Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruker alle her Wordpress eller Joomla?

jonasali

Medlem
Det er ikke vondt ment.

Men når du stilte spørsmålet hørtes det ut som at du var en hipster som syns folk er teite fordi de bare følger strømmen :p

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
 

picxx

Well-Known Member
Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke helt forstår hvorfor folk ble så fiendtlige fordi jeg stilte et spørsmål bare.

Kaster man en ball i veggen har den en tendens til å sprette tilbake.
 

Vedlegg

  • shit.jpg
    shit.jpg
    12,7 KB · Sett: 18
Sist redigert:

Sadie

Medlem
Det er ikke vondt ment.

Men når du stilte spørsmålet hørtes det ut som at du var en hipster som syns folk er teite fordi de bare følger strømmen :p

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Teit? Nei, hadde jeg syntes noen var teite så hadde jeg skrevet det.
 

Sadie

Medlem
Faktisk ikke.

Og som det har blitt sagt flere ganger - det er absolutt ikke nødvendig å kunne et snev av php for å gjøre selv ganske fancy ting med wordpress, selv om det selvsagt alltid - som med alle løsninger - er en fordel å kunne litt kode.

Forstår.

Men jeg er litt nysgjerrig og nok litt av typen som liker å bruke ting ikke andre bruker, men da jeg skulle sette opp den nye bloggen, så tenkte jeg på WP først, men WP støtter fremdeles ikke markdown og husket på hvor upopulær WP ble hos meg i 2010 pga det ble for mye tid brukt i dashbordet for å finne all mulig slags plugger. Så derfor så søkte jeg opp andre alternativer og fant de jeg nevnte på side 1 og har trua på Anchor hvis man trenger et CMS.
 

selbekk

Medlem
On topic:

Enonic er jo et norsk og bra CMS som fungerer godt spesielt for litt større siter / kunder / prosjekter. Community edition er fin og gratis, og gir deg mange av fordelene fra fullversjonen. Dette er java-basert, så du slipper å kode med scripting-språk som PHP. Posten og Get er to eksempler som drives av dette CMSet.

EPIServer er et .NET-basert alternativ, men har ingen gratisalternativer såvidt jeg kan se. Allikevel verdt å nevne. Operaen.no er et fantastisk eksempel på et EPIServer prosjekt.

-

Wordpress fungerer selvfølgelig godt, og har den store fordelen at det er enkelt å kjøpe themes til dem som bare FUNKER, og funker godt. Gjør noen tweaks med farger og layout, lim inn logoen din, og plutselig har du en fiks ferdig nettside.

Drupal har jeg ingen erfaring med, men jeg har hørt gode ting om det, og jeg vet det er et aktivt community rundt det. Joomla har jeg prøvd meg på et par ganger, men jeg må innrømme at det er lenge siden (mange versjoner siden) sist gang. Det sugde back in the days, men kanskje ikke nå lenger.

Av de litt "mindre" CMSene der ute, så er det omtrent bare å plukke og velge på grunnlag av prosjektets krav til funksjonalitet. Du kan få en mer effektiv og mindre "bloated" nettside enn med Wordpress, siden man kun har et subsett av funksjonaliteten som tilbys her. Det tas da for gitt at man koder sine egne templates, da tilgangen på disse er minimal ift. f.eks. wordpress og joomla!.

Anchor så ut som et godt eksempel på et lettvekts-CMS for blogging og enkle firmasider. Det er opensource, og relativt godt organisert. Skal definitivt vurdere å bruke det på neste prosjekt.

Jeg bruker av og til å lage websider som webapps (gjennom f.eks. backbone.js etc), og da er det veldig fint med en REST-basert datakilde (let's face it, det er nettopp dette et CMS er). Parse.com er en veldig fin (og opp til en viss trafikk, gratis) tjeneste som jeg anbefaler alle å ta en titt på :)
 

zapotek

Medlem
og husket på hvor upopulær WP ble hos meg i 2010 pga det ble for mye tid brukt i dashbordet for å finne all mulig slags plugger.

Hva gjør du hvis du vil ha ekstrafunksjonalitet i Anchor da? Siden du er imot å bruke tid på å lete etter plugins mener jeg.
 
Topp