Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonse på bloggebyen.no

Status
Stengt for ytterligere svar.

Ståle

Medlem
Msites; Istedenfor ukespris. Hvor mye skal du ha hvis du skal selge per CPM? Hva er CTR?

En ting er at 250 kroner ikke er mye penger, men du konkurrerer jo med andre nettsider, og deriblant Adwords. Og hvis annonsør kan få like målrettet trafikk til en billigere penge så bruker man jo pengene der istedenfor. Det ville iallefall jeg gjort.

Når nettsiden er såpass ny, går jeg ut ifra at trafikk ikke er stabilt, og dermed kan det være ugunstig å selge til fastpris for begge parter.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har i alle fall lagt meg lavt i forhold til hva jeg kan forsvare!

Det er mulig, men om du ikke har noe statistikk på siden er det jo heller ingenting å forsvare, og det er jo derfor jeg spør om du har noe stat på CTR på siden.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg kjøper både annonser her og der på vegne av kunder og kan vel si at målgruppen er relevant for meg. Derimot er jeg ikke interessert i å kjøpe annonser på bloggebyen.no fordi:

- Siden oppdateres veldig sjeldent
- Lav trafikk
- Nytt nettsted
- Utifra mine antagelser om trafikken på nettstedet, så får jeg mer valuta for pengene andre steder

Jeg misliker også sterkt hvordan du takler kritikk. Vi har hørt mer enn nok ganger om dine 20 år i mediebransjen (du hadde trossalt jobbet 20 år i mediebransjen i 2007 også!), men jeg mener ikke det er noe bra grunnlag for å prissette annonsene på et nettsted. Jeg mener du går fram feil for å argumentere. Svarene dine kan fort virke som veldig "kvasse" og negativt ladd. På grunn av denne "jeg vet bedre enn deg" holdningen frister det bare enda mindre å kjøpe annonser fra nettstedet ditt.

Om jeg var deg hadde jeg åpnet meg mer for kritikk og heller jobber med selve nettstedet, fremfor å fokusere på annonsesalg som skremmer vekk potensielle kjøpere. For å si det slik, selv om du kommer med et tilbud som faktisk er bra om 6 måneder, så er det mange som allerede har stemplet deg som en uaktuel deal.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg misliker også sterkt hvordan du takler kritikk. (...) På grunn av denne "jeg vet bedre enn deg" holdningen frister det bare enda mindre å kjøpe annonser fra nettstedet ditt.

Jeg er enig. Sider om sosiale medier; være seg blogging, facebook, twitter, etc er totalt avhengige av sosial "goodwill" fra brukerne. For meg er det f.eks totalt uaktuelt å skrive et blogginnlegg om en tjeneste hvis eier virker sur eller tverr. Og slik er det med det meste.

Jeg bruker å si til mine kunder at "du bør minimum ha 15-20 blogginnlegg" før du engang offentliggjør at siden eksisterer. Så langt har du fire-fem innlegg, så og si null kommentarer fra lesere og et ikke-eksisterende "community" rundt siden. Jeg kan ikke med min beste vilje se nytten av en annonse på siden, nesten ikke engang om man fikk den gratis.

Nei, jobb heller mer med å etablere siden i bloggmiljøet før du prøver å presse ut noen reklamekroner. For deg som har jobbet 20 år mediebransjen bør det være en smal sak å etablere siden i et så skjørt og segmentert miljø som bloggnorge.
 

Msites Ltd

Livsnyter
@Kenneth: dine begrunnelser for ikke å annonser er jo helt ok, og ikke noe å si på! Jeg har vel heller ikke forsøkt å "overselge".
Når det gjelder kritikk så kan jeg ikke forstå hva i denne tråden som skulle ha vært negativ takling av kritikk.
Poenget var at dette var et tilbud jeg ønsket at medlemmer av wf skulle ha mulighet til å benytte seg av.

Det morsomme er jo at "alle" har bestandig noe negativt å komme med, men ingen som virkelig tar kontakt og sier seg interessert i å annonsere!?!

@Peterandrej: Når det gjelder det med å offentliggjøre gjorde jeg en liten spørrerunde på akkurat det! Og, handlet ut ifra de tilbakemeldingene jeg fikk der...

Og, jeg er ikke sur eller tverr, og det kan vel ha noe med hvordan man leser teksten... ;)

Jeg ser ikke helt nødvendigheten av innlegg som Anders kom med hvor han sier at 1000 UV er verdt 2,04 - for meg er DET useriøst og provoserende!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det morsomme er jo at "alle" har bestandig noe negativt å komme med, men ingen som virkelig tar kontakt og sier seg interessert i å annonsere!?!

Du tror ikke det kan være en sammenheng der? :)

Om jeg var heller deg ville jeg heller opprettet en tråd for idemyldring. Ikke spør "hva kan jeg gjøre bedre?". Jeg regner med du selv vet hvordan du kan lage en skikkelig tråd som trigger oss til å komme med svar og diskusjoner!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Eh.....nå henger jeg ikke helt med i svingene her... Mener du virkelig jeg skal opprette en tråd med idemyldring for å selge annonser??

Syns du det er noe galt i det? Er det blitt feil og høre hva potensielle kunder faktisk ønsker?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå gjorde du det igjen, svarte som en grinete gammel gubbe. Du får ikke kunder av dette!

Selvfølgelig mente jeg ikke at du skal opprette en tråd for idemyldring hvor du selger annonser, men en idemyldringstråd for å gjøre nettsiden bedre.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp