Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billig solbrilleleverandør?

picxx

Well-Known Member
joda... 25.- paret... alt fra ray ban til gay ban :)
 

picxx

Well-Known Member
Vet ikke hva dealextreme er engang jeg, men kan levere solbriller om det var det du var int. i.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Menneh, bare for å ha advart (bedre føre snar enn etter var veittu) - siden picxx nevner "ray ban" til 25kr paret - vær veldig forsiktig med å importere etterlikninger, spesielt hvis de faktisk utgir seg for å være ekte. Vet ikke hvordan det er hvis de heter f.ex. "gay ban", "fakely" eller liknende, men du kan få *heftige* bøter for å importere fake merkevarer.

Kjøper man bare et par til seg selv, så tror jeg nok det går bra her i norge (selv om man vel i prinsippet kan få bot selv for det), men i f.ex. italia vet jeg at selv dette har blitt bøtelagt med flere tusen, og hvis man importerer for salg regner jeg med at det vil bli bøtelagt selv her hjemme hvis man blir ferska.
 
Sist redigert:

kkjelles

Medlem
Menneh, bare for å ha advart (bedre føre snar enn etter var veittu) - siden picxx nevner "ray ban" til 25kr paret - vær veldig forsiktig med å importere etterlikninger, spesielt hvis de faktisk utgir seg for å være ekte. Vet ikke hvordan det er hvis de heter f.ex. "gay ban", "fakely" eller liknende, men du kan få *heftige* bøter for å importere fake merkevarer.

Kjøper man bare et par til seg selv, så tror jeg nok det går bra her i norge (selv om man vel i prinsippet kan få bot selv for det), men i f.ex. italia vet jeg at selv dette har blitt bøtelagt med flere tusen, og hvis man importerer for salg regner jeg med at det vil bli bøtelagt selv her hjemme hvis man blir ferska.

Takk for opplysningen atomet :)

Men har ingen planer om å importere fake solbriller, skal bare selge billige og kule solbriller uten merke ;)
 

picxx

Well-Known Member
Menneh, bare for å ha advart (bedre føre snar enn etter var veittu) - siden picxx nevner "ray ban" til 25kr paret - vær veldig forsiktig med å importere etterlikninger, spesielt hvis de faktisk utgir seg for å være ekte. Vet ikke hvordan det er hvis de heter f.ex. "gay ban", "fakely" eller liknende, men du kan få *heftige* bøter for å importere fake merkevarer.

Kjøper man bare et par til seg selv, så tror jeg nok det går bra her i norge (selv om man vel i prinsippet kan få bot selv for det), men i f.ex. italia vet jeg at selv dette har blitt bøtelagt med flere tusen, og hvis man importerer for salg regner jeg med at det vil bli bøtelagt selv her hjemme hvis man blir ferska.

Norge har ikke EU regler på kopier.
Har skrevet om dette tidligere på forumet (og flere forum for den saks skyld) så gidder ikke gjenta meg selv igjen.
Kun merker med midlertidig forføyning man kan bli anmeldt for å importere.
"Bøter" får man ikke, da tollvesenet ikke har noen plikt til å tilbakeholde kopivarer.
Men, å selge kopivarer "som ekte" kan man selvsagt bli tatt for å gjøre.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, stemmer ikke helt det der picxx, selv om jeg ser at jeg også tok litt feil:

Piratkopier- IPR - Tollvesenet - Tollvesenet stopper alt der de har mistanke om piratkoper, og varsler rettighetshaver, som så har fem dager på seg til å skaffe en midlertidig forføyning

LOV 2010-03-26 nr 08: Lov om beskyttelse av varemerker (varemerkeloven)
Piratvirksomhet også i Norge
Ny varemerkelov fra 1. juli / FoU - Offentlig / InnoDesign - Hjem
Ny varemerkelov | Bryn Aarflot AS

masse mer: varemerkeloven import - Google-søk

Men - nå er jo i alle fall ikke det et problem for kkjelles siden han ikke skal ha fakeleys, roybans eller liknende :)
 

kkjelles

Medlem
Men - nå er jo i alle fall ikke det et problem for kkjelles siden han ikke skal ha fakeleys, roybans eller liknende :)

Stemmer det!

Liten oppdatering: Ser etter en drop shippingside med stort utvalg av solbriller, har til nå bare funnet aktører med puslete utvalg. (ikke nøl med å svare hvis de ikke tilbyr drop shipping)

Hvis noen vet hva slags leverandør f.eks. coolshop.no / beltespenner.com har så er det den type briller jeg er på jakt etter :)
 
Topp