Kjapp og trygg hosting for Wordpress

300.000 kroner

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva slags type investeringer har du lyst til å gjøre?

Noe som går på autopilot?
Investere i en nettside hvor du selv blir en aktiv partner som bidrar?
Investere i en nettside hvor andre jobber og du bare er investor?
 

sKrud

Meget sliten student
Hehe...Kjøp funcom aksjer..:D

Det nye spillet deres Age of Conan er jo web/online basert..Funcom har også den siste uken falt mye pga. nervøsitet ang. kvartalsraporten som kommer den 1. nov..

Men det var kanskje ikke aksjer du var ute etter..?

-morten
 

Tonny Kluften

Administrator
du må ha 10 prosent avkastning for å gå i null...med andre ord noe med godt over middels risiko.

Har ikke så peiling på aksjer, kan du forklare det regnestykket?

Vent litt..Har du tatt opp lån på 300 000 kr for å investere???

He he, nei, jeg har solgt ei leilighet.

Har tenkt på funcom eller kinesiske eindomsfond, men hva skje i funcom nå da? Kommer det spillet snart eller?
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Har ikke så peiling på aksjer, kan du forklare det regnestykket?



He he, nei, jeg har solgt ei leilighet.

Har tenkt på funcom eller kinesiske eindomsfond, men hva skje i funcom nå da? Kommer det spillet snart eller?

Skulle egentlig komme nå i høst, men det ble utsatt (igjen) til slutten av mars 2008.

AoC vil være svært kritisk for Funcom.
 

sKrud

Meget sliten student
AoC vil være make or break.. Men mye tyder på at AoC kommer til å gjøre det svært bra.. Bare funcom klarer å presse ut det spillet da... Det som skjer i Funcom akkurat nå er vell det at de holder på å sluttføre AoC og så har de kvartalsraport den første november..

Om kursen faller mye lavere nå kommer jeg til å kjøpe en god del mer aksjer.. Da aksjekursen er spåd rimelig høyt om AoC kommer til å selge bra..

Forresten ville jeg tatt det litt med ro på det kinesiske eiedomsfondet hvis jeg var deg.. mye turbulens i de aller fleste markeder nå.. Tror det beste er å bare sitt litt å vente på gjerdet.. er generelt mye uro i markedene nå for tiden..

-morten
 

Stormen

Medlem
Det er en ting som kun hardcore RPG-fans vet - og som KAN slå meget dårlig ut for Funcom...

En av verdens fremste utviklere innen RPG heter Bioware. Bioware har bl.a. laget Baldurs Gate II (av mange kalt verdens beste eventyr/RPG-spill) og Neverwinter Nights. I tillegg har de laget RPG-spill av Starwars - og har nylig utgitt spillet Mass Effect.

Bioware holder for tiden på med et spill de kaller "Dragon Age" - og Dragon Age vil på mange måter være en direkte konkurrent til Age of Conan. Forskjellen er bare at Dragon Age kommer fra en utvikler som er 100 ganger mer kjent, at Dragon Age er den spirituelle oppfølgeren til Baldurs Gate II (en tidligere suksess) og at Bioware har jobbet med Dragon Age siden ca 2002. Dragon Age har forventet lansering i 2008, og dersom dette slippet kommer altfor nære AoC, så tror jeg Funcom vil kunne tape betydelige markedsandeler til fordel for Dragon Age.

Dette kommer forøvrig fra en som elsker Funcom og vil de alt godt. :)
 

Keanu

Geek
Som Eve Online og WoW-spiller vet jeg at for at AoC skal slå bra ut, så må det bli tatt godt imot. Hypen var stor i tiden da jeg spilte WoW, for 1-2 år siden, men nå begynner spillere å se på andre alternativer også, og blant annet Warhammer Online kan bli en farlig konkurrent for AoC.

Derimot er min personlige tro at AoC vil gjøre det veldig bra, nettopp fordi det appellerer både til hardcore og mer softcore fans, og det vil bli mulig å spille det litt mer slik som Team Fortress blir spilt, og man ikke er avhengig av å bruke sitt liv på det slik som WoW og spesielt Eve Online er.

Jeg har tidligere kjøpt en del funcom-aksjer, men solgte de igjen da utsettelsen som ble kjent i vår hadde stabilisert kursen på midtsommeren. Da det ble utsatt enda en gang falt kursen kraftig fra 35 kr til nærmere 20 kr iirc, og den er nå rimelig billig uten at jeg har analysert det veldig grundig.

Funcom har dessuten god historie med MMOs (Anarchy Online), og jeg spår at kursen om ett år er på over 50 kr.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hva slags type investeringer har du lyst til å gjøre?

Noe som går på autopilot?
Investere i en nettside hvor du selv blir en aktiv partner som bidrar?
Investere i en nettside hvor andre jobber og du bare er investor?

Er ute etter webting også. Bra spørsmål dette her. Er ute etter nr 1 først og fremst.Og nr 1 jeg kan bruke adwords o.l. på. Men også nr 2 og 3.
Men jeg vil eie mest mulig selv, selger det evt. igjen senere.
 

sKrud

Meget sliten student
Funcom har dessuten god historie med MMOs (Anarchy Online), og jeg spår at kursen om ett år er på over 50 kr.

Hva begrunner du dette med?

Sier nå bare at om kursen faller under 20Kr igjen så kommer jeg til å kjøpe for det jeg tør.. har i dag endel aksjer som jeg kjøpte rundt forrige bunnotering..(18.50kr)... Men tror nesten jeg må avvente til den kvartalsraporten har kommet..:/
 

Keanu

Geek
Hva begrunner du dette med?

Vel, jeg har like mye grunnlag for å spå dette som de du møter bak telefonene når du ringer annonsene i dagbladet, men jeg tror AoC vil bli tatt godt imot og selge godt.

Kursen var oppimot 40 kr før det ble kjent at det ble utsatt, så markedet har også troen på spillet. Funcom har allerede beta-testet spillet grundig, og begrunnelsen for utsettelsen i høst er polering av spillet, som trengs for å kunne konkurrere mot de største MMOene.

Derfor tror jeg det ferdige AoC vil være mer ferdig enn mange andre MMOer som er blitt lansert alt for tidlig (Vanguard anyone?)
 
Topp