Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste valg av pc for grafisk design?

NorthStar

New Member
Jeg ville sterkt vurdert Eizo FlexScan SX2762WF. Rimeligere alternativer kan være Samsung S27B970D som sannsynligvis er den beste skjermen for bilderedigering i prissegmentet under 10.000 kroner. Dell Ultrasharp U2711 eller Fujitsu P27T-6 IPS.

Hvis man er seriøs, så er nok den Eizoskjermen det beste man kan få, hvis man ikke legger på 10-15 laken til. Men for de aller fleste, så vil Dellskjermen holde lenge. Husk også å kjøpe en kalirbrator for skjermen, slik at du enkelt kan kalibrere om du føler fargene er noe feil. Samsungen har dog ut av boksen svært gode farger, men dette kan endre seg etter noe tids bruk.

Takk igjen! :) hadde jeg hatt nok penger ville jeg nok ha gått for Eizo'en. Det blir nok skjermen fra Dell i denne omgangen, så får jeg heller vurdere å oppgradere når jeg får råd til det.
 

NorthStar

New Member
Hva med å heller gå for en mac?

De er jo knall til grafisk design og video redigering..

Det hadde jeg kanskje vurdert hadde det ikke vært for at jeg har tusenvis av filer som er laget på pc og som desverre ikke er kompatible med mac. Jeg har en iMac 27 til underholdning og spilling, så jeg har testet det ut.
 

NorthStar

New Member
Hva slags filer er det du har som ikke er kompatible med mac?
CorelDRAW-filer laget på pc som jeg ikke får opp på iMac'en slik de var. Jeg har selvsagt også CorelDRAW på mac'en. Kan selvsagt åpne de på pc og eksportere de i et annet format for at det skal fungere, men det orker jeg ikke å gjøre hver gang jeg trenger noe fra arkivet. Noen av filene er så gamle at de ble laget i Corel 7.
 
Sist redigert:
Topp