Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsering i aviser

Msites Ltd

Livsnyter
Makan til waste, altså. Nå brukte jeg nettopp 10k på annonser, i 6 aviser til sammen, og responsen har vært tilnærmet ikke-eksisterende. Av de ca 230.000 leserne til sammen har jeg hatt ca 10 besøkende på nettsida mi som ikke har kommet fra Google, og EN person har ringt. Sabla moro.

.....og da er det selvfølgelig avisene som ikke er gode nok!?! Eller er det budskapet??

Er som jeg har sagt i alle år..... jeg kan kun selge de plassen i utstillingsvinduet, selge varene må de gjøre selv - deriblant innholdet i dette utstillingsvinduet. Og, ofte er det jo der det feiles.

Nå har jeg ikke sett din annonse og ditt innhold. Men, det kan jo hende du har bommet på både målgruppe og budskap ;-)
 
Jeg ville mer annonsert for ei Facebook-side. Sjekket annonse-kalkulatoren på Facebook i kveld bare for gøy, og fikk et forslag 1,69 kroner per klikk. Da begrenset jeg den for å gjøre den målrettet. Da er sjansen for suksess større, og klikker ikke folk på annonsen, betales ingenting for det. Og den er veldig målrettet.

Før jeg kan begynne å selge reklame på bloggen min, velger jeg å ikke kjøpe reklame for den. Den får heller fortsette som en kjekk hobby. På Facebook vil man kunne målrette den direkte til de som kan ha glede av budskapet. Men ville valgt å unngå papiravis-annonsering.
 
Tja, jeg er jo ikke SÅ dreven på å skrive annonser, det skal jo være sagt. :) Men det var jo overskrift som trekker oppmerksomhet (hadde i alle fall trukket min oppmerksomhet), kort og konsis tekst der man forklarer hva vi driver med, og "call to action". Men det er klart, den kunne helt sikkert ha vært bedre. Dette var jo en tekstannonse, så kanskje man burde prøve en runde med ren bildeannonse i litt større format?
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Er vel ikke noen som leser papiraviser lenger heller :p

Jeg er 28år (huff, snart 29), og har aldri hatt en prenumerasjon på en papiravis, skulle aldri falle meg inn å skaffe heller. Alt finnes jo på nett, forutenom noen aviser som prøver å holde liv i papirversjonen i det lengste gjennom å publises unikt content der... Men tror det er bare et spørsmål om tid før dem dør ut.

Tror uansett at den store massen som leser papiravisen ikke er helt i din målgruppe (les: dem bruker ikke dator) :)
 
Problemet med å bare ha det på nettet er bare at mange ikke vet at tjenesten finnes (altså i forhold til søk på feks Google). Sånn sett skal man ikke se helt bort i fra at annonsene mine har en effekt over tid, fordi søk på feks Google kanskje vil stige fordi folk husker at tjenesten finnes når/om de en gang får behov for tjenesten, men sånn umiddelbart har det vært lite respons.

Kunne jo ha brukt Adwords eller noe, men da er jeg stygt redd for at mange hadde klikket på annonsene i ren nysgjerrighet og pengene hadde vært ut av vinduet. På en annen side kunne jeg jo ha kjøpt ganske mange klikk for 10k.... En dyr lekse, gitt.. Heheh :)
 
Ja, har faktisk tenkt på det. Hadde nok ikke vært så dumt, men da må man vel inn under Tradedoubler eller noe sånt (i forhold til sporing etc)? Eller har du andre forslag? Har ikke helt økonomi akkurat nå til å betale inngangsbilletten på TD, serru.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Jeg er dessverre dårlig pålest på utbudet av norske affiliatebolag, i Sverige finnes dog b.la Wordon.se, som ikke har medlemsgebyr, eller registreringsgebyr, der du rett og slett kun betaler % på salg. Se om du finner noe lignende i Norge muligens?
 
Aha, tenkte med det samme at alle nettverkene har inngangsgebyr, men det trenger jo selvsagt ikke å være tilfelle. Takk for tipset. :)
 
Har nå vært i kontakt med en hel drøss affiliate-nettverk, og enten er det skyhøye gebyrer eller så er ikke det jeg driver med egnet til å drive mye trafikk (deres ord).
 
Har nå vært i kontakt med en hel drøss affiliate-nettverk, og enten er det skyhøye gebyrer eller så er ikke det jeg driver med egnet til å drive mye trafikk (deres ord).

Jeg bruker bare ei Facebook-side til å oppdatere hver gang jeg publiserer nye innlegg i bloggen min. Ellers bruker jeg Twitter-kontoen og Google+ kontoen. Med dette kan jeg se på statistikken at trafikken øker.

Hva er det du har tenkt å markedsføre?
 
Topp