Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding om nettsiden min

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dag Frogner

Supermedlem
Vi er 2 som står bak siden. Jeg er 21 år, og han andre er 24 år.

Ok, syntes bare hele opplegget ditt er merkelig. For et par dager siden var fritidsmoro.com en nettside hvor man kunne kjøpe/selge design og diverse andre ting til nettsider.

Da skrev du bl.a

Vanskelig å holde en nettside oppegående når du bare er en person.

Når det ble snakk om hvor mye du ville betale noen som skulle hjelpe deg, svarte du:

Helst minst mulig, jeg har allerede blitt svindlet over 1000kroner, så har egentlig ikke så mye penger til det igjen

Men nå, to dager etter dette har du plutselig fått et lån som du skal bruke til markedsføring og du har fått med deg en annen kar.

Dette virker jo litt merkelig syntes du ikke?
 

mrborgen

Medlem
Interessant hvordan mikrojobbing plutselig har blomstret slik opp her i landet! En slags kollektiv underbevissthet, der alle ideene (kopiene) har dukket opp samtidig:)

Dette er jo egentlig til det beste for forbrukerne, både kjøpere og selgere. Det krever at vi jobber hardere for å vinne forbrukerne, noe som igjen vil gjøre produktene bedre!

På Mikrojobb er vi opptatt av at det er vi som klarer å tiltrekke oss kjøperne. Det er her folk våger å bruke penger.

I det siste har folk også begynt å kjøpe dyrere jobber, til 100-200kr også. Jeg tolker dette som at vi har klart å bygge opp litt troverdighet. Eller, dvs at våre selgere har såpass god valuta for pengene at siden får troverdighet.

Det er jo gjerne slik at "vinneren tar alt" på nettet, jf Blink og Facebook, @DagFrogner.

Hva tror dere vinnerens suksesskriterie blir folkens? Design? Kundeservice? Markedsføring?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden det alle i Norge ikke har hørt om Gigoy.no eller mikrojobb.no, tror vi at vi har like god sjanse for å lykkes bedre enn de, hvis vi reklamerer mere enn de andre sidene.

En ting dere definitivt har mot dere (sammen med gigoy) er at mikrojobb har et vanvittig mye bedre navn. Hvorfor er du så desperat etter å bruke fritidsmoro.com-domenet at du på død og liv skal tvinge det sammen med et konsept det ikke passer til? Et .com-domene koster ca 50kr. Det er knapt nok EN pils på byen. Et .no-domene koster ca 120-140kr. Kjøp heller et bedre domene til fivrr-klonen din, og bruk fritidsmoro til noe navnet passer til.

En annen ting dere har mot dere er at begge de to andre konkurrentene har fått oppmerksomhet i større medier, dette er det nok lite sannsynlig at dere kan få, og når jeg ser på beløpene du tidligere hadde problemer med å ta inn tapet på, så tviler jeg sterkt på at du kan klare å kjøre noen ordentlig kampanje som er stor nok til å gjøre dere nasjonalt kjent.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja har nettopp fått lånt penger som skal brukes på reklamering. Så vi håper at det blir noe Norge liker, og at de ikke bare holder seg til Finn.no.

Har du lånt mindre enn fem millioner har du ikke nubbesjans til å gjøre denne siden kjent for særlig mange. Reklame er bra for branding i en tidlig fase, men da har du behov for rimelig heftig rotering på store nettsteder.

En langt bedre løsning er å satse på redaksjonell omtale, som jo er gratis og faktisk mer effektivt enn reklame (siden folk ikke leser aviser for å se på annonser). Men det krever igjen et originalt konsept og en fot innenfor døren hos mediehusene.

Forøvrig: hva skal dere tjene penger på egentlig? Er det ikke gratis å registrere jobber man kan utføre?
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp