Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på ww.bryggforumet.no

RedLama

New Member
Hei.

Jeg har satt opp mitt første forum, som heter bryggforumet.no (ja, har hentet litt inspirasjon ;) )

Tanken er å få de som brygger øl til å samles på ett sted for å dele erfaringer, oppskrifter, historier, ol. Jeg vet det er flere forum som er store på denne fronten fra før, men jeg ville starte litt på nytt, da jeg mener at flere av disse er så store at de blir vanskelige å nevigere.

Jeg håper på gode tips og triks for å få forumet til å se bra ut, samt hvordan jeg kan få inn medlemmer.

Forumat er satt opp i phpBB (freeforums) Jeg har ikke kjøpt vekk noe reklame enda eller upgrades enda, men vurderer det etterhvert dersom jeg får forumet opp å stå på egenhånd.

Håper på gode (og konstruktive) tilbakemeldinger :)

//redlama
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tanken er å få de som brygger øl til å samles på ett sted for å dele erfaringer, oppskrifter, historier, ol.

helt ærlig tror jeg du kommer til å slite hardt med å få noe aktivitet der, av den samme grunnen som alle andre som prøver å gjøre lignende ting - altså å starte en ny "sosial" eller rubrikkside. Enten det er noen som prøver å konkurrere med facebook, et annet stort og veldig etablert forum, eller finn.no - disse typene sider er EKSTREMT avhengig av å ha innhold og aktivitet for å være attraktive å bruke, noe som gjerne vil si at du må ha BRUKERE. Og der ser du kanskje catch 22'en...? Du må i bunn og grunn ha brukere for å få brukere - og for denne typen forumer må du også ha brukere med KUNNSKAP, brukere som kan gi gode svar på spørsmål fra både nybegynnere og de litt mer viderekomne, og der kommer du virkelig til å slite med å konkurrere med norbrygg.

Hadde du vært ute for et års tid siden, så kanskje, for da slet norbrygg enda med det gamle og utdaterte forumet, men nå er jo både forumløsningen oppdatert, nye nettsider generelt er rett rundt hjørnet, og
 

zapotek

Medlem
Enig med alt det forrige innringer skriver.

Design og funksjonalitet er selvsagt viktig, men et forum lever og dør med aktiviteten og brukermassen det har. For å få nye brukere til å bli såpass interessert at de lager seg et brukernavn og bidrar, er du nesten avhengig av at det allerede finnes mange aktive brukere som deler av sin kunnskap.

Det beste tipset for å få det til å "ta av" nå i starten: Hvis du tilfeldigvis er så heldig å ha en haug med ølbryggerinteresserte kompiser, så er øyeblikket til å spørre dem om å bidra på siden NÅ ;)
 

picxx

Well-Known Member
Dette er jo ikke ditt forum, det tilhører ProBoards, Inc., som eier freeboards.net.
Den dagen du har opparbeidet en brukermasse på X antall brukere kan du tørke deg i ræva med dem om du ikke eier forumet sjøl.
 

RedLama

New Member
Ellers takk for tilbakemeldingene så langt. Vet det er tøft og ja skal ha inn endel kompiser og kjente som brygger for å starte ett sted. Sitter på endel kunskap selv så dette med å kunne svare på spørsmål skal ikke vøre det store problemet.

Norbrygg er helt klart den store her, men jeg mener fortsatt at det har blitt så mye info der at det ikke er like lett å finne frem som det burde være.
 

Stoppet

Banned
Det er mulig at det er mine øyne som ikke er helt på G, men er det ikke litt tunglest med den knallblå bakgrunnen? Hvis jeg sammenlikner med dette forumet, så er dette mer behagelig for øynene.
 
Topp