Kjapp og trygg hosting for Wordpress

10øre-auksjoner, gullgruver?

picxx

Well-Known Member

Faktisk ikke.
Det slår bare fast at selve modellen nettsidene opererer med ikke er ulovlige.
De som slår fast dette og sikkert også dinsides reporter har null innsikt i hvilke muligheter som ligger i disse scriptene som kjøres, og det er der det hele plutselig går fra å være lovlig til å bli ulovlig.
Ikke lenge siden en auksjonsside i norge ble stengt ned fordi de hadde en "bidrobot" som automatisk bød opp deres auksjoner. Samme modell blir brukt på disse sidene.
 

testdriver

Ha det bra..
Mange her husker kanskje buy.no-saken med 'kreativt tilegnede' mobiltelefoner. Han brukte budbots. Hvordan endte det egentlig med han?
 

Ståle

Medlem
Autobud er vel fullt lovlig? Hvis ikke så ligger QXl og netthandelen tynt an.

Det er ikke snakk om autobud fra reelle brukere, men autobud fra robotter som igjen gjør at prisen presses opp, og auksjonen går ikke ut, og dermed tar det lenger tid før de får en vinner...
 

Chris M

Medlem
Er et tidspørsmål før de blir stengt av Lotteritilsynet. Alt slikt blir stoppet av de..har jo vært et utall slike auksjoner og lignende konsepter opp gjennom. Og de forsvinner ikke fordi folk ikke tjener penger på de...men fordi Lotteritilsynet presser gateway-leverandører med bøter om de ikke stenger tilgangen. Og uten tilgang til dette dør konseptene...vent å se..
 
U

Uregistrert

Guest
Det er vel en robot med nikname,,Ivarar;;Dene roboten har vunnet over 100 000 i verdiene
 

tyr897

Medlem
Forbinder dette litt med en annen tråd som lå her, han som brukte trygden på sms-"vertinner". Mulig det er lovlig(?), men det er fullstendig uetisk - noe som er mye viktigere i mine øyne, og i tillegg må du være over gjennomsnittlig lettlurt for å bli med på noe slikt.
 

Gaasehud

Medlem
Det skal ikke egentlig koste noe å by på en auksjon, i følge loven. Men tydeligvis er det ikke direkte nok, til å få tatt disse typene.

Ja, de er sleipe, men innerst inne synes vel vi alle det er genialt.
 

HardBall

New Member
Velg de gode da i alle fall

Jeg må si at jeg forstår meg ikke på dem som går inn på de 10 øre auksjonen som er nevnt her. Der er det jo alt for dårlige vilkår i forhold til den jeg bruker når jeg først skal se om jeg kan vinne noe. Der vinner man beløpet auksjonen ender på i tillegg til gevinst. Budene der koster kun kr 2-6, alt etter prisklasse på gevinsten.

Det klages mye på disse 10 øres auksjonene, at det er gullgruver for dem som driver dem. Hva tror dere Norsk Tipping tjener da? Ja, jeg vet, de driver med gambling, ikke 10 øres auksjoner hvor man har påvirkning på sin egen vinnersjanse.
 
Topp