Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefaling av regnskapsprogram ...

Ja, hører mye fint om dem, men de svarer ikke på telefonen når jeg prøver å ringe til dem da. Har prøvd flere ganger i dag, men står bare på vent inntil det ikke er noen vits i lenger. Får prøve en epost og se om de svarer på den :)
 
Når jeg skulle velge hvilket cloud system jeg skulle gå for i virksomheten min, testet jeg og ble presentert løsninger fra de mest "populære" systemene. Mitt valg falt til slutt på eAccounting - det var ikke det "beste" systemet men kombinasjonen av oversiktlig, enkelt, funksjonelt og pris gjorde at jeg gikk for dette, og har ikke angret. Kundene mine er fornøyd.
(og så litt substans ;-) )

Veldig oversiktlig og enkelt å komme i gang med
Bokføringsforslag basert på tidligere føringer og andres føringer av den leverandøren (får du faste faktura så er den "ferdig ført", du må bare trykke på bokfør for å godkjenne om du er enig i forslaget)
Enkle og gode App'er - bl.a. scanner app'en blir flittig brukt av mine kunder. Knips og send faktura/kvitteringer rett til systemet, og så er de ferdig tolket slik at det ofte bare er å trykke på bokfør, ref pkt 2.
Stadig i utvikling (et vesentlig bedre system nå enn når jeg tok det i bruk for 1 år siden)
Stor, stabil eier som satser langsiktig og har stor utviklingsavdeling. Så selv om det er ting som "mangler" og som jeg gjerne skulle hatt, så vet jeg at det kommer sakte menn sikkert.
Mange løsninger fra 3. part er mulig å integrere i systemet med et par trykk (kassaløsninger, timesystemer etc), samt åpen API om du må ha noe custom made. Stadig voksende miljø over tilknyttede systemer.
Lett og samarbeide med regnskapsfører i systemet (du kan føre selv og har du trøbbel kan du kontakte en regnskapsfører som du gir tilgang med et klikk. Det er mulig å koble spørsmål til bilag og generelle spørsmål inne i systemet som regnskapsfører kan respondere på.
Har du litt transaksjoner så er selvfølgelig bankintegrasjon og kid supert, det går av seg selv i bakgrunnen.

Er dessverre også ting jeg ville ha endret litt på, men slik er det i alle systemer, men de sakene går mest på ting jeg som regnskapsfører har behov for og som visma har "lovet skal komme" når de solgte inn systemet til regnskapsførere og som drar veeeeldig ut i tid før de klarer å implementere.
 

MTSL

New Member
Jeg sitter som kasserer i en organisasjon og vi bruker Visma eaccounting. Likte det ikke så godt i starten, men etter å ha hjulpet et AS med både Fiken og Tripletex syntes jeg visma eaccouning er best.
Alt av rapporter er oversigtlig og lett å finne/ opprette. Egentlig helt enig med han over her.


Tripletex har jeg kurs i, men allikevel syntes jeg knotete å bruke og tungvint til tider. Samt at deres support er helt elendig.
Det er enkelt å opprette en faktura, og sende denne via epost/brev osv.
Tripletex kan du integrere med DNB, Sparebank1 og eika bankene
 

Regnskapsfører

New Member
Hei, jobber både som regnskapsfører og revisor.
1) Jeg ville ha tatt utgangspunkt i typen virksomhet du skal drive med ( ? )
2) Hvor stort skal du drive ?
3) Hva er ditt reelle behov for "tilgang og fleksibilitet"
4) Hvem skal føre regnskapet ditt ?
5) Hvor viktig er pris og totalkostnad og i forhold til øvrige pkt.

Noen regnskapsprogram gir mnd. andel av lisensavgiften til regnskapfører/revisor, dersom du kjøper lisens av disse.
Vær obs på at enkelte kan ha en manglende "uavhengig rolle" i sin anbefaling.

- Som nevnt over skjer mye på programvare siden innen regnskap fortiden. Både men sky, (cloud), tilgang via mobil, og integrasjon mot bank. Ja enda mer til.
For å si det slik:
Nye (relativt) produsenter
av program har kommet til med web-løsninger. Disse har hatt noen "svakheter" sett i fra et profesjonelt synsvinkel. Men mye har blitt veldig bra etter hvert. Konkret er f.eks. svakheten at enkelte løsninger kan være litt låste. f.eks. ved enkle program at automatikk ikke alltid kan slås av og på. Flere "nye" er blitt kjøpt opp av Visma som nå har 60-70 % av markedet.

Veldig mange av det eldre programprodusentene har vært litt treige med web-løsning. Disse har også betjent eksisterende regnskapskunder i mange år. Men kommer med mer og med gode løsninger men har den styrken at det kjenner ulike faglige problemstillinger.

Regnskapsprogram er ofte en del av en total løsning.Det er mye mer en integrasjon mot bank og sky løsning. Enkelte har moduler som kan inngå og integreres i en totalpakke. Så kan du ha i bakhode at ulike program kan ha ulik styrke i forhold til type næring. Det er ingen "universal nøkkel" som er like bra til alt. Fleksibel program er nødvendig for profesjonelle for å kunne betjene alle typer bransjer best mulig.

Ulempene kommer til å bli rettet opp i. Produsentene følger med på hverandre. Det kommer krav om at alle produsentene skal kunne levere "SAF-T" filoverføring. Da skal det bli enkelt å bytte program. Men bokfører du i regnskapsprogram så blir det pliktig til å kunne overf. med SAF-T.

Jeg vi først nevne at det er lov å bruke regneark til regnskapføring opp til 400-600 bilag.

Så er det et program som heter Matrix som er meget meget rimelig. Kanskje det aller rimeligste på markedet. Men det er noe låst i forhold til faktura modulen dersom du bruker annet fakturaprogram.

Tripletex er ganske bra. PowerOffice Go er bra. Vi har Duett som har meget billig App tilgang. Og vi bruker også Matrix som er rimelig og som kommer med bedre løsning om ikke så lenge. Og vi server Fiken brukere. Tripletex har en flott avstemming, men mangler likevel en siste finish.

Noen tar betalt for hjelp, andre er dårlig til å svare.
Hos noen produsenter er det blitt økt avstand mellom produksjon av dataprogram, faktura avd. og Service avd. og det kan oppleves som ulempe.
Dette er spesielt hos produsenten som er blitt kjøp opp at service kan oppleves å falle betraktelig.
Det er nok ett enkelt prinsipp: "Du får det du betaler !"

Eier og program: markedandel 2017
Visma Visma Business 16,3 %
Visma Tripletex 12,4 %
Visma Visma eaccocunting 8,6 %
Uni Micro 7,9 %
Poweroffice G0 6,7 %
Visma Visma Global 6,2 %
Visma Mamut One 6,2 %
Div bl.a. regn kontor. 24 Seven Office 5,7 %
Visma Visma DI 5,2 %
Tynset Holding (daldata Invest) Duett 5,0 %
Visma Visma.net 3,6 %
Visma Agro Økonomi 3,4 %
IM skagen Xledger 2,5 %
Datasvar/HC Dahl Zirius 2,4 %
Fiken Fiken 2,4 %
Visma e.conomic 2,4 %
Vitec Infoeasy AS(tidl. daldata Bergen) InfoEasy 1,3 %
Accountor Finago /Procountor 0,7 %
Microsoft Microsoft Dynamics AX 0,6 %
Microsoft Microsoft Dynamics NAV 0,4 %
99,9 %
matrix
voss landbruksdata

Du må bare ringe 91700543
 

elastic

Member
Bruker Fiken og er svært fornøyd. Jeg liker godt at de har et Trello-brett hvor man kan stemme på funksjoner som bør implementeres. Søk på "trello fiken" i google, så dukker det opp.
Jeg savner avtalegiro og e-faktura, men det ligger på request-listen, og kommer nok i fremtiden.
 

Regnskapsfører

New Member
Trello er en løsning som en flott og rimelig. Trello var en gratis løsning men så endres dette med versjonene. Trello er en "to-do" og prosjektverktøy. To do liste har eksistert lenge i Epostprogram som Outlook, Thunderbird og også Gmail/Gdisk/Google. Men Trello er ikke det beste, for det er flere tilsvarende prosjektverktøy som har gått videre og som er rimelige/gratis. Det er flere regnskapsprogram som har kobling til Trello eller tilsvarende. En viktig ting i den retning er at kravet til oppbevaring av regnskapet og bilagene skal være tilgjengelig og i Norge...så mange venter på Microsoft bygger datasenter i Norge. Da blir Office 365 veldig aktuell.
 

hansson

Langveisfarende
@Dan Åsen Hansen har du sjekka Conta Regnskap som du får gratis nå for tida fordi det er i beta? Du kan kontakte Conta via conta-faktura.no, så gir de deg tilgang til det. Hvis du allerede bruker Conta Faktura er det et naturlig valg. Jeg bruker det til et lite firma nå, og synes det er enkelt og behagelig å bruke, selv om det foreløpig mangler en del ting som f.eks. lønn (aktuelt for AS). (For ordens skyld: Jeg var med på å tenke ut løsningen da jeg jobba i Conta fram til begynnelsen av 2017, men har ikke deltatt i selve utformingen av dette systemet).
 

tom3008

Medlem
Hei! Jeg anbefaler økonomisystemet Centiga som er levert av INTUNOR. Testet det i går og det er veldig bra. Det er, såvidt meg bekjent, Norges første og eneste gratis regnskapsprogram og fakturasystem. Les mer her.
 
Topp