Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BBS, DIBS, Klarna, Paypal, Faktura &Co

Maiden

New Member
Ettersom jeg har forstått det betaler kunden direkte til meg når jeg bruker klarna så naturligvis tar det da litt tid før jeg får pengene mine. Hva skjer dersom kunden ikke betaler? sørger klarna for at jeg får betalt uansett?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kunden betaler ikke direkte til deg, men Kunden betaler til Klarna (husker jeg rett så bruker Klarna en annen 3rd party til dette, men det betyr ingenting for deg).
Klarna betaler til deg ved forfall av faktura (= 2 uker etter forsendelse).

Hvis en kunder ikke betaler er det - etter hva jeg har forstått - en sak mellom Klarna og kunden. Derfor tar Klarna en sjekk at vedkommende er faktisk den den påstår, slik at de har størst sjanse å få betalt.
 

sommersol

New Member
hva er forskjellig mellom BBS og DIBS?

Jeg holder også på å sjekke betalingsmåter. Det er vanskelig å velge......:confused:
 

jagarock

Information Research & Analytics
selv bruker jeg paypal og det fungerer greit.
bytta akkurat fra selvfakturering til klarna, etter 400 fakturaer fikk jeg nok av peset med å skrive ut og poste fakturaer, følge opp, purringer, inkasso osv.
klarna API'et ser greit nok ut sålangt, de avviser endel kunder jeg ville godtatt på bakgrunn av skattelistene, men godtar også kunder jeg ville avslått på bakgrunn av samme sted, så det er vel greit.
 

luc1d

New Member
Jeg bruker idag
-Paypal : nr1
-Klarna konto & faktura nr3, må vente noen uker på oppgjør, men har fått tilbakemeldinger om at noen valgte meg fremfor en konkurrent fordi jeg tilbydde klarna.
-Payson epost faktura med betalingslenke (Visa/MC) nr4, ligner på paypal, men svenskt. Ca samme prisnivå som paypal. Negativt at payson foreløpig bare støtter SEK og det koster 10,- å ta ut saldoen, men den er grei å bruke ved spesielle tilbud eller folk som ikke vil bruke paypal.
-Forskuddsbetaling, Svært sjeldent brukt.
-Postoppkrav, nr2. Mange som liker denne måten, og jeg har ikke hatt særlig mye negative erfaringer enda.

Synes selv det egentlig er litt for mange valg, men det er fordeler og ulemper med alle disse betalingsmåtene og mulighetene kundene får se kommer ann på hvilken transportmetode de ønsker seg.

Hvordan får du til postoppkrav? har du avtale med posten, eller bare leverer du den på posten og sier at det skal betales til dette kontonummeret?
 

AndreasBr

Member
Det kommer litt ann på hvordan du ser det. Transaksjonsprisen er jo latterlig lav i forhold til feks paypal.
Og oppstartsgebyret er vel mest for at det skal bli litt høyere terskel for å ta de i bruk, dermed luker de bort en del døgnfluer etc.

Ikke glem de % som visa/mastercard skal ha.. Man må ha kredittkortavtaler i tillegg vel?
Så det er litt billigere, men det ekke mye...

Med en månedlig sum på 400 er det faktisk utrolig mye dyrere enn paypal (Kommer ann på antall transaksjoner per mnd)

Det er fortsatt LATTERLIG dyrt.
 

Ludo

Medlem
Med en månedlig sum på 400 er det faktisk utrolig mye dyrere enn paypal

Jepp, man skal selge ganske mye for at det skal lønne seg med en annen betalingsløsning i tillegg til PayPal. Litt dumt, det der, for det er jo fortsatt enkelte som kvier seg for å bruke PayPal.

Men jeg synes PayMill ser ut som et spennende alternativ? Alle fordelene med PayPal samtidig som om kunden opplever det som om han betaler på din nettside.
 

AndreasBr

Member
Jepp, man skal selge ganske mye for at det skal lønne seg med en annen betalingsløsning i tillegg til PayPal. Litt dumt, det der, for det er jo fortsatt enkelte som kvier seg for å bruke PayPal.

Men jeg synes PayMill ser ut som et spennende alternativ? Alle fordelene med PayPal samtidig som om kunden opplever det som om han betaler på din nettside.

Dette kan man få til med Paypal og SSL sertifikat om jeg ikke tar helt feil. (At kunden logger seg ut hos deg)
 
Topp