Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ang. kjøp av tekstlinker

Øie

Medlem
Heisann!

Jeg har ikke helt fått klarhet i hva som er lov og ikke lov når det gjelder å kjøpe tekslenker på andre sider. Denne siden f.eks. ser jo ut til å leve av å kjøpe tekstlenker for selskaper kun for å booste kundenes søkemotorplasseringer. Jeg trodde dette ikke var tillatt, men jeg har som sagt ikke full oversikt.

Spørsmålet er altså som følger: Kan jeg kontakte enhver nettside jeg ønsker å få "link juice" fra og spørre om å få kjøpe tekstlenker kun for å dra nytte av deres page rank? Sikkert noen som har stålkontroll på dette her:)
 

picxx

Well-Known Member
Hva som er tillatt og ikke innen SEO beror jo i det store og hele på hvem man mener er aktor og dommer i saken det da. ;)
 

jeffdonk

Medlem
du kan fint kjøpe og selge tekstlinjer for linkjuice, men om du gjør det åpenlyst og google ser det så reagerer de (som de gjorde med phpbb for en stund tilbake).
 

zapotek

Medlem
Om dommer og aktor er Matt Cutts i Google så får du 20 år på vann og brød med brev og besøksforbud. Spørsmålet er bare om de klarer å oppdage at du har kjøpt linken for å manipulere søkemotorresultatene.
 
Topp