nr. 268309 (ordmerket) og nr. 268384 (kombinert merke). Innklagete innleverte begjæring om administrativ overprøvelse av registreringene med krav om at de skulle settes til side som ugyldige. Patentstyrets avgjørelse i de nevnte sakene kan fortsatt påklages til Klagenemnda for industrielle rettigheter (KFIR), og klagefristen løper først ut 4. juni 2014. De nevnte varemerkeregistreringene kan i lys av dette ikke anføres som grunnlag for en klage.

Den resterende anførte rettighet knytter seg til varemerkeregistrering nr. 271590 – ordmerket "TELEMARKSKANALEN.INFO". Varemerket ble først registrert 29. juli 2013, mens innklagedes foretaksnavn "Telemarkskanalen FKF" ble registrert allerede 31. januar 2007. Det er således abonnenten som har eldst rett, og prinsippet om først i tid – best i rett, må få anvendelse.

Det følger videre av regelverket for domenenavn under .no, vedlegg H, punkt 1.2.1, at en klage kun kan føre frem dersom to kumulative vilkår er oppfylt. Det følger av punkt 1.2.1. b at klager må dokumentere at abonnentens registrering eller bruk av domenenavnet er foretatt i ond tro.
Klagen dokumenterer på ingen måte at abonnentens registrering eller bruk av domenenavnet telemarkskanalen.no er foretatt i ond tro, slik vilkåret må forstås i henhold til regelverket.

3.2 Rett til navn eller merke samt forvekslingsfare
Det følger av Domeneklagenemndas praksis at rettighet må være etablert på klagetidspunktet. Klager har registrert tre varemerker som alle gir rettigheter til varemerker som er identiske med det registrerte domenenavnet og det foreligger forvekslingsfare. Klagemotpartens anførsler om at de registrerte varemerkene 268309 og 268384 ikke kan anføres som grunnlag for en klage fordi klagefristen til Klagenemnda for industrielle rettigheter først løper ut 4. juni 2014, behøver ikke Domeneklagenemnda å ta stilling til. Klager har uansett etablert en rettighet gjennom det registrerte varemerket TELEMARKSKANALEN.INFO.

3.3 Bruk eller registrering i ond tro
Klagemotparten registrerte domenet telemarkskanalen.no 18. juli 2012. På dette tidspunktet var det ingen registrerte rettigheter til "TELEMARKSKANALEN", og det forelå heller ingen søknader om registrering av klagers varemerker. Klager har ikke dokumentert at innklagedes registrering eller bruk av domenenavnet telemarkskanalen.no er foretatt i ond tro. Kravene i Vedlegg H pkt. 1.2.1. b er med det ikke oppfylt. Etter Domeneklagenemndas vurdering er registreringen og bruken av telemarkskanalen.no ikke foretatt i ond tro.
Domeneklagenemnda fattet etter dette slikt

VEDTAK
Klagers krav om overføring av domenenavnet telemarkskanalen.no tas ikke til følge, jfr. regelverket for .no vedlegg H punkt 1.3
 
Topp