Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bare lurte på...

Helge

Profesjonell Googlesøker
Har aldri prøvd register.com før.

Bruker alltid domeneshop til domener, litt dyrere, men jeg har forelsket meg i den enkle interfacen hvor jeg ser og styrer domenene mine der, så til jeg finner noen som er billige og har lignende interface som domeneshop der, så skal jeg heller vurdere å bytte.

Det viktigste er hvertfall at du samler alle domenene på en plass synes jeg (siden hukommelsen min begynner å svikte litt) :p
 

picxx

Well-Known Member
Spiller vel null trille hvilken registrar du bruker, all den tid du er fornøyd med brukervilkårene dems.
 

picxx

Well-Known Member
Det viktigste er hvertfall at du samler alle domenene på en plass synes jeg (siden hukommelsen min begynner å svikte litt) :p

Veldig synd om registraren din tar en "belly up" og du sitter uten nettsider :)

Aldri pakk alle egga i samme kurva :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
@picxx: joda, sier noe der, men tviler på at domeneshop er den første til å bikke under her i norge, de er vell den største registraren her. samme som godaddy og diverse for utlandet :p
 

picxx

Well-Known Member
@picxx: joda, sier noe der, men tviler på at domeneshop er den første til å bikke under her i norge, de er vell den største registraren her. samme som godaddy og diverse for utlandet :p

Den dagen de faktisk går "fucked" sier du neppe det samme :)
(og nei, de er ikke den første "svære" registraren som går den veien, så å spre domenene er bare sund business det!)
 

Ståle

Medlem
Men mister man domenene hvis registraren går konkurs da? Er vel bare å flytte dem til annen registrar?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nei, du mister ikke domenene - en registrar registrerer den hos Uninett AS - eid av staten (eller et eller annet departement tror jeg) og den går aldri konkurs.
Går en registrar konk så finner du en annen, og flytter alle domener dit.

For større registrarer tipper jeg at det kommer en ordning på plass for å unngå nedetid og økonomiske tap - i tilfelle konkurs (slik at konkursboet skal få slippe å måtte behandle haugevis av krav). Men det er ren tipping.
 

picxx

Well-Known Member
Nei, du mister ikke domenene - en registrar registrerer den hos Uninett AS - eid av staten (eller et eller annet departement tror jeg

Du skal ikke tro, du skal vite... :D

Dette vet jeg, men du vet ikke, ser jeg :)
 

Ståle

Medlem
Jeg bruker domeneshop til .no domener og namecheap til .com. Har funket knall så langt.
 
Topp