Kjapp og trygg hosting for Wordpress

50 ting som får deg til å bli en god selger

zapotek

Medlem
3. "En god selger har store ører og liten munn" - Få kunden til å stå for det meste av pratingen. Still spørsmål og vær oppriktig interessert i det han/hun sier.
 

picxx

Well-Known Member
7. Aldri gi opp.
 

Bjørnar

Gründer
10. selg produktet / tjenesten til deg selv, før du prøver å selge til kunden. du må selv gå god for produktet, ikke late som. (mener ikke at du skal gjennomføre et salg til deg selv, men du må være selv overbevist om produktets fordeler)
 

Mortenxx

Medlem
0. Still spørsmålet motsatt vei:
Hva foretrekker jeg (som kunde) av de selgerne jeg har forbindelse med?
Metoden gir deg betydelig bedre svar enn det vi har klart å liste opp. Mange av svarene vil være opplagte, noen vil være overraskende (hvis du er detaljert nok). Noen vil avvike med den enkelte person, men svært mange vil være felles for de fleste.

Jeg ga dette tipset tall nummer 0. Noen protester?
 

Mortenxx

Medlem
19. Vær avslappet og rolig. Brems ned ditt eget tempo hvis det er for høyt.
20. Ikke tigg eller krev.

Denne listen kan bli litt misvisende, siden SALG spenner over en haug av ulike situasjoner som hver krever sin egen taktikk. Jeg er stort sett vant til situasjoner hvor jeg tjener på å være litt "balansert", mens andre kan ha fordel av å ha litt høyere "energinivå" i sine situasjoner.

Punkt 20 har sammenheng med at jeg nettopp var borte i en forferdelig slitsom telefonselger. Selv om jeg egentlig kunne sagt "JA" til formålet han spurte om ble jeg lei av fyren før det var gått 2 minutter. Når folk prøver å MASE på en avgjørelse fra meg får det heller være.
 
Topp