Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Advarsel mot nye svindlere

xdex

Medlem
Mulig jeg missforstår, men når og hvor kommer svindelen inn i bildet? Du får ett tilbud, sier ja eller nei, og dersom du sier ja, havner du i en katalog, som egentlig er veldig unødvendig, men folk kjøper mye annet som er unødvendig også. Men hva er det som er selve svindelen her? Havner du ikke i katalogen? Ble du skriftlig lovet noe som ikke ble overholdt? kynisk, kanskje.. men svindler? da kjenner jeg mange svindlere.. faktisk "alle" som prøver å selge noe!
 

Rismoen

Medlem
"SnekkerHansen" opretter seg som bruker for å skrive dritt om et firma.

Vet ikke hvor det lukter "svindel" her jeg.
 

Steve Cash

Medlem
Det er jo ikke noe i veien for at han har lest forumet en stund før registrering, det gjorde i alle fall jeg. Og det er jo også bruk.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det som gjør at mange anser f.ex. dette som svindel hvordan selgerne av disse "tjenestene" presenterer seg/gjennomfører salget. En veldig vanlig taktikk er å presentere det som om det bare er snakk om å enten fornye en tjeneste man allerede bruker, at det bare er snakk om å sjekke at opplysninger er korrekte, eller at de prøver å få tjenesten til å fremstå som at det egentlig dreier seg om noe mye mer kjent. Her har f.ex. tydeligvis firmaet byttet navn til "Telefonkatalogen AS", og hvis de da ringer og sier at de ringer fra Telefonkatalogen, så vil jo folk naturligvis tro at det handler om den "gode gamle" telefonkatalogen, eller de som pleide å gi ut den. Men det stemmer jo ikke i det hele tatt. Egentlig akkurat samme taktikk som han fjotten som har prøvd å varemerkeregistrere telemarkskanalen.

Stort sett så er også disse tjenestene i realiteten totalt verdiløse, men de presenteres gjerne som at de skal gi deg bedre ranking på google osv, og det pleier praktisk talt ikke å komme trafikk fra dem i det hele tatt.

Så... svindel? Vel, når noen prøver å selge noe grovt overpriset (en tjeneste som faktisk helt reelt er så godt som verdiløs, men som prises til mange tusen i året) ved å få det til å fremstå som noe det ikke er, gjerne ved bruk av ren løgn, og med påstander som ikke stemmer? Hvis ikke DET kvalifiserer til "svindel" så vet ikke jeg.

Gjør et kjapt søk her på forumet, så finner dere flere gamle diskusjoner om temaet.
 
Topp