Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigste måte å kjøpe MacBook på

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
tull og vas. Gå innom nærmeste Eplehusetbutikk og kjøp macbooken "clean". Samme pris på eplehuset som hos Apple.no - det er deres forr.strategi. Fremifrå service på eplehuset, har kjøpt mye der.

Husk! Kjøp ALDRI RAM fra apple. Kjøp Macbook med minste RAM-spec og oppgrader selv med minnebrikker fra eks. Komplett.

Greia er uansett at du kanskje sparer 50-500 kr på å sykle til england og kjøpe maskinen der, men hva er vitsen? Handler du på eplehuset får du service, garanti og - VIKTIG - Norsk forbrukerkjøpslov i ryggen (som teller myyyyyye mer enn alle verdens garantier..)

Ehm,,,, Peter, skjerpings! 500kr er faktisk en kasse med godt Tuborg og en pakke med 20 gode sigaretter! :D Service får du også i England dersom du prater litt engelsk!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ehm,,,, Peter, skjerpings! 500kr er faktisk en kasse med godt Tuborg og en pakke med 20 gode sigaretter! :D Service får du også i England dersom du prater litt engelsk!

Det er noe som heter å spare seg til fant også. 500 kr er lommerusk når man skal investere i en datamaskin til 10-13.000 kr som skal vare noen år. Kort fortalt; kjøper du den ny i Norge så får du den norske forbrukerkjøpsloven på kjøpet, og den teller ENORMT.

Se det fra denne siden:
- kjøp den i Norge, ha fem års full reklamasjonrett hos norsk importør. Ja, det koster 500 kr ekstra. Se for deg at maskinen varer i fem år. Det er 100 kr i året i "forsikring".
- kjøp den England, spar 500 kr. Ingen reklamasjon i Norge, ved feil må maskinen enten repareres for egen lomme eller sendes til den engelske butikken, evt. Apple. Det tar TID, koster penger og er irriterende.

For meg er slike valg enkle, men jeg skjønner at flere nordmenn tenker annerledes, og det er greit. Bl.a. overrasker det meg at nordmenn absolutt skal spare så mye penger på tatoveringer som de skal ha på kroppen resten av livet. For mange nordmenn er det fullstendig logisk å tatovere seg i en campingvogn i bulgaria for å spare et par tusenlapper.

Poenget er uansett at det er så lite å spare i forhold til ulempene at det faktisk ikke er verdt det. Forbrukerkjøpsloven er så sterk i norge at man må sørge for at alle kjøp kommer under denne, selv om det koster litt mer.
 

sKrud

Meget sliten student
Fikk min gjennom Elkjøp av alle plasser..Fant en annonse på finn.no for denne.. Skulle egentlig få en Bvare, men så klarte de å selge den til noen andre..så fikk samme bare ny:)

Landet på 12000kr med ekstra ram.. Dette er den versjonen med lys i knappene..
 

dennison

Medlem
Var jo noen som hadde APPLE som aff. program for litt siden? ..der du tjente 5% eller noe av salget. Hadde jo blitt to-tre lapper det. ;)
 

xcp

Medlem
@ Skrud.

Fikk du den nye typen eller?
Visst ikke føler du deg kanskje litt snytt, nå som de har lansert macbooken som en Pro 13" med bedre spec og lavere pris.

En del som kommer innom jobben og er litt sure hehe
 

sKrud

Meget sliten student
Hepp!

Fikk ikke den nyeste typen nei. Men det gjør lite da jeg fikk med ekstra ram samt fikk en god pris.

Eneste jeg synes var litt dumt var at jeg ikke kan få 8gb ram..men men...Apple kjører jo et litt spesielt løp når det gjelder lanseringene av nye produkter..

Er mye mer bitter på mine valg i aksjemarkedet den siste tiden, da de har kostet mange manger det en macbook eller 5 koster.. (perspektiv..)
 
Topp