Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker å starte en nettbutikk

Knubaart

New Member
Jeg går med tanker om å starte min egen nettbutikk.
Men som dere sikkert kjenner til så er det mye som må på plass fr den kan realiseres.
Dermed er det ett par ting jeg lurer på.

Intensjonen er å importere fra henholdsvis USA og Kina.
* Hva er det viktigste jeg må ta hensyn til ved å importere fra disse landene?
* Hva må gjøres før jeg kan begynne å importere?
Vet at det må lags avtaler med andre bedrifter.
* Men hvordan går man frem? Lager man skriftlige avtaler?

* Hvor vil dere anbefale å sette opp nettbutikken, en plass som det er oversiktelig å bruke og billig?

Ellers mottas tips om hvordan dere ville gått frem ved oppstart av en egen nettbutikk mottas med stor takk :)

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Selv om jeg har alle ideene på plass:)

På forhånd takk!
 
Sist redigert av en moderator:
K

Kontoristen

Guest
Hvor vil dere anbefale å sette opp nettbutikken, en plass som det er oversiktelig å bruke og billig?

Ellers mottas tips om hvordan dere ville gått frem ved oppstart av en egen nettbutikk mottas med stor takk :)

Jeg vil anbefale deg Mystore, de gir bra service og er trivelige. Flinke teknisk er de også!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan anbefale at du bruker en annen - f.eks. Mystore - for å få unna alt det tekniske rundt å få produktene på nettet, på en fin og bra måte.
Så er det også folk som tilbyr tjenester for at du kan kjøre regnskap via nettet (kontorfabrikken.no f.eks.) - slik at du slipper lære deg alle regler.

Da kan du fokusere på produktene og avtaler, forutsatt at du er fornøyd med prisen.

Import fra USA og Kina er ikke noe vanskelig; det er klart at du ikke har lov å omsette alt av varer (jaktfly, narkotika f.eks.), men "import"-arbeidet består i hovedsak at transportøren fortoller det for deg, og du betaler avgiften (= kun mva for de alllllllerfleste produkter) og et gebyr.

Hvis du ikke har funnet en nisje, men kan og vil konkurrere på pris og vil retaile selv, kan du f.eks. legge produktene ut hos kelkoo. Nettbutikk-leverandøren har sikkert en kobling dit slik at det er bare å få avtale med kelkoo i boks og trykke på en knapp.
Andre kanaler kan være finn.no, qxl.no, ebay -- søk gjerne her på forum for å få en del synspunkter om disse.

Og lykke til!
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Vet at det må lags avtaler med andre bedrifter.
Hvorfor?

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Selv om jeg har alle ideene på plass

Finn og/eller qxl er greie plasser å starte.
Greier du ikke å selge fra disse plassene vil du neppe greie å selge fra en egen webbutikk.
Lykke til :)
 
Topp