Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Autogodkjenne kommentarer på blogg

picxx

Well-Known Member
Jeg er hyperparanoid når det gjelder bloggspam, så jeg har moderering på alt av kommentarer. Unntaket er der hvor jeg bruker disqus da.
 

Gaasehud

Medlem
Jeg har den standardinnstillingen med at tidligere godkjente kommentarforfattere, blir godkjent. Funker helt greit, men lurer av og til på å om jeg like gjerne kan godkjenne alt, for jeg får jo beskjed om det uansett.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Da jeg drev (mer) aktivt med blogging fant jeg ut at det eneste levelige alternativet var å autogodkjenne alt. Spam tar uansett Akismet seg av, så det er ikke noe problem. Men dersom du skal få en epost for HVER kommentar, og aktivt godkjenne HVER kommentar blir man jo gal. Innboksen ble jo fylt til randen av disse epostene med "ny kommentar klar til moderering".

Jeg skjønner ikke at dere klarer å kjøre et så stramt regime. Dette må jo ta masse tid. Er det ikke bedre å bare se et par ganger over i løpet av uka, og så bare slette det mest tøvete innholdet?
 

Erlend

Medlem
Jeg må godkjenne alle kommentarer. Hadde en uheldig episode i kommentarfeltet, så etter det har jeg valgt å måtte godkjenne kommentarene først.

Det spørs også litt hvilken nisje du er innenfor. Driver du en Twingly-blogg, kan du for eksempel risikere å få slengt mye dritt etter deg.
 

picxx

Well-Known Member
Driver du en Twingly-blogg, kan du for eksempel risikere å få slengt mye dritt etter deg.

Akkurat det er vel unntaket fra regelen hos meg.
Når jeg har skrevet og pinget noe på en slik blogg gidder jeg aldri gå tilbake på den posten.
Åpner for alt og alle der.
 
Er veldig heldig med mine kommentarer, men etter en episode i sommer der jeg måtte sensurere noe har jeg aktivert moderering på alle kommentarer.

For dere med iPhone:
Anbefaler Wordpress appen. Da kan man godkjenne kommentarer på en enkel måte hvis man er ute å farter og ikke har tilgang til en datamaskin.

Ellers tar akismet alt av spam! Genialt.
 

Gaasehud

Medlem
Da jeg drev (mer) aktivt med blogging fant jeg ut at det eneste levelige alternativet var å autogodkjenne alt. Spam tar uansett Akismet seg av, så det er ikke noe problem. Men dersom du skal få en epost for HVER kommentar, og aktivt godkjenne HVER kommentar blir man jo gal. Innboksen ble jo fylt til randen av disse epostene med "ny kommentar klar til moderering".

Jeg skjønner ikke at dere klarer å kjøre et så stramt regime. Dette må jo ta masse tid. Er det ikke bedre å bare se et par ganger over i løpet av uka, og så bare slette det mest tøvete innholdet?

Jo, det har du jo rett i, om man får veldig mye kommentarer. Men så er det jo heller ikke nødvendig å få varsling på e-post hver gang. Får man mye kommentarer, er det jo bare å ta turen innom wp-admin med en gang. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor dette er så nøye for dere. Ingen av dere har blogger med særlig høye lesertall, og ingen av dere er spesielt profilerte. Jeg har kunder som jeg har anbefalt å se kritisk gjennom alt av kommentarer før publisering, men de er gjerne profilerte og ting som kommer på bloggen deres kan komme i VG liksom. Ingen av dere i den tråden her er jo i nærheten av å bli omtalt i en notis i lokalavisen engang.

Så det er det jeg lurer på. Hvorfor er dere så innmari redde for å bli skjelt ut eller hetset eller kalt dum eller hva det nå er folk skriver?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg gjør dette grunnet SEO, men etter å ha tittet litt på innstillingene er det jo bare å "køe" alle med 1 eller flere linker i kommentaren, så får teste ut greiene uten moderering.
Forøvrig roter du fælt når du blander inn det sosiale aspektet i dette PA.
Er nok mange som har fælt høyere lesertall enn disse mediahorene, uten at de kommer på førstesida på VG av den grunn ;)
 

Ole Avranden

utvandret
@Peter Andrej: Det er jo ikke sikkert man har lyst til å la bloggen fylles opp med søppel selv om man ikke havner på førstesiden av VG, eller i lokalavisen for den saks skyld. De fleste bloggere har jo en viss passion i forhold til bloggen sin, hvis ikke ville de neppe blogge.

// Du lar neppe hagen din fylles opp med søppel, selv om ikke VG kommer på besøk //

Dine kunder er en marginal gruppe av norges bloggere, de som har kommentert her er nok mye nærmere gjennomsnittsbloggeren. At du har en profilert person som kunde, og gir noen velmente råd til vedkommende, er irrelevant for hvordan gjennomsnittsbloggeren skal behandle spam.
 
Bare fordi noen har en mindre mengde lesere skal vi ikke få moderere de kommentarer vi får? Godkjenner selv som regel alt, liker bare å ha litt kontroll. Om det er å være paranoid så får det vel være slik :)

Trives forøvrigt godt utenfor søppelavisen VG sitt søkelys. Selv om jeg har twinglet to - tre ganger i bloggens eksistens.
 
Topp