Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blir du med på høstens store bloghappening?

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er jo et arrangement med et kommersielt tilsnitt! Så alle som ønsker er velkomne! Utgangspunktet er jo at vi alle blogger og det er det som knytter mange av oss sammen.... Det favner bredere enn f.eks en affiliatekonferanse gjør;)

Tanken er å få litt fokus på
- innhold
- blogging med inntektsmuligheter
- bloggerens makt
og andre muligheter med blogging!

Veldig generelt foreløpig, men vi har ikke foreleserne 100% klare enda og derfor kan vi ikke komme med en presis agenda.

Jeg kan bare igjen oppfordre igjen til å melde dere på slik at vi får en pekepinn på hvor mange vi kan forvente!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Blondinbella kommer på Blogcamp Oslo 2008

Jeg kan med stor glede røpe at vi har fått Blondinbella - Isabella Löwengrip - til å holde foredrag på Blogcamp Oslo 2008!

For de som har klart å overse Blondinbella kan vi fortelle at dette er Sveriges og nordens største private blogger! Isabella er kun 17 år, men har allerede klart å skape seg en god business ut av å blogge.

Jeg ser veldig frem til å møte og høre på Isabella fortelle om sine opplevelser og muligheter bloggingen har gitt henne.

Meld deg på til Blogcamp Oslo 2008 i dag : Blogcamp Oslo 2008 | Blogcamp

Blondinbellas blogg
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Håper for all del hele greiene blir filmet. Kan betale for filmen også om det er ønskelig. Har bare ikke mulighet til å komme meg til oslo (1800 + flybillett til oslo blir for dyrt)

Dette ser ut til å bli veldig bra Msites... keep em coming ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vi jobber med flere interessante navn og håper folk kjenner sin besøkelsestid! Vi er ekstremt seriøse med dette. Hotellet er booket, forhandlinger med sponsorer er i gang og som dere ser kommer foredragsholder også på plass nå! Vi jobber oss ovenfra og ned!

Når vi har fått på plass blogger no1 i skandinavia håper vi interessen kanskje øker hos skeptikerne!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Seriøst mye negativ omtale av blogcampen i diverse blogger idag. Anbefaler dere å offentliggjøre iallefall deler av programmet umiddelbart, og kanskje roe gemyttene noe.

Dere bør iallefall møte kritikken. Ikke at jeg tror noen av kritikerne uansett hadde kommet, stort sett rødstrømper det er snakk om, men det kan jo hende at noen av deres potensielle deltakere faktisk leser kritiske poster om blogcampen og blir farget av dem.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg registrerer at det har vært noe omtale og jeg er vel mer av den formening at det er smartere å komme med noe når man har det sikkert, enn å forsøke å forlede noen til å tro noe annet.

Jeg er sikker på at hvis jeg får til den miks'en som er tenkt så kommer det folk!

Det ser også ut til at det er lettere å kritisere enn å være med å ta en del av arbeidet! Jeg har til nå ikke fått en eneste henvendelse om at det er noen som kunne tenke seg å være med å bidra på en eller annen måte. Men, det ser jo ut til at det er mange der ute som er eksperter på å arrangere slike arrangementer :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja halve kvinnegruppa Ottar har knadd hodene sammen og skal ha et bloggtreff i litteraturens tegn. Tror det blir mektig kjedelige greier, skal jeg være ærlig.

Da har jeg mer tro på blondinbella.

Skulle gjerne gjort noe, men jeg har alt for mange jern i ilden for øyeblikket dessverre. Kan bidra neste år. For regner med at det blir en oppfølger. Kanskje jeg har kvittet meg med flyskrekken da også, sånn at jeg kan være med.
 

picxx

Well-Known Member
'All pr er god pr' :D

Her er det bare å gni seg i hendene og håpe at ett (eller flere) større tidsskrift snapper opp nyheter innen bloggosfæren igjen ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg fortsetter selvfølgelig arbeidet med å få til et slikt arrangement. Jeg registrerte også "bokbadet" virrvarr nå tok initiativ til, og det er nok et stykke unna det jeg hadde tenkt - selv om vi tenker likt på noen temaer.

Og, tanken er selvfølgelig at dette blir et årlig innslag i bloggverdenen.

Hvis du føler for det Peter Andre, så ville jo en bedre og egen template til blogcamp vært et bidrag....

Og, ja picxx - all pr er god pr innimellom - og i dette tilfellet har det vært til god hjelp for flere av mine sider ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
All PR er så absolutt ikke god PR. I dette tilfellet er ikke dårlig PR ønsket. En rekke blogger i den norske blogatmosfæren skriver negativt om Blogcamp nå - tror du det må noen måte føre til flere salg?

Revolusjonært roteloft Arrangement for bloggere?
frem fra skyggene: Overambisiøs og useriøs bloggcamp
Alternativ Blogcamp 2008 | Latterlig!

Nå gjelder det bare å snu denne trenden. Det ble som jeg sa, folk reagerte på at en dristig pris ble publisert før noe som helst av innholdet. Det er trossalt et brukermarked og brukere vil jo vite hva dem betaler for. Blondinbella er lite attraktiv for store deler av bloggereliten. Motebloggere synes nok bedre om henne, men de fleste av dem er 17 år gamle og blakke.

Hva slags strategi har du for å snu dette?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vil si at dette egentlig er god PR Kenneth.

Han har lagt opptøyer i hele Blogg-Norge og det vil si at folk vet at dette er noe som kommer til å skje i fremtiden. Folk er bare uenige om hvordan det skal arrangeres.

På den måten har han fått folk til å engasjere seg, og som sikkert gjerne vil være med på å arrangere et slikt treff. De må bare møtes på midten med diverse ting.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Synes du virkelig disse innleggene trigger kjøpslysten din? Greit nok at han lager oppstyr, men det hadde han klart å lage om han hadde programmet klart i forveien også. Og da hadde det forhåpenligvis vært en mer positiv reklame. Det eneste som kan gjøres nå er å snu på programmet og satse på at folk fortsatt er like villige til å skrive.

Når potensielle deltagere ser dette frister det ikke akkurat noe mer å delta. Det er faktisk noen av dem som ser ut til å ta initaivet til å lage et eget bloggtref i en eller anenn park.

Forresten så fant jeg 2 omtaler til:
Blogcamp - svindel eller godt tiltak? - junkfoodjunkie.no
Bloggkonferanse høster ufrivillig gratisreklame Irrelevanser

Litt av problemet er at folk så langt enten slakter eller forsvarer. Jeg etterlyser at noen bidrar med noe (ikke at jeg har gjort det selv). Gode tips er bidrag det også.

- Har dere tips til et bra program som ikke er urealtisike (det er usannsynlig at Matt Cutts stiller opp)?
- Det er ønsket at et sted mellom 100-200 skal delta. Tips til billigere lokaler enn det er nå?
- Kan det gjøres billigere på andre måter? Hva om bloggere fra forskjellige steder car pooler til eventen?
- Bortsett fra folk som holder foredrag, hva annet kan gjøres for å være sosial?
- Det er også mye snakk om "Gullbloggen". Hva er deres tanker? Kriterier? Jury? Premie?
 
Sist redigert:

sta

Medlem

Uen å ha lest sprøytet i ovenstående blogger veldig nøye, så slår det meg at fellesnevneren er at innleggene er skrevet av personer som gjerne vil være en del av kultureliten og som blogger for å få utløp for sine tanker, ikke for å tjene penger. For disse folka er kommersiell drift av en blogg en uting de skyr som pesten. Skal de leve av sin skriving skal det være basert på kulturstøtte, ikke blodpenger fra de stygge kapitalistene.

Blogg-campen har vel en målgruppe som er ganske forskjellig fra ovennevnte semi-kommunister skulle jeg tro, og derfor tviler jeg på at deres negative innlegg vil ha noen særlig effekt på billettsalget.
 

sta

Medlem
Skjønner ikke helt at folk skal klage så mye på prisen. Skal du arrangere noe seriøst så er 1800kr. for et to-dagers arrangement absolutt ikke dyrt. Jeg går ut fra at prisen inkluderer lunsj begge dagerne + kaffe/frukt i pausene. Da er det helt klart at det ikke blir veldig mye penger igjen til arrangørene.

Jeg har vært med å arrangere flere konferencer de siste årene og prisen har her gjerne vært ca. 3000kr. pr. dag, dvs. 6000kr. for et todagers arrangement. Man må selvfølgelig se på målgruppen, men igjen så tror jeg Bloggcampen henvender seg til dem som faktisk ønsker å leve av sin blogging og drive den kommersielt, og da er 1800kr. jammen ikke mye penger.
 

picxx

Well-Known Member
Synes du virkelig disse innleggene trigger kjøpslysten din?

Ja, det gjør vel egentlig det når man får presentert alternativene.

Om jeg hadde fått valget mellom å bruke 5-7000.- på ei helg hvor jeg hadde bodd og spist på hotell, fått muligheten til å deltatt på forelesninger fra populære bloggere / annonsører / annonsnettverk og møtt andre likesinnede som også ikke hadde syntes en slik pris hadde vært for høy og det å bodd i telt, drukket pils og spist tørre skiver med ost i nygårdsparken for å diskutere siste litterære bomskudd og hva som rører seg på ytterste høyre fløy hadde jeg nok ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt.

Personlig tror jeg faktisk prisen på 1800 er for lav når man ser hva som er medlemsavgiften på andre, liknende treff i norge.
Det blir slik at det blir for dyrt for hobbybloggeren og den 17 årige moteblogger, men samtidig såpass billig at det ikke helt blir tatt seriøst av de som virkelig tjener penger på sine sider og div. firma som sikkert også kunne tenkt seg å sende en representant, eller fire.
 
Topp