Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste løsning for nettbutikk?

Kanten

New Member
Jeg skal starte nettbutikk og har bestemt meg for 24nettbutikk. De har en fantastisk kundeservice og jeg elsker interfacen de har. De kunne hatt litt større utvalg av design, men det er slikt som kommer naturlig ettersom de utvikler seg.

Jeg syntes de er ganske dyre om jeg skal ha den nettsiden og betalings-løsningen som jeg vil ha. Pluss utgifter til webhotell, regnskapsprogram og alt dette her. Da blir det nesten 1600 pr mnd, eller 20.000 det første året i utgifter for meg som trenger forhandlermodul og priser på svensk og dansk også.

Selgeren er god da, dette er hva han svarte på hvorfor de er bedre en mystore:

"Skal kort forklare hvorfor du bør velge 24Nettbutikk fremfor Mystore.
1) Mystore sin plattform er en amerikansk osCommerse-løsning. Altså en gratisverson som er prøvd å gjort om til en Norsk versjon. Dette betyr at de er litt mer "låst" med tanke på hvordan ting kan gjøres og hva de kan utvikle for fremtiden.
24Nettbutikk har en egenutviklet plattform, produsert i Norge og har større friheter til tilpasning, design mm. Vi kan altså snu oss litt fortere i markedet
2) Design: 24Nettbutikk har litt større muligheter for variasjoner mht design. Via vår designgenerator kan du tilpasse butikken din slik at den reflekterer din bransje og dine ønsker.
3) Pris: Vi ligger litt under i lisenspris per mnd. men den største forskjellen er at du hos Mystore må betale for hver minste ting. Til og med om du ønsker å la kunden klikke frem og tilbake i produktlisten, må du ut med 1000,- Ting som er en selvfølge i en butikkløsning hos oss.
Sjekk denne:
Neste/forrige-knapper på produktnivå
4) I tillegg får vi tilbakemelding om at vår admin. er enklere å forstå for de fleste kunder. Mer brukervennlig altså.
5) Mobiltilpasning: Vår løsning er også mobiltilpasset og dette på en bedre måte enn Mystore sin. De har altså spesialtilpasset butikken til én og én skjermstørrelse, mens vi har tilpasset vår til "alle" skjermstørrelser. Vi har også alle funksjoner på plass hos vår løsning, mens Mystore har tatt bort mange i sin."
 

oleanl

New Member
Hvordan er mulighetene for tilgang til databasen og koden på løsningene til Mystore og 24 Nettbutikk? Får man muligheten til å gå inn og gjøre tilpasninger i kode/database selv?
 

Tenshi

Medlem
Har selv brukt både Opencart, osCommerse og mystore.no, er det gratisløsning du er ute etter eller kan den også koste penger?

Er selv veldig fornøyd med mystore grunnet god support, stadig utvikling i systemet, gode SEO-løsninger og ikke minst veldig store muligheter for eget design.
 

William

Medlem
Har selv brukt både Opencart, osCommerse og mystore.no, er det gratisløsning du er ute etter eller kan den også koste penger?

Er selv veldig fornøyd med mystore grunnet god support, stadig utvikling i systemet, gode SEO-løsninger og ikke minst veldig store muligheter for eget design.

Lite off-topic kanske men varför är din nettbutikk stängd för handel?
 

Tenshi

Medlem
Det er ikke min nettbutikk lengre, den er solgt og gjennomgår noen oppdateringer og endringer av leverandører også videre :)
 

rattata

Medlem
CS-Cart fordi:

-Alltid tilgjengelig support
-Ingen løpende kostnader
-Passer for nettbutikker av alle størrelser
-Optimalisert for norske forhold
-Enkel og oversiktlig backend
-Mulighet til å redigere i kildekoden
 

YngveB

Medlem
Om en skal anbefale en nettbutikk løsning må en først se på behovene som skal fylles. Så vil det være naturlig å kikke rundt. Jeg kan selvfølgelig si Magento er best alltid, men det er ikke realiteten. Vil tro de fleste etablerte systemene har sin nisje/fordel/bakdel. Ville aldri anbefalt blindt selv uten en gjennomgang av behovene som er idag samt som kanskje kan komme med tiden.
 

ptomter

Medlem
Støtter meg til denne.

Om en skal anbefale en nettbutikk løsning må en først se på behovene som skal fylles. Vil tro de fleste etablerte systemene har sin nisje/fordel/bakdel. Ville aldri anbefalt blindt selv uten en gjennomgang av behovene som er idag samt som kanskje kan komme med tiden.
Jeg er enig med Yngve.

Det er viktig at man ser på de ulike behovene både i forhold til hva man trenger både i form av netbutikkfunksjoner. Integrasjon mot andre løsninger. Hva man har kapasitet og teknisk kompetanse til å gjøre selv, og hva man eventuellt ønsker at blir gjort av andre.

For mine kunder går det ikke bare i en løsning men blant annet ; Magento, Redshop for Joomla, Woocomerce og diverse andre løsninger, alt etter det behovet kunden har.
 

spikre

peterhamre.no
Hos Mystore kan du redigere CSS og noe av php-koden (begrenset til noen få .tpl-filer). Du kan ikke redigere alle variabler, databaser e.l.
Forøvrig er ikke 24nettbutikk sine argumenter helt gode. De er ikke helt korrekte. At Mystore i bunn og grunn baserer seg på oscommerce skaper ikke begrensninger. Yngve fra Mystore kommer sikkert med en tilbakemelding her.

Jeg anbefaler de fleste små nettbutikker (opp til 5000 varer, 1-50 ordre til dagen) en løsning basert på OpenCart. Da kan du få alt på den måten du selv vil. Systemet er veldig enkelt og logisk bygd opp - som gjør tilpassningen enkel.
Magento er også bra, men etter min mening for tungt og komplisert. Men for svært store butikker finnes det en del Magentoløsninger som ikke er standard i andre løsninger.
 

eirsik

Medlem
Jeg bruker i dag OpenCart og jeg er strålende fornøyd med det.

Utrolig mange gratis moduler tilgjengelig samt enda flere som koster penger.
De koster ikke mye heller, de fleste modulene har en lav pris iforhold til andre butikkløsninger som har moduler til stive priser.

Jeg har vel brukt en ca 500,- på OpenCart i moduler. Og for bare 500,- har jeg fått 8forskjellige moduler.

OpenCart har også et bra aktivt nettsamfunn.

Og ikke minst massevis av themes :)
 
OpenCart kan brenne i helvette. Nå leter jeg etter en ny løsning..

Jeg behøver ett ekstra felt i produktkategorien, og det koster... Vent litt... 55$(!).. for en mod som gjør akkurat det, jeg kikket også etter en mod som sender ut angrerettskjema sammen med ordrebekreftelsen, 50$ til.. Og dette er på toppen av andre basic funksjoner som koster en liten formue.
 
Topp