Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adservice Media i Norge!

Marianne

Medlem
Hei Øivind,

Det høres spennende ut. Jeg er nå tilbake på kontoret, og ringer deg i løpet av dagen. :)

Mvh Marianne
 

Marianne

Medlem
En liten update fra regnet (!!) i Århus!

- Gebyrfri Visa fra Santander har fått nye bannere.

- Bank Norwegian har kommet med de etterspurte formatene 125x125 og 400x400.

- Vi har lansert en kampanje for kosttilskuddet "Blue Omega", på tvers av hele Norden. (Og vi ønsker samtidig finske affiliates velkommen :) )

- Nushape er lukket ned som følge av den omtalte kjennelsen fra forbrukerombudet. Kjennelsen har blitt anket av Nuform. Dermasee kjører videre som normalt. Det samme gjør både Dermasee og Nushape i Sverige.

- Kampanjene for Disney Vitaminer og Monsun Clean, har begge en gjennomsnittlig EPC på over 12 NOK.

- E-leiebil har nye, attraktive tilbud for de som ikke gidder å ta toget.. :rolleyes:

Og til sist; Hvis noen gidder å sende meg litt sol, hadde det vært fantastisk!!


Ha en deilig sommerkveld, og en strålende helg!

Mange hilsner fra Marianne
 

Tonny Kluften

Administrator
Kos deg:
sol.jpg
 
J

JEH

Guest
Statistikken hos Adservice

Hei

Flere av dere som stusser på statistikken hos Adservice ? Jeg hadde i Juli en registret "total inntjenting pr måned" (altså juli) på rett over 10 000, de fleste av dem fra Santander. Jeg mener at en når det står at du har en "leads" fra Santander og det står 1000 bak, så er det faktisk en godkjent søknad, ellers hadde det vel ikke stått 1000 bak.

Jeg vet at Santander må godkjenne søknaden får du får den som godtkjent leads, men blir det ikke feil, og lureri og skrive at man har tjent 1000, når man altså ikke vet om den som har trykket seg videre fra din side får godtkjent søknaden eller ikke ?

Jan-E
 
J

JEH

Guest
Statistikken hos Adservice

...og jeg glemte jo det viktigste :

Når jeg sjekket inntjening hos Adservice for juli, idag, etter å ha kommet hjem fra ferie var beløpet bare rett over 3000, altså minst 7000 lavere en hva det sto da jeg dro avsted i slutten av juli...

Det er derfor jeg mener det er noe rart.
 

Marianne

Medlem
Hey hey JEH/ Jan-E.

Først og fremst, så er du alltid velkommen til å ringe hvis det er noe du lurer på. Men jeg tåler for all del også et åpent forum.. :)

På Santander Forbrukslån kampanjen, som du henviser til, fungerer statistikken på følgende måte: Søknader blir registrert etterhvert som de kommer inn, på samme måte som ved andre lead-kampanjer. Normalt, vil Santander sende en liste over hvilke leads som er godkjent/ ikke godkjent én gang per uke. Med det samme denne listen kommer inn til oss, vil vi slette alle de avviste søknadene. Grunnen til at vi ikke kan ha en fungerende live statistikk på disse kampanjene, er at Santander trenger litt tid på å behandle de søknadene som kommer inn.

I sommerferien hadde de ikke mulighet til å sende oss listen med den normale ukentlige intervall, og derfor endte det dessverre med at ganske mange leads ble slettet på en gang. Fra og med neste uke, er det meningen at statistikken på Santander Forbrukslån skal bli oppdatert hver tirsdag og Gebyrfri Visa skal bli oppdatert hver onsdag.

Jeg håper dette oppklarer mysteriet med inntjeningen som forsvant. Hvis ikke, er du veldig velkommen til å sende meg en mail eller ringe meg på mandag. Spørsmål av denne sorten, skal bestemt ikke stå ubesvart!

Håper dere nyter sommernatten like mye som meg.. :rolleyes:

// Marianne
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
MarianneASM skrev:
I sommerferien hadde de ikke mulighet til å sende oss listen med den normale ukentlige intervall, og derfor endte det dessverre med at ganske mange leads ble slettet på en gang. Fra og med neste uke, er det meningen at statistikken på Santander Forbrukslån skal bli oppdatert hver tirsdag og Gebyrfri Visa skal bli oppdatert hver onsdag.

Jeg har aldri vært noe aktiv hos dere, men informasjon om nettopp forsinkelser i statistikken er strengt tatt noe dere burde informere absolutt alle affiliates om på epost. Dette syns jeg var litt fyfy, MarianneASM.

Og - Om jeg skal være helt ærlig, så har jeg svært vanskelig for og tro på at et selskap som selger kredittkort tar sommerferie og ikke godtar evt avslår søknader som kommer inn,
 
Sist redigert:

Marianne

Medlem
Hei Atle!

Det er som sagt umulig å ha live statistikk på en kampanje som blir betalt per godkjente søknad, så lenge Santander ikke har et system som gjør dette mulig.

Og jeg er ikke i tvil om at Santander hadde muligheten til å avslå/ godkjenne søknader i ferien - men de hadde ingen til stede som kunne lage det nødvendige uttrekket og sende det til meg. Derfor hopet det seg litt opp. Dette burde jeg helt sikkert ha informert om i en mail, og det beklager jeg veldig at ikke ble gjort.. Det kommer ikke til å skje igjen!

(Fra i dag og fremover, er jeg 100% perfekt.. :) )
 
J

JEH

Guest
Hei igjen...

Vet av egen erfaring at ferietid = unntakstilstand. Ikke lett å holde på rutiner akkurat da, slik er det jo bare, selv om en måned uten riktig statistikk var litt drøyt synes jeg...

Bruker jo alt mulig av mmmedier, euroads, adservice, tradedoubler osv - og personlig synes jeg at det beste i slike tilfeller vi er inne på nå er at det ikke registreres leads, og i alle fall ikke at det registreres at man har fått en inntjening, før søknaden er godkjent.

At man får registrert inntjent beløp som senere må trekkes tilbake fordi søknaden ikke ble godkjent er surt ... mener jeg da, men der er vi tydeligvis forskjellige .



Jan-Erik
 
J

JEH

Guest
Fornøyd

Joda, jeg skal ikke klage på det, selv om det egentlig er 20%, da de siste drøye tusen er fra andre kampanjer. 98 klikk på Santander og 2 godkjente leads ble juli resultatet fra adservice.



Jan-Erik
 

Marianne

Medlem
Hei hei!

Så nærmer vi oss høsten, og vi har akkurat lansert en veldig høst- og innekos-vennlig kampanje! Erexin er en pille som gir økt sexlyst, og det er jo ingen dårlig egenskap. :rolleyes: Det kan jo blant annet forhindre.. ehm.. forfrysninger utover høsten?

Erexin gir 100 kr per lead.

Av annet nytt, kan jeg nevne vår konkurransekampanje i samarbeid med Canon og WWF. Dette er en ren sign-up kampanje som betaler 5,30 kr per lead. Premien? En Safari i Afrika naturligvis.. :cool:


Håper dere får en fantastisk uke, og ikke nøl med å ringe eller skrive hvis dere skulle lure på noe!


//Marianne
 

Marianne

Medlem
En liten oppdatering på Santander Forbrukslån-kampanjen!

Kampanjen vil fra og med i dag bli avregnet per lead, fremfor per godkjente lead. Det innebærer en senking av leadprisen (ny pris 245 NOK), men til gjengjeld vil det ikke bli slettet masse leads underveis. Statistikken er med andre ord endelig live på denne kampanjen. :)

Dere vet hvor dere logger inn.. ;)


// Marianne
 
Topp