Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigste måte å kjøpe MacBook på

sKrud

Meget sliten student
Hei folkens

Er offesielt gått over streken for hva jeg klarer å godta fra min laptop. Jeg har derfor bestemt meg fra å kjøpe meg en macbook.

Siden jeg er en kjip jævel og alltid vil betale minst mulig for mest mulig så lurer jeg selvfølgelig hvordan jeg kan få til dette.

En måte jeg kan gjøre det på er å bestille den gjennom en av mine sider å få TD provisjon og studentrabatt

Mitt neste alternativ er å bestille den fra macbook, Laptops Notebooks items on eBay.com
Den vil da bli endel billigere, men med US tastatur og US lader og uten norsk garanti.

Mitt siste alternativ er å bestille en macbook brukt fra FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. eller zett.no, det er også mulig å finne gode tilbud på andre auksjonsnettsteder.

Så hva har jeg ikke tenkt på? Er det noen som bor på svalbar som kunne tatt en med til meg?

Har en siste mulighet: Er det mulig å bestille macbook med norske specs til feks UK? Da kan det bli greit billig..:D

Jepp..det va rmine tanker rundt dette...
 

Ståle

Medlem
Husk at kjøper du fra utlandet må du legge til moms.

Norge er generelt ikke dyrt når det kommer til elektronikk, og hvis du vurderer verdien av kommunikasjon på norsk, service, garanti, et fysisk sted å gå til etc så ville jeg selv valgt å kjøpe i Norge. På firmaet selvfølgelig, så får man ført det som utgift.
 

Ståle

Medlem
Blir vel med eventuelle rabatter, pluss kjøpe den på et momspliktig firma. Da får du trekt fra momsen (25%) pluss du får trekt av maskinen som utgift, og dermed betale mindre skatt.

Blir jo selvfølgelig billigere å kjøpe brukt, å da er det vel bare å tråle de store stedene. (qxl, finn, zett etc..)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Greit at man vil ha den billig :) men jeg ville kjøpt den ny og fra norge.. utrolig surt om noe skulle skje og ikke ha garanti eller forsikring..

Prøv å kontakte noen skoler som har Media og Kommunikasjons faget.. De bytter ut macene mellom hver 3 og 5 år..

Jeg skal prøve på det hvertfall... vet ikke hvor mye det koster men blir billigere og er man heldig så får man med programvaren på macene også.. den jeg sitter på nå har "ekte" programvare for rundt 100.000 kr hele adobe pakka blant annet
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
sKrud, ser du på macbook, eller macbook pro?

Jag funderar på att sälja min macbook pro, och gå över på en macbook Air, har du funderat på den? (nej jag menar inte att jag erbjuder dig att köpa min mac :) )
Men då har jag en stark PC laptop och en stark stationär dator hemma, som kan skjuta tull kraft när mac helt enkelt inte räcker till :)
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
macbook håller nog helt bra om du har noe med mer prestanda hjeme :)


om du har med websidor eller kod på något vis att göra så bör du se på Coda av Panic.com ;) underbart program, väl värt pengarna!
 

Anders

Medlem
Du kan kjøpe deg en billig flybillett til london, kjøpe macbooken på apple store der med full global garanti. Du må huske å be om tax free, og du vil få utbetalt den engelske momsen ved avreise...
 

peterandrej

pensjonert moderator
tull og vas. Gå innom nærmeste Eplehusetbutikk og kjøp macbooken "clean". Samme pris på eplehuset som hos Apple.no - det er deres forr.strategi. Fremifrå service på eplehuset, har kjøpt mye der.

Husk! Kjøp ALDRI RAM fra apple. Kjøp Macbook med minste RAM-spec og oppgrader selv med minnebrikker fra eks. Komplett.

Greia er uansett at du kanskje sparer 50-500 kr på å sykle til england og kjøpe maskinen der, men hva er vitsen? Handler du på eplehuset får du service, garanti og - VIKTIG - Norsk forbrukerkjøpslov i ryggen (som teller myyyyyye mer enn alle verdens garantier..)
 
Topp