Kjapp og trygg hosting for Wordpress

1881.no - lønner oppføring seg?

spikre

peterhamre.no
Hva gjør deg så sikker på det?

Han forteller selv at han har sendt en bekreftelsesmail tilbake, jeg går ut i fra at dette er en kontrakt med de vilkårene som dere er blitt eng om, som du har godtatt og returnert. Hvordan kan du bevise at han lovet deg å sende/gi deg flere goder som du mener å ikke ha fått.?

Man kan selvfølgelig aldri være sikker på slike juridiske spørsmål. Dog har jeg jobbet i bransjen selv, og kjenner til enkelte smutthull for å slippe unna avtaler signert med en "OK" per mail - som er en formalisering av en tlfsamtale noen minutter tidligere. Poenget mitt er bare at han tydelig har bestridet kravet, men det har ikke 1881 vist hensyn til. Det må han ikke gjøre til sitt eget problem.
 
Vi opplevde noe av det samme, bare med 180.no. Større kjeltringer skal du lete lenge etter. Vi kom oss unna da kona mi ikke snakket norsk, selgeren førte hele samtalen og tilslutt sendte han en faktura. Sånt kan man f ikke vinne frem med, og det skjønte han selgeren selv etter en veldig god innsigelse på kravet.

I denne saken tror jeg faktisk du ikke vinne. Forestill deg at du snakker med en bilselger og blir enige om summen 100.000,- , som du klarte å prute ned fra 200.000,- . Han har printet ut "opprinnelige" kontrakt der det står du skal betale 200.000,- . Han lover å rette det senere, men trenger at du underskriver kontrakten på 200.000,- for å få bilen nå.

Det gjør du. Etterpå blir du krevet for 200.000,- . Gratulerer med dagen om du klarer å få en dommer til å gå med på noe dere diskuterte, men ikke fikk ned på papir. Aldri svar tlf selgere, de er banditter alle mann. Åleglatte ved salgssamtale, monstre ved klagesamtaler.

Du kan evt. forsøke saken din for forliksrådet, det koster ikke store pengene. Hvis saken blir dømt mot deg så kan forliksrådet kreve at du betaler gebyret på 900,- samt 900,- i utgifter innkrever fremmer.

Totalt 1.800,- hvis det skulle gå galt. Det kan jo hende at du vinner i forliksrådet, men at innkrever fremmer saken for Tingretten. Da blir det litt dyrere, men igjen, du vet du har en god sak om forliksrådet er enige med deg.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Aldri svar tlf selgere, de er banditter alle mann. Åleglatte ved salgssamtale, monstre ved klagesamtaler.

Undertegnede har jobbet med salg per telefonen i 10 års tid, og synes det du skriver er ren idioti. Jeg jobber med salg av bannerannonsering for forskjellige mediekanaler, og telefonen er sammen med e-post viktigste verktøy. Stort sett har jeg fornøyde kunder, og kjenner meg overhodet ikke igjen i at jeg skal være noen banditt, åleglatt, eller monster ovenfor kunder som har ting de ønsker å ta opp.

Forøvrig selger jeg også bannerannonsering her på Webforumet.no, og jeg velger å tro at de medlemmene som har blitt kontaktet av meg kan bekrefte det jeg skriver.

Konklusjonen er at jeg tar det du skriver personlig, ut fra at du angriper min yrkesgruppe. Du er på samme nivå som om jeg skulle si at ingen som driver med renhold klarer å få dassene rene.
 
Det å ringe folk som ikke har blitt bedt om det, for så å forsøke å prakke på dem et produkt de ikke har bedt om, det er ikke noe jeg eller svært mange andre synes noe om. Det er som gateselgere i Tyrkia som er oppi trynet på deg, "my friend, special price for you" opplegg. Enn så irriterende de er, så er det enda værre med telefonselgere her. Hvis du skulle være så uskker at du i et svakt øyeblikk kremter et "NJAA" så er salget i boks, fakturaen allerede i posten og telefonsvarer møter deg om du forsøker å få tak i selger for å klage.

Nærmest samtlige nyetablerte firmaer kan skrive under på at kataloghaier og andre telefonselgere har oppsøkt dem etter registrering i brreg. De kan fortelle mindre hyggelige historier med hvordan de salgssamtalene har foregått. Du kan gjerne sende meg en lenke der noen hyller telefonselgere, og hvilken viktig samfunnsjobb de gjør?

Det er noe helt annet når noen oppsøker en selger på telefon. Det er en forskjell av en annen verden.

Det er også mange bedritne renholdere, uten tvil. Dette er kanskje bransjen med mest sosial dumping og svart omsettning. Likevel så betaler du ikke om dassen ikke er like ren som du ville ha den, du har faktisk et vern i at du ikke forhåndsbetaler og at forbrukerkjøpsloven m.m. gjelder. Og dassen er faktisk ikke vanskelig å vaske, den er av porselen. Tepper med flekker er værre.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er jo ingen tvil om at det er mye telefonselgere som er helt på trynet frekke og sleipe, men det er enkelte bransjer som generelt er veldig mye mer sketchy enn andre også, og katalogbransjen er uten tvil en av verstingene. Derimot er det tull å si at alle telefonselgere er kjeltringer, selv om yrkesgruppen nok er over snittet utsatt for sånt. F.ex. ringer tele2, netcom og telenor meg (og sikkert dere også) jevnlig, og disse virker det som har fått strengere regler for oppførsel, hva de har lov til å si/love osv. Så lenge de er hyggelige og tar et nei for et nei pleier jeg bare å si at "beklager, jeg er ikke interessert", og da sier de fleste ha det bra på en hyggelig måte.

Derimot prøvde faktisk en snik fra 180.no å ringe meg i går, og prøvde å få meg til å gå inn på en side hos dem "for å bekrefte noen opplysninger", noe bullshit om at det manglet bransje eller noe sånt. Han fikk høre det.
 
Topp