Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Apple aktiverer annonseblokkering i iOS9

A

aabbcc

Guest
Da får mediebyråene implementere adblock-block som blokkerer innhold til de som ikke vil betale for det.

abc
 

Jens1986

Medlem
Har ikke iPhone, så håper noen kan svare meg på dette da størstedelen av mine besøkende er nettopp iphonebrukere

Hvis man går gjennom om Facebook appen og inn på en nettside - går det da gjennom safari? Eller "slipper" man dette potensielle problemet dersom trafikken kommer fra face?
 

erlsae

Medlem
Ingen fare @Jens1986! Besøkende fra Facebook bruker sin egen nettleser etter det jeg har forstått. Og om den så bruker Safari som kjerne tviler jeg på at Facebook vil implementere bruk av adblock.
 

kongen

kongemedlem
Adblock kan også lastes ned for alle enheter og browsere (adblockplus.org / adblockbrowser.org).
 

xdex

Medlem
Tror ikke det er så mye nytt (følger vel de fleste store tech-media avisene) .. Men, hvordan blir dette for faste lesere til f.eks. TEK nettverket? Som slår av artiklene, dersom annonser blokkeres? Det må vel være mulig å se annonser, dersom man ønsker det.

Jeg tror vi vil se langt større grad av "slå på annonser" varsler, en det vi ser i dag. Dette vil jo skape store problemer for den vanlige bruker, som til slutt ikke engang kan lese vg, pga blokkerte annonser.
 

zapotek

Medlem
Det store spørsmålet er: Hva kommer Google til å gjøre? Tvilsomt om de kommer ikke til å sitte med hendene i fanget dersom samtlige Iphone/pad-brukerne googler annonserfritt.
 
Jeg er enig med Zapotek.. Spørsmålet er hvad Google kommer til å gjøre? Mon de tager alle Apps i App store tilbage eller hvordan vil de reagere på dette?

Der er ingen tvivl om de må gøre noget - ellers mister de mange indtægter.
 

xdex

Medlem
Men det er vel ikke sånn at dette er noe som kommer forhånds-installert? Dette er vel bare en addon som støttes direkte i safari 9, og som gir utviklere muligheten til å lage sin egen versjon av adblock (som finnes til chrome etc) eller tar jeg helt feil?

https://developer.apple.com/library...neral/WhatsNewInSafari/Articles/Safari_9.html

Tror nok google sitt svar vil være en glimrende enkel fallback løsning. Boolean for å sjekke om annonser er lastet eller ikke, så tar det ikke lang tid før X antall wordpress plugins, nettaviser osv har full kontroll. Dette fører igjen til at 1) du ikke får lest noe som helst 2) nettstedet blir 100 ganger mer irriterende 3) du tvinges til å betale for å lese resten uten reklame.

Hvor stor lommebok har du, som har råd til å betale dem alle?
 

Trond Lyngbø

New Member
Virksomheter med forretningsmodeller som er basert på å generere trafikk inn i den éne enden, og melke annonsekroner ut i den andre, får seg en skikkelig nesestyver. Noen vil antakelig dø ut.

En annen ting, som det virker som få har fått med seg, er at det også vil være mulig å blokkere for analyse.
Dersom sistnevnte blir utbredt, vil det by på utfordringer for markedsførere og datadrevne virksomheter.

Det blir spennende å følge med på dette fremover.
 
Topp