Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Agloco overskriver andre affiliates?

Administrator! Da har jeg vel forstått deg rett på det meste? Første avsnitt: At jeg er med på å "svindle" andre webmastere, at jeg tror Agloco eies av brukerne, at jeg er naiv og at jeg ikke har respekt for andre webmastere. Det er jo ganske grove beskyldninger for å prøve ut - og informere om - Agloco? Samtidig kommer du med opplysninger om Agloco jeg ikke funnet noe annet sted. Du hevder at klikk/kjøp/registrering på et nettsted vil tilfalle Agloco dersom viewbaren er aktiv?! Altså; hvis jeg bestiller en tur med Norwegian gjennom ditt nettsted med aktiv viewbar, så skal Agloco sende PPS-regning til Norwegian eller TD?? Hvordan har du fått tak i den informasjonen? Gjelder dette også adsense-annonser? Dette er alvorlige beskyldninger mot Agloco, og jeg skal selvsagt skrive om det når du kan dokumentere dette. Du har også klare oppfatninger om hvem som står bak Agloco, igjen uten å oppgi kilder eller dokumentasjon.
 

picxx

Well-Known Member
Det er ingen vits i å fly i taket p.g.a. at jeg kritiserer et program du bruker. Det blir omtrent som om du skulle hoppe i flint om jeg kritiserer IE og du fremdeles bruker denne browseren.
Når det gjelder selve programmet er det (VELDIG) gode penger i slike cookie cutter programmer, og personlig holder jeg veldig lang avstand på noe som vil ligne på slike program.
Samlede opplysninger når det gjelder agloco overbeviser ikke om at de er særlige seriøse:
- siden har 2006 copyright
- skjult whois info
- Hong Kong corperated firma
- Null kontoradresse opplyst på sidene, kun "ettellerannet"@agloco.com å kontakte
- Den største brukermassen kommer fra land som er notoriske for internettsvindel
- De aller fleste slike sponsorer operer med cookie cuttere og stjeler fra andre sider

Så min vurdering av programmet tilsier at programmet er ett cookie cutter program, og gjør brukerne (ubevisst) til internett tjuver, om det er noe som kan kalles det. Det geniale agloco gjør er jo å faktisk alminneliggjøre sin virksomhet som et nytteprogram, de andre sponsorer som driver det samme gir affiliates utbetaling pr. innstallering.

Mine "klare oppfatninger" som du skriver om ser du kun er spekulasjoner fra min side, så at du skulle få dokumentasjon basert på mine spekulasjoner må vel bli at jeg oppretter en blogg og skriver om mine spekulasjoner og tanker da.

Hvilke sponsorer de kjører cookie cuttere på kan ikke jeg svare på, like lite som jeg kan svare på hvilke sponsorer zango kjører cookie cutters på, men det er ikke usannsynlig at deres "advertising selskap" selger annonseklikk via dette programmet, og det vil da være de ord og fraser det blir bydd på som vil få siden infisert med aglocos cookies.

La oss se på et eksempel om det skulle vise seg at mine "grove beskyldninger" stemmer (noe du selvsagt ikke vil se agloco selv innrømme overhodet).

:

Du har en skobutikk på internett som heter cheapshoes med en affiliate modul. Du har en god del affiliater som sender brukbart med trafikk og salg, men ønsker å øke omsetningen, så du pusler litt rundt for å finne et godt selskap du kan annonsere via. Du snubler over goodadvertising.com (som er aglocos samarbeidspartner) og byr der på nøkkelordet "cheapshooes". Etter at du har lagt inn ordren vil alle surferne som kommer via en affiliate link og har aglocos toolbar innstallert til din butikk få sin cookie fjernet og erstattet med aglocos cookie(som ser ut til å betale kjempesummer til sine medlemmer). Jo flere som surfer med aglocos toolbar, jo flere affiliater vil få sine cookies kuttet, de vil miste salg, og dumpe deg som sponsor til slutt. Dette betyr at du må pøse inn mere penger hos goodadvertising.com på annonsering og du vil stort sett sitte igjen med det samme som før du begynte å annonsere. Den største forskjellen er at agloco og deres samarbeidspartnere har tatt over hele ditt affiliate marked, som du nå betaler for å få annonsert.

Jeg kan selvsagt ta heeeeelt feil, men det får jeg vel stå for.

Beklager om du mener at jeg har gått personlig ut mot deg i dette temaet fiskeri, det var overhodet ikke meningen, men jeg blir overmistenksom og har et meget anstrengt forhold til selskaper det lukter svidd av.

p.s. I slike temaer skriver jeg som meg selv og ikke som administrator på webforumet :)
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Liten off-topic note: fiskeri, fint om du kan henvende til administratorer og moderatorer som personer. Det gjelder meg og alle andre her på forumet. Du ser ikke meg henvende meg til deg som "medlem"?

Uten å ha noen kilder eller noe som helst for å bevise det, så er jeg ganske sikkert på at Agloco kjører "Cookie cutting". Om det viser seg at dem ikke gjør det, og bare legger inn cookies når det ikke finnes noen andre, så er dette fortsatt VELDIG dårlig business for sponsor av affiliate.

Om vi bruker eksempelet til picxx med cheapshoes butikken med affiliate module igjen: I dag fikk du 20 bestillinger. 10 av disse kom fra brukere som trykket direkte inn på siden din, uten at noen andre henviste dem. Det er EGENTLIG ingen som skal ha krav på provisjon på disse salgene (og det er jo bra for cheapshoes, for det betyr jo at dem beholder provisjonspengene selv). Men nei, hvis noen av disse som bestilte har Agloco, så må du betale til Agloco. Dette selv om Agloco ALDRI har sendt deg en eneste bruker.

Om det kommer noen slags fix som indentifiserer Agloco brukere, så kommer jeg til å stenge dem ute fra alle mine sider som har affiliateannonsering på seg. Disse brukerene vil da være totalt unyttige for meg, om det skal vise seg at Agloco stjeler provisjonen min uansett.
 

picxx

Well-Known Member
Om det kommer noen slags fix som indentifiserer Agloco brukere, så kommer jeg til å stenge dem ute fra alle mine sider som har affiliateannonsering på seg. Disse brukerene vil da være totalt unyttige for meg, om det skal vise seg at Agloco stjeler provisjonen min uansett.

Det finnes en slik fiks for å identifisere zango brukere, men disse har en active-x installert på maskinen og programmet er lettere å gjennomskue som svindel i forhold til agleco.
Det jeg gjør med zango brukere er å sende dem til en side hvor jeg forklarer at de er infisert med malicious software på maskinen og forklarer hvordan de kan slette dette fra maskinen.
Zango installerer dette ved hjelp av codecer og annet svineri...sikkert noen som har vært borti "du må laste ned denne codecen for å se filmen" sider?

Den største grunnen for at "alle" tar agloco som god fisk er vel at Chow har gått offentlig ut og fortalt at han selv bruker agloco på sin maskin. Om det er google (adwords) som er aglocos annonseselskap vil vel dette være/bli en av tidenes største scams (om det noen gang kommer ut, noe som vel er lite trolig når alt er såpass skjult fra aglecos side).
 
Topp